חברת "שפיר" זכתה במכרז "תכנן ובנה" להקמת שכונת אור המזרח

חברת "שפיר" התבשרה היום (ג') כי היא הזוכה במכרז "תכנן ובנה" בחריש וכחלק מההתחייבויות שנטלה על עצמה, היא תידרש לבנות את השכונה בכללותה תוך 40 חודשים.

באפריל השנה פירסם משרד הבינוי והשיכון מכרז ראשון מסוגו להקמת שכונת אור המזרח בחריש בשיטת "תכנן ובנה". בשיטה זו יבנה הקבלן הזוכה את השכונה במלואה, החל משלב הפיתוח, עבודות התשתית, הקמת מבני הציבור ובניית כל יחידות הדיור. מועד סגירת המכרז נדחה בחודשים האחרונים מספר פעמים, ככל הנראה בשל היענות נמוכה מצד הקבלנים. כמו-כן, בעבר דובר על שילוב חברות בינלאומיות, מסין וממדינות נוספות במכרז ונציגיהן אף השתתפו בסיור בחריש מוקדם יותר השנה. לבסוף כאמור, זכתה בו חברת "שפיר" המקומית שככל הנראה היתה המציעה היחידה והיא תבצע את הפרוייקט ללא שיתוף פעולה עם חברה זרה.

היקף הפרוייקט צפוי לעמוד על למעלה ממיליארד שקלים והוא יכלול 1,196 יחידות דיור (מתוכן 598 יחידות שישווקו במסגרת "מחיר למשתכן"), שני בתי ספר יסודיים, 3 אשכולות גנים, אשכול מעונות יום, מתנ"ס, אולם ספורט ומגרש ספורט משולב. המשמעות המרכזית לרוכשי הדירות היא שהכניסה לדירות תתבצע רק לאחר שהשכונה תהיה בנויה, על כלל התשתיות שלה והאיכלוס לא יתבצע במקביל להמשך עבודות הבנייה. 

מחירי הדירות שישווקו במסגרת "מחיר למשתכן" צפויים להיות דומים למחירים בהן שווקו דירות בפרוייקטי "מחיר למשתכן" קודמים בחריש, קרי – בעלות הנגזרת מתמחור של כ-7,500 ₪ למ"ר כולל מע"מ, המשקפת הנחה משמעותית ממחיר השוק. יתרת הדירות תשווק בשוק החופשי, בדומה לשאר הפרוייקטים בעיר והיא כוללת גם 108 יחידות צמודות קרקע. 

מפת מתחמי הפרוייקט בשכונת “אור המזרח”:

מפת תכנן ובנה חריש

מפת שכונות חריש:

מפת שכונות חריש

למפת חריש המלאה לחצו כאן. למדריך השכונות של חריש לחצו כאן.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ציין: "אני סמוך ובטוח שהפיילוט בחריש יירשם כהצלחה לצד שורת המהלכים שנקטנו בשנתיים האחרונות – כהכנסת חברות בנייה זרות, תיעוש הבניה, עדכון חוקי מכר דירות והסרת חסמים ביורוקרטיים. כל אלה יביאו לקיצור לוחות זמני העבודה וייעול המערכת המסורבלת ומרובת היזמים – זוהי בשורה עבור הציבור הישראלי".


פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. זכיתי במחיר למשתכן בשכונת אור המזרח, אבל מספר 125 בהגרלה מתוך 167 דירות, האם יש למה לחכות ? האם שוה לקנות דירה בחריש להשקעה ?

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה