מחפשים עבודה? הכירו את מפת אזורי התעסוקה בחריש ובסביבה

חריש, בהיותה עיר חדשה, מושכת אוכלוסיה מכל רחבי הארץ. רבים מקרב התושבים החדשים מגיעים לאזור חדש לחלוטין עבורם וההבטחה ל“התחלה חדשה”, שנאמרת לרוב בהקשר חיובי, מלווה גם בחשש. עבור אלה שמעתיקים לא רק את מקום מגוריהם אלא גם את מקום העבודה נשרטט בכתבה זו את מפת אזורי התעסוקה המרכזיים בחריש ובסביבה.

ללכת ברגל לעבודה – אפשרויות התעסוקה בתוך חריש

נתחיל את הסקירה במרחק הליכה מהבית – הזדמנויות התעסוקה בעיר עצמה.
חריש אמנם עדיין בתחילת דרכה אך כבר היום ניתן להשתלב בה בעבודה באחד ממוסדות החינוך הרבים בעיר, בעסקים הראשונים שנפתחו לאורך השדרה המרכזית וכן במועצה המקומית ובוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה המפרסמות מדי פעם באתריהן מכרזים חדשים לתפקידים שנפתחים. כמו-כן, משווקי הנדל"ן ומשרדי התיווך בעיר מחפשים מפעם לפעם נציגי מכירות ויועצי נדל”ן חדשים.

ככל שהעיר תמשיך להתאכלס ולהתפתח בשנים הקרובות ירבו העסקים החדשים ותגדל כמות המשרות בעיר עצמה. בכל העסקים בעיר, בכל מוסדות הציבור, בכל סניפי הבנקים וקופות החולים ובכל סוגי השירותים המוניצפליים יידרשו עובדים חדשים. בטווח הארוך ייתכן מאד שהבעיה תהיה דווקא מחסור בעובדים שיאיישו את כל המשרות החדשות שייפתחו בעיר וחריש עשויה להפוך למרכז תעסוקה גם עבור התושבים של יישובי הסביבה.

לעצמאים ובעלי עסקים קיימת כמובן אפשרות להעתיק את העסק או לפתוח עסק חדש בעיר החדשה. להעתיק עסק למקום חדש או לפתוח עסק חדש אינה משימה פשוטה אך דווקא בחריש שבה הכל נבנה מהתחלה, האפשרות להיות בין הראשונים, בתחומים רבים, מספקת לבעלי העסקים הזדמנות ייחודית.

קישורים רלוונטיים:

עד 15 דקות מחריש – עבודה במרחק נסיעה קצרה

ביישובי הסביבה במועצה האזורית מנשה ובפרדס חנה-כרכור פועלים עסקים רבים, מוסדות ציבור וחינוך ומרכזי קניות גדולים. בתחום החינוך קיימת דרישה מאד גבוהה לסייעות וגננות ביישובים השונים ומעבר לכך ישנה דרישה בעיקר לעובדים בתחומי השירותים, המכירות והמסחר, אדמיניסטרציה וכן עובדים כלליים. רבים מתושבי חריש החדשים ישתלבו בעבודה באלפי העסקים הקטנים והגדולים הפועלים בסביבה.

בצמוד לצומת חריש מתוכננת הקמת אזור תעשיה משותף למספר רשויות מקומיות ומועצות אזוריות. אזור תעשיה זה יוסיף גם הוא משרות רבות במרחק נסיעה של דקות ספורות מחריש.

קישורים רלוונטיים:

20 דקות מחריש – לעבוד בחברות גדולות באחד מפארקי התעשייה

במרחק של 20 דקות מחריש ממוקמים שלושה פארקי תעשייה גדולים המציעים מגוון משרות בחברות גדולות בתחומי ההיי-טק והתעשייה.

פארק ההיי-טק ביקנעם

בפארק התעשייה ביקנעם פועלות כ-120 חברות בתחומי ההיי-טק, הביוטכנולוגיה, הרפואה המתקדמת, התקשורת, האלקטרוניקה, המזון והפלסטיקה. בפארק מועסקים למעלה מ-10,000 עובדים והוא נחשב לאחד ממרכזי ההיי-טק המובילים בישראל כיום.

הגישה לפארק מחריש נוחה יחסית דרך כביש 6 לכיוון צפון – ממחלף עירון למחלף עין תות ומשם ישירות לפארק התעשייה.

פארק התעשייה קיסריה

בפארק התעשייה בקיסריה פועלות כ-180 חברות בתחומי ההיי-טק, הביוטכנולוגיה, המכשור הרפואי, טכנולוגיות המים, תעשייה מסורתית ועוד.

הגישה לפארק מחריש גם היא נוחה יחסית, דרך כביש 65. בתחומי הפארק אף ממוקמת תחנת רכבת והפארק מפעיל שירות הסעות פנימי ללא תשלום לטובת העובדים.

פארק תעשיות עמק חפר

בפארק תעשיות עמק חפר פועלות כ-150 חברות במגוון רחב של תחומים כגון: תרופות, מזון ומשקאות, ריהוט, הנעלה והלבשה, טיהור מים, מוסכים ועוד.

הגישה הכי נוחה לפארק מחריש היא דרך כביש 9 היוצא מאזור מושב מאור ומתחבר לכביש 4 בסמוך מאד לצומת הכניסה לפארק.

קישורים רלוונטיים:

40 דקות נסיעה – לאוהבי ההגה

במרחק 40 דקות נסיעה ישנן כבר אפשרויות רבות מדי בכדי למנות את כולן אך נציין שני אזורי תעסוקה גדולים ומרכזיים – אחד בחיפה והשני בפאתי גוש דן, ברעננה.

מתם – פארק היי-טק ועסקים בחיפה

אחד מפארקי ההיי-טק הגדולים והידועים בישראל הוא פארק מתם הממוקם במבואותיה הדרומיים של העיר חיפה. בפארק פועלות 73 חברות גדולות ומובילות בתחומי המחקר ופיתוח של חומרה, תוכנה, אינטרנט, תקשורת, מכשור רפואי וביו-טכנולוגיה. בפארק מועסקים למעלה מ-11,000 עובדים ובין החברות הבולטות הפעילות בו ניתן למנות את אינטל, אלביט מערכות, Microsoft, Apple, Google, צים, IBM ועוד.

הגישה לפארק מכיוון חריש היא דרך כביש החוף (כביש 2) שאליו ניתן להגיע או דרך כביש 65 או דרך כביש 6 ובהמשך דרך כביש 70.

פארק מסחר ותעשייה רעננה צפון

פארק התעשייה הגדול של רעננה כולל חברות רבות, בעיקר בתחומי ההיי-טק אך גם בתחומים נוספים. בפארק מועסקים כ-31,000 עובדים המגיעים ברובם מאזור השרון והמרכז. בין החברות הבולטות הפעילות בו ניתן לציין את החברות NICE, SAP ו-HP לצד חברות גדולות נוספות.

הגישה לפארק ברעננה מכיוון חריש אפשרית דרך כביש 9 ובהמשך כביש 4 או דרך כביש 6 וירידה במחלף חורשים לכיוון כפר סבא ורעננה.

קישורים רלוונטיים:

לסיכום, בין אם בתוך חריש ובין אם בסביבתה, ראינו כי לתושבי העיר החדשה קיימות מגוון אפשרויות והזדמנויות לתעסוקה ופרנסה טובה. מעוניינים לשמוע עוד ולהתייעץ עם חברים מהקהילה בחריש? היכנסו לקבוצת "משרות בחריש והסביבה" בפייסבוק. בהצלחה!


פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. גם פארקי התעשיה בראש העין ובכפ"ס נמצאים במרחק של כ40 דק' נסיעה על כביש 6 וראויים לציון

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה