סיפורי עסקים בחריש | פיצה 330 – "פיצה עושים באהבה"

פיצרייה חדשה בחריש, Pizza 330°, החלה השבוע תקופת הרצה ותיפתח רשמית בקרוב. פגשנו את הבעלים, אהרל'ה כהן, לשיחה אישית על תהליך הקמת העסק החדש בחריש ועל המעבר שעשה מעולם ההיי-טק לטובת הגשמת חלום בן 30 שנה

שני דברים כובשים אותך מיד עם הכניסה לפיצרייה החדשה, Pizza 330°, שנפתחה השבוע במתחם "עמית": ריחה הטוב של הפיצה והחיוך הרחב של אהרון (אהרל'ה) כהן, הבעלים. עבור אהרל'ה (48), פתיחת הפיצריה היא הגשמת חלום בן 30 שנה. הוא עזב את עיסוקו האחרון, כמהנדס בדיקות תוכנה בעולם היי-טק לטובת סינר האפייה.

אהרל'ה כהן פיצה 330 חריש
רגע לפני הפתיחה… אהרל'ה כהן, פיצה 330
אהרל'ה כהן פיצה 330 חריש
רגע לפני הפתיחה… אהרל'ה כהן, פיצה 330

"בתחילת שנות התשעים, נחשפתי לאפיית פיצה באיטליה, בטיול שערכתי עם סיום שירותי הצבאי. גרתי ועבדתי בחווה אורגנית במחוז אומביריה ועבדתי כעוזר הפיציולו במקום שנחשב לאומן בתחומו. הוא הרשים אותי מאוד והתאהבתי בתחום. חזרתי לארץ ועבדתי במספר פיצריות אבל במקביל נכנסתי למסלול של אוניברסיטה ו"החיים האמיתיים" שהובילו אותי למקומות אחרים. מאז זה היה החלום הבלתי מוגשם שלי", משתף אהרל'ה.

הפיצרייה החדשה ממוקמת במתחם "עמית" על צומת הרחובות טורקיז ורובין. לעסק שטח כולל של 50 מ"ר המתחלקים בן איזורי המחסן, מטבח, אזור הכנה ללא גלוטן (בעתיד), מדור הכנות ומקומות ישיבה ללקוחות.

לא רק חוש הריח זוכה לפינוק. גם מראה העיניים. עיצוב המקום אסתטי ומשרה תחושה טובה. "היה לי מאוד חשוב שמי שיבוא לפיצרייה יראה מקום נקי, מעוצב קפידה, נעים לשהייה ומכובד", מסביר אהרל'ה. "השקעתי המון בתכנון המקום ובניית קונספט ויחד עם הארכיטקטית, פלביה גרסיה, אני חושב שהגענו לתוצאות טובות. אני נכנס לפיצרייה ומחייך".

מדוע פתחת את המקום דווקא בחריש?

"לפני שלוש שנים רכשתי בית במסגרת עמותת "חריש המאוחדת" ונחשפתי לעיר. כשהבנו אשתי ואני את גודל הפיתוח והפוטנציאל, החלטנו שזה המקום הנכון להקים את הפיצרייה- במקום המגורים שלנו".

לאיזה קהל יעד אתה מכוון?

"אני מגיע ממקום מאוד רציני של הכנת הפיצה. מוצרי הגלם שאני משתמש הם האיכותיים ביותר. אני משתמש רק ברוטב עגבניות שמיובא מאיטליה והגבינה היא מוצרלה כך שהפיצה היא מאוד איכותית וכך גם קהל היעד שאליו אני מכוון. אני נפגש עם הרבה אנשים בחריש ושמחתי לגלות שיש פה קהל יעד שיודע בדיוק מהי פיצה מושקעת וייחודית. אני שמח גם שהצלחתי לספק פיצה איכותית במחיר סביר לכל משפחה ממוצעת בעיר".

באילו אנשי מקצוע נעזרת בפתיחת העסק?

"אני נעזר בשירותי יועצת מומחית לתחום המזון מטעם מט"י. הם גם ליוו אותי בכל תהליך המימון. בכל נושא ההקמה עבדתי עם קבלנים, מעצבת פנים ומתכנן מטבחים. תומכים ומגבים אותי בכל דבר ועניין בעלי המתחם, מוטי ומושיק, שלהם אני חייב תודה ענקית. אני גם מרגיש שמבחינת המועצה ורישוי עסקים עושים את כל מה שניתן על מנת לקדם דברים ולהסיר מחסומים. כל התמיכה הזאת, כולל התמיכה שאני מקבל  מחברים ומשפחה העניקו לי רוח גבית מאוד טובה ואנרגיות חיוביות".

סוד הקסם

גם השם הייחודי של המקום דורש התייחסות. אהרל'ה מסביר: "היה ברור לי מלכתחילה שאני לא רוצה שם איטלקי נדוש. הרעיון היה למצוא שם שהוא אוניברסלי, שמדבר אל כולם ושגם, כמובן יהיה משויך באיזו שהיא צורה לפיצה. היה גם חשוב לי שהשם יהיה מעורר מחשבה, שאנשים יישאלו למה הוא בחר בשם הזה?"

"העלנו הרבה שמות משלל תחומים ונושאים והרבה מאוד אסוציאציות עלו לאוויר… בסוף הוחלט על "פיצה 330" ולמה? בצק פיצה מצריך מכת חום מאוד גבוהה לזמן מאוד מוגבל וקצר של 7-10 דקות. הטמפרטורה בה אופים פיצה היא 330° צלזיוס ובהתאם לזה נבחר השם. הסלוגן הוא "הכל מתחיל מהרוטב" משום שאני מאמין במתכון הרוטב הייחודי שזה מה שמבדיל את פיצריית 330° משאר הפיצריות".

"אני מייחד את עצמי בשתי דרכים: רוטב- הלב הפועם של הפיצה. המתכון של הרוטב שלי הוא עשיר ובעל טעם ייחודי. הוא מורכב מ-10 תבלינים במידה מדויקת ורוטב עגבניות כבסיס שמיובא מאיטליה. תוסיפי לזה גבינת מוצרלה מעולה עליה אני לא מתפשר וקיבלת מוצר איכותי וייחודי מאוד".

מהו לדעתך שילוב מרכיבים מנצח בפיצה?

"כל שף יגיד לך שסוד ההצלחה של מתכון טוב הוא בבחירת חומרי גלם טובים. אם לוקחים את אותם חומרי גלם ומרכיבים מהם משהו מדויק נוצר קסם. בארץ פועלות פיצריות רבות וכל אחד מחליט בעצמו באיזה חומרי גלם להשתמש. זאת הסיבה שמחירי מגש נעים בין 18 שקל עד 70 שקלים. ישנן פיצריות שפועלות על מנת למקסם רווחים וישנן אחרות בהן ההתנהלות רצינית, המקום מושקע ונקי וברור שההתייחסות לפיצה היא אחרת. בגדול, אני יכול לומר שיש פיצריות טובות מאוד בארץ".

האם יש לך פיאצולו שאתה מעריך/מעריץ או שף שמעניק לך השראה?

"מאז מייקל ג'ורדן אני לא מעריץ אף אחד… אני כן מאוד מעריך את שף לאון אלקלעי, מבעלי רשת הפיצריות "טוני וספה".  גם הוא, כמוני, מקפיד מאוד להשתמש בחומרי הגלם הטובים ביותר שיש. אני גם אוהב את זה שהוא לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות".

מה אתה הכי אוהב בעבודה?

"הכל. אבל הכי אני אוהב את ההתעסקות בבצק. זה מרגיע אותי. מבחינתי זה ריפוי בעיסוק".

לא חששת לצאת לדרך חדשה בעיר חדשה?

"כמובן שכן, מדובר בשינוי משמעותי בחיים עבורי ועבור המשפחה שלי שכולל אתגרים לא מעטים הן ברמה הכספית והן ברמה הניהולית. אבל פעלתי בהתאם לעצה של המורה שלי לפיזיקה ומתמטיקה. כהוא הטיל עלי לפתור תרגיל ארוך מרובה שלבים הוא תמיד ייעץ לי, "צא לדרך", "תעשה משהו", "תתחיל" – עם התהליך דברים יתבהרו. זה לא תמיד נכון, אבל במקרה הזה של היזמות זאת הייתה עצה לחיים אותה אימצתי ולפיה אני פועל."

כיצד אתה מתכוון לשווק את העסק?

"העיר עדיין יחסית די קטנה (כרגע זה כמו קיבוץ) השמועות עוברות מפה לאוזן מהר ונכון לעכשיו יש רק שני מרכזים שנותנים שירותים בסיסיים, דרך-ארץ ומתחם עמית ברחוב טורקיז. מעבר לזה אתחיל להיות פעיל ברשתות החברתיות ובמדיה". 

מהו המסר שלך ללקוחות החדשים בחריש?

"חשוב לי מאוד ליצור קשר אישי עם הלקוחות. החלום שלי הוא שלקוח יכנס לפיצרייה יגיד לי רק "כרגיל", ואני אדע כבר מה להכין לו. אני לא רוצה פיצרייה בה הלקוח הוא מספר. אני רוצה לנהל פיצרייה בה אוכל לשלוח מגש אישי מתנה ליום ההולדת או מגש משפחתי על הולדת ילד חדש במשפחה. אני מצפה לראות את הלקוחות שלי עם כפכפים וטרנינג, כך גם ייווצר הקשר האישי והחברי".

מה לגבי המחיר?

"המרכיב היקר ביותר הוא הגבינה. ברור לי שאם רוצים לאכול פיצה איכותית, היא חייבת להכיל גבינת מוצרלה שהיא יקרה יותר. ניהלתי משא ומתן עיקש עם מספר מחלבות גדולות על מנת לשמור על מחיר פיצה שווה לכל נפש שיתאים למשפחה הממוצעת בחריש".

3 תגובות לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה