תיכון ראשון בחריש ייפתח ב-2020 בשכונת אבני חן וישמש גם כמרכז תרבות עירוני

לראשונה בחריש, תחל הקמתו של בית ספר תיכון שישמש את ילדי העיר. מוסדות החינוך בחריש כוללים בשלב זה גני ילדים ובתי ספר יסודיים ועד כה לא הצדיקה כמות התלמידים בעיר פתיחתו של בית ספר על יסודי. לאור האיכלוס המאסיבי הצפוי בשנים הקרובות עם איכלוסם המתוכנן של פרוייקטי מגורים רבים בעיר, צפוי כי בשנת 2020 יגדל הביקוש למוסד חינוכי על יסודי בעיר וההיערכות לכך מתחילה כעת.

בית הספר התיכון החדש תוכנן כך שיוכל לתת מענה גם לצרכים חברתיים-תרבותיים של הקהילה, בשעות אחר הצהריים והערב. מיקומו בצמוד למתנ”ס שגם נמצא בשלבי הקמה, מסמן את חלקה המערבי של שכונת “אבני חן” כמרכז התרבותי של חריש לשנים הקרובות.

מיקום התיכון החדש בחריש
מיקום בית הספר, לחצו על התמונה למעבר למפת העיר המלאה

בית הספר התיכון ייבנה בהשקעה המוערכת בכ-70 מיליון ש”ח, המבוססת ברובה על תקציבי משרד החינוך והקמתו צפויה להסתיים כאמור בתחילת שנת 2020. הוא ייבנה על שטח של כ-20 דונם ויכלול 36 כיתות. כמו-כן, מתוכננים בו מגרשי ספורט, ספריה, מעבדות ואודיטוריום. על מנת שהאודיטורים ישמש גם כאולם מופעים עירוני, יוקמו בו במה מקצועית וחדרי שחקנים ומספר המושבים בו הוגדל מראש לכ-500 מושבים.

הדמיות התיכון החדש בחריש
הדמיות התיכון החדש – גל אקסלרוד, באדיבות עצמון אדריכלים

תכנון בית הספר בוצע ע”י “עצמון אדריכלים”, משרד מוביל המתמחה בין השאר בתכנון מבני חינוך, תרבות וספורט כדוגמת המכללה למנהל, אולמות בגני התערוכה, כיכר אנטין בכניסה הראשית לאוניברסיטת ת”א, הפקולטה להנדסה באוניברסיטת ת”א, בית ספר למדעים ברחובות, בית ספר ויתקין ועוד.

“המחשבה על הילדים אשר יבלו זמן רב בין כתליו של בית הספר והאפשרות להשפיע על תחושותיהם בתקופה קריטית זו של חייהם והתפתחותם היא שעמדה לנגד עינינו. המאפיינים החשובים לנו מאד כמתכננים, הם האווירה, הגיבוש החברתי והתחושות של המשתמשים, אשר נקבעות לא מעט על-ידי המרקם האורבני של השטחים הפתוחים, המחברים את האגפים השונים. הקשר בין החוץ לפנים מהווה עבורנו את הבסיס לתכנון. הכניסה הראשית לבית הספר פונה לכיכר עירונית פתוחה המאגדת סביבה את בית הספר ובנוסף את אולם הספורט ומגרש הספורט. הציפייה היא שעובדה זו תהפוך את הכיכר למקום שכונתי מרכזי, שוקק חיים” ציינו ממשרד האדריכלים.

מהנדס המועצה, ישראל בן ישראל ציין כי "בית הספר מתוכנן תוך ראייה פדגוגית שמאפשרת גמישות מרחבית. אנחנו רוצים ליצור פינות, אזורים שיכולים לתת מענה לשימושים שונים וללמידה מרחבית. בכל מתחם כיתות יהיו 3-2 כיתות עם מחיצות ניידות, שיאפשרו לפרק אותן וליצור מרחבים לימודיים גמישים. גם בפיתוח הסביבתי רוצים ליצור חללים שיכולים לשמש מרחבים לשהייה וללמידה, לא רק פורמלית. ליצור מיקרו-סביבה שיכול לשמש את מי שרוצה לצאת וללמוד בחוץ. כל בית הספר יהיה בבנייה ירוקה. קיבלנו תקציב מהמשרד להגנת הסביבה. הדגשים שאנחנו שמים בבנייה הירוקה הם לא רק על דברים כמו איטום ובידודים אקוסטיים, אלא גם על נראות של ירוק. בתכנון נותנים גם מענה תחבורתי, עם חניות לבית הספר”.

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה