עיריית חריש ליזמים: שלמו ארנונה על המסחר כתנאי למסירת הדירות לדיירים

שינוי נוהל מסירת תעודת גמר לשטחי מסחר משולבים בבנייני מגורים, שאישרה 'הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש' יאפשר לעיריית חריש לגבות ארנונה עסקית מיזמים ולהגדיל את ההכנסות. התקווה היא כי מהלך זה יתרום להפחתה במחירי השכירויות של הנכסים המסחריים ויעודד את המסחר בעיר

אתמול, יום ד' ה- 23/1/19 אושר בישיבה של מליאת חריש נוהל חדש למסירת תעודת גמר לשטחי מסחר משולבים בבנייני מגורים. על פי החלטה זו שסוכמה בין חברי מועצת חריש, יצחק קשת, ראש עיריית חריש ודוד מגן, יו"ר 'הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש', שטחי מסחר יקבלו תעודת גמר יחד עם דירות המגורים באותו פרויקט ולא בנפרד. מדובר בהחלטה שעשוייה לשנות משמעותית את פני המסחר בעיר.

יוסי גולדמן, חבר מועצת חריש שקידם את ההחלטה הסביר את משמעותה בפוסט שפרסם: "ברגע שיזם יסיים לבנות את שטחי הדירות והחנויות, הוא יהיה מחויב בתשלום ארנונה עסקית על החנויות. דבר זה יעודד את היזמים להשכיר את החנויות (ולא להשאירן ריקות), יקדם תחרות חופשית וימנע מצב של ניסיון שליטה במחירי שוק המכירות/שכירויות המסחרי".

דוד מגן, יו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש:  "מתוך רצון למקסם את הכנסות העיריה ולבסס את האיתנות הפיננסית של עיריית חריש, שינתה הוועדה המיוחדת את נוהל מסירת טפסי 4 לחנויות. בהתאם לנוהל החדש לא יתרחש מצב לפיו בנין מגורים יקבל טופס 4 ואילו שטחי המסחר באותו שטח לא יקבלו – והקבלן יהיה פטור מתשלום ארנונה לעירייה. טופס 4 מאוחד לדירות המגורים ושטחי המסחר כאחד ימקסם את הכנסות העיריה מארנונה מסחרית ויתרום לתקציב העיר ורווחת התושבים".

שלמה קליין, חבר המועצה הוסיף: "כולי תקווה שמהלך זה יוביל להוזלת מחירי שכירת השטחים המסחריים בחריש ויאפשר לעשרות עסקים ביתיים שפועלים בחריש לצאת החוצה, לשכור שטחים ולפתוח חנויות".

יצחק קשת, ראש העירייה ציין כי ההחלטה שהתקבלה פה אחד בהצבעת המליאה, תיצור תחרות בריאה בין כלל היזמים, תביא לירידה במחירי השכירות ותבטיח הכנסות נוספות לרשות.
"הרשות שמה לנגד עיניה את טובת העיר והכלכלה המקומית וצעד זה יאפשר להיטיב עם כל הצדדים המעורבים בו". הסביר קשת וסיכם: "העירייה תמשיך לקדם את נושא העסקים ותעשה את מירב המאמצים כדי להבטיח שחריש תהפוך למוקד משיכה לתושבים ולאזור כולו".


לוח דירות חריש

3 תגובות לפוסט זה
  1. אצלנו הקבלן ג'י הנדסה מסר את הדירות ואחר כך התחיל לשבור לנו קירות בתוך הבנין כדי להכניס מנדפים לחנויות למטה. מלבד הסכנה, הליכלוך והזילזול בתושבים, העירייה צריכה לחייב אותם גם בארנונה באופן מיידי אפילו על השטחים המשותפים שהדיירים משלמים עליהם בזמן שהקבלן עובד שם.

  2. אם אתם עכשיו מקבלים ארנונה מכלשטחי המסחר.
    אולי תואילו בטובכם להוריד לנו התושבים שחיים באתר בנייה גדול את הארנונה שממש לא מוצדקת במקום כזה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה