נדחתה התכנית להקמת מגדלי יוקרה בני 27 קומות בחריש

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לא אישרה את תכנית 'הטרפז' להקמת חמישה מגדלי מגורים בני 27 קומות וביקשה לבחון חלופות בינוי, שייצרו בחריש 'עירוניות ראויה' ויתחשבו בגובה המתוכנן של שכונת מעוף הסמוכה, ובהולכי הרגל בכניסה לעיר. אחת החלופות שנבחנת היא קידום שני טורי בניינים בני 15 קומות בלבד

צילום: אורן קלר

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה לאחרונה את תכנית “הטרפז” להקמת חמישה מגדלי מגורים בני 27 קומות בחלקה המזרחי של שכונת אבני-חן, בחריש, בסמוך לכניסה המרכזית לעיר.

התכנית המקורית, שאושרה על ידי 'הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש' באוקטובר 2017, ראתה במגדלי היוקרה מקור משיכה לאוכלוסייה חזקה לחריש. עוד קידמה התכנית ניצול אפקטיבי יותר של הקצאות הקרקעות לבנייה על ידי הגדלת מספר היחידות בשטח נתון, ובולטות אסתטית המשדרת יוקרה למרחוק.

מפת שטח תכנית הטרפז בחריש
לחצו על המפה למעבר למפת חריש האינטראקטיבית

אך לא כולם שותפים לדעה זו. בערר שהגיש עלי כבהא, תושב אום אל קוטוף, הוא טען כי מגדלים אלה יפגעו באופי הכפרי של המקום.

הלל זוסמן, חבר הוועדה ונציג רשות הטבע והגנים צידד בטענות אלה וציין בדיון שהתקיים במועצה הארצית לתכנון ולבנייה כי מגדלים בני 27 קומות אינם מתאימים לבנייה המרקמית הכללית בחריש ולמרחב בו היא יושבת. עוד הוזכר כי רוב הבנייה בחריש כיום היא של בניינים בני 6-8 קומות.

מנגד, ציין אילן טייכמן, מנהל תחום תכנון מתאר עירוני במשרד השיכון, כי תכנית המגדלים מתאימה ויאה לחריש העתידית: "אם נסתכל 30-40 שנה קדימה, חריש תהיה עיר של 200-250 אלף תושבים, מה שהופך אותה לאחת מ-10 הערים הגדולות בישראל". עוד הוסיף טייכמן כי תכנית הטרפז ממוקמת ליד שכונת מעוף, שצפויה להיות מרכז עירוני ראשי לתעסוקה ומסחר בחריש, ובהתאם לזאת, כמקובל בכל הערים המובילות בישראל, גורדי שחקים הם תבנית מקובלת במרקם הנוף העירוני האורבני.

יו"ר ועדת המשנה לעררים במועצה הארצית, עו"ד סילביה רביד ציינה: "הוועדה סבורה לאחר שבחנה את החלופות שהוצגו בפניה כי בנייה של חמישה מגדלים בני 27 קומות אינה מייצרת עירוניות ראויה, שכן המגדלים מייצרים מרחב בלתי מנוצל בעל מרווחים גדולים בין המגדלים, התפוס בחלקו על ידי חניות עיליות, באופן שאינו יוצר דופן רחוב ומרחב ציבורי איכותי להולכי הרגל ברחובות הסמוכים". רביד הנחתה את 'הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש' לבחון חלופות בנייה שאינן משנות או מפחיתות ממספר יחידות הדיור המתוכנן (624) אולם מציעות פרישה שונה, כזו שמצליחה לייצר עירוניות ראויה. כך לדוגמא, אחת ההצעות היא הקמה של שני טורי בניינים מקבילים בני 15 קומות בלבד.

בתגובה לפנייה של מערכת 'חריש סיטי' השיבה הוועדה לתכנון ובנייה חריש: "משרד הבינוי והשיכון והוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש, יפעלו בהתאם להחלטת ועדת הערר, יכניסו את השינויים המתבקשים ויביאו את התוכנית המתוקנת למתן תוקף".


לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה