הכירו: 20 המשפיעים של חריש ל-2016

פרוייקט סוף שנה מיוחד: הכירו את 20 המשפיעים של חריש לשנת 2016

לקראת סוף השנה האזרחית, ריכזנו ברשימה אחת את 20 האנשים שהשפיעו הכי הרבה על חריש בשנת 2016. ברשימה שלנו 5 קטגוריות – המדינאים, המנהלים, המתכננים, הבונים והתושבים. בכל קטגוריה בחרנו לציין את האנשים שפעילותם בולטת במיוחד או הכי משמעותית, מתוקף תפקידם, להתפתחותה של העיר. רבים שותפים להקמתה של העיר החדשה ובראש ובראשונה – התושבים שבחרו לקשור את עתידם עם חריש שעדיין נמצאת בשלבי בנייה. כולם מוזמנים להוסיף ולציין את המשפיעים שלהם שלא נכנסו לרשימה – בתגובות לכתבה או בדף הפייסבוק שלנו.

אז רגע לפני שכולנו ממשיכים עם הפנים קדימה לשנת עשייה וחלוציות נוספת בחריש, הנה הרשימה:

המדינאים: המשפיעים ממשרד השיכון

יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון

galant_fotor

השר גלנט מלווה את חריש באופן צמוד ואינטנסיבי מאז נכנס לתפקידו לפני כשנתיים. משרד השיכון שבראשותו הוא הגורם המרכזי שמניע את הקמתה של חריש בתהליכי התכנון הרבים, פרסום מכרזים, ליווי ובקרה של שלבי ההקמה והדאגה לתקציבים הנדרשים. מעורבתו האישית של גלנט בנעשה בחריש תורמת וחיונית להמשך פיתוחה של חריש בקצב מהיר.


אשל ארמוני, מנכ”ל משרד הבינוי והשיכון

eshel_fotor

במסגרת החלטת הממשלה על בניית העיר חריש שהתקבלה בשנת 2010, הוחלט על הקמת ועדת מנכ”לים בראשות מנכ”ל משרד השיכון שתפעל לקידום הקמת העיר ולהסרת חסמים במשרדי הממשלה השונים. אשל ארמוני משמש כמנכ”ל משרד השיכון והבינוי מזה כשנה וחצי ועומד בראש הוועדה. מאז שהתקבלה בסוף 2015 החלטת ממשלה נוספת שמקצה מיליארד שקלים להקמת חריש, עוקבת ועדת המנכ”לים באופן שוטף אחר יישום ההחלטה.


נירית מיכאלי, הממונה על מחוז חיפה מטעם משרד הבינוי והשיכון

nirit_fotor

נירית מיכאלי היא בעלת התפקיד המשפיעה ביותר במשרד השיכון על קידום העיר חריש. כממונה על מחוז חיפה היא רואה בחריש פרוייקט דגל של המחוז ושל המשרד כולו בשנים האחרונות. נירית מלווה באופן צמוד את תהליכי תכנון העיר, שיווק הקרקעות, פיתוח התשתיות, סיוע בקליטת התושבים החדשים וכן בכל ההיבטים המוניציפליים החיוניים לתושבים החדשים.


אילן טייכמן, מנהל תחום תכנון מתאר עירוני במשרד הבינוי והשיכון

ilan_fotor

אילן טייכמן מלווה את הקמתה של חריש משלבי התכנון הראשונים ואף מכהן כחבר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה בחריש מיום הקמתה. בתפקידו כמנהל תחום תכנון מתאר עירוני במשרד הבינוי והשיכון, הוא מפקח על תהליכי התכנון העירוני בכל רחבי הארץ. את הניסיון הרב הזה, מנצל אילן לטובת חריש המהווה עבורו הזדמנות ייחודית ויוצאת דופן לתכנון עיר מ”דף חלק”. להרחבה קראו את הראיון שערכנו עם אילן בסוף 2015.

המנהלים: המשפיעים מהמועצה המקומית

יצחק קשת, ראש המועצה המקומית חריש

keshet_fotor

יצחק קשת מכהן כראש המועצה המקומית מזה כ-3 שנים. לפני כן שימש כאחד מנציגי הציבור בוועדה הקרואה שניהלה את חריש בין השנים 2003-2013. יצחק הוא ראש המועצה הצעיר בישראל והמשימה המוטלת על כתפיו היא אולי המורכבת ביותר – ניהול הקמתה של עיר חדשה. האתגר המרכזי שאיתו התמודד השנה הוא קליטת התושבים החדשים הראשונים ופתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר. אחד ממאפייני כהונתו הבולטים הוא הקשר הישיר והאישי עם התושבים, אותו הוא מקפיד לנהל בערוצי המדיה השונים, בראיונות ובמפגשים ואירועים רבים בעיר. להרחבה לגבי פעילות המועצה בשנה החולפת, קראו את ראיון החג שערכנו עם יצחק בספטמבר השנה.


יעקב נתניהו, מנכ”ל המועצה המקומית חריש

netanyahu_fotor

יעקב מכהן כמנכ”ל המועצה המקומית מזה כשנה ובתפקידו הוא אחראי לניהול כל מחלקות ואגפי המועצה. עליו מוטלת המשימה של גיבוש תכניות רב שנתיות, ניהול המשאבים הכוללים העומדים לרשות המועצה וניהול כל העובדים והתיאום ביניהם כך שהמועצה תוכל לעמוד ביעדים ובמטרות שהגדירה לעצמה ולספק לתושבים את השירותים הנדרשים. בהיותה מועצה יחסית חדשה, שעתידה להפוך לעירייה, מדובר באתגר גדול מאד. קדמו לו בתפקיד שני מנכ”לים שכיהנו בחריש לתקופה קצרה יחסית כל אחד. היסודות שמניח היום מנכ”ל המועצה ישפיעו על תפקודה לשנים רבות קדימה ומכאן שיעקב הוא אחד המשפיעים הגדולים על חריש, גם בשנה החולפת וגם בהמשך הדרך.


ישראל בן ישראל, מהנדס המועצה המקומית חריש

israelben_fotor

ישראל משמש בתפקיד מהנדס המועצה וכן בתפקיד מזכיר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה. כמהנדס העיר מוטלת עליו בין השאר, האחריות לכל נושאי הבנייה הציבורית בחריש שנמצאת תחת אחריות המועצה. בתפקידו שם ישראל דגש לתכנון עירוני ירוק ומקיים וכן דגש מיוחד לנושא הנגישות בעיר ולתנועת הולכי הרגל בה. חריש לשיטתו שמה את התושב במרכז, וספציפית – את הולך הרגל. תכנון ה“ריאות ירוקות” ברחבי העיר בדמות למעלה מ-60 גנים ופארקים ציבוריים הוא אחד הנושאים הקרובים לליבו. להרחבה בנושא נגישות ותכנון העיר להולכי הרגל קראו את הראיון שערכנו עמו מוקדם יותר השנה.


ליאור רחמים, עוזר ראש המועצה המקומית חריש

lior_fotor

ליאור החל בתפקידו כעוזרו האישי של ראש המועצה, יצחק קשת, לפני פחות משנה. עוד קודם, בלט בפעילותו בקהילת התושבים שהחלה להתגבש עוד בטרם האיכלוס גם בפייסבוק וגם במפגשים וטיולים משותפים. כיום, נוסף על פעילותו כיד ימינו של ראש המועצה, ממשיך ליאור לשמש כמעין ”גשר” בין המועצה לקהילה. הוא מדברר את פעילות המועצה לתושבים באופן שוטף ומצד שני מציף כלפי מעלה למועצה את צרכי התושבים.


 

שרי אייזן, עובדת קהילתית במועצה המקומית חריש

sari_fotor

עם האיכלוסים הראשונים בעיר, גיבוש הקהילה והחיבור בין היישוב הוותיק בחריש לשכונות החדשות, התחדדה בשנה החולפת חשיבות העבודה הקהילתית בעיר. בנוסף לתפקידיה כעובדת קהילתית, משמשת שרי רפרנטית לנושא שיתוף ציבור וקיימות ופועלת להטמעת הנושאים הללו בקרב עובדי המועצה ובקהילה. שרי היא דמות בולטת במפגשים ואירועים קהילתיים הנערכים בעיר, היא מובילה תכניות הכשרה למנהיגות נשים ומשמשת גם כיועצת ראש המועצה לשיוויון מגדרי.

המתכננים: המשפיעים מהוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה

דוד מגן-מונסונגו, יו”ר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש

david_fotor

השר לשעבר, דוד מגן-מונסונגו משמש כיו”ר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש, החל משנת 2014. הוועדה בראשותו, מופקדת על מרחב התכנון של חריש ופועלת במודל ייחודי בישראל, בכך שמאגדת סמכויות של ועדה מקומית וועדה מחוזית. באופן זה מצליחה הוועדה לייעל תהליכים, לקצר לוחות זמנים, ולקדם את תהליכי התכנון והרישוי בעיר בקצב חסר תקדים. בשנה החולפת הנפיקה הוועדה היתרי בנייה לאלפי יחידות דיור בחריש, אישרה תכניות להקמת השכונות העתידיות של העיר וכן לפיתוח תשתיות והקמת מוסדות ציבור וחינוך.


יבגניה מלכין, מהנדסת הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש

yivgenia_fotor

יבגניה חברה בוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה מימיה הראשונים. בתפקידה כמהנדסת הוועדה היא אחראית לתהליכי התכנון, למתן היתרי בנייה ולפיקוח על מימוש התכניות בשטח. השפעתה על תכנון העיר, על עיצוב פני העיר והנראות החיצונית שלה וכן על קצב הקמתה הופכים את יבגניה לאחד האנשים המרכזיים ביותר בחריש. בחודשים הקרובים צפוי מניין הדירות בחריש (דירות שהושלמו ודירות שנמצאות בשלבי בנייה) לעמוד על כ-10,000 יח”ד ועוד היד נטויה. להרחבה על פעילותה של יבגניה ופעילותה של הוועדה כולה קראו את ראיון החג שערכנו עם יבגניה בחודש ספטמבר השנה.


משה כחלון, מנהל התשתיות בוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש

moshe_fotor

משה עוסק בתחום התשתיות בחריש כבר שנים רבות. תחילה כמנהל מחלקת תשתיות ופיתוח במועצה המקומית ובשנים האחרונות כמנהל התשתיות בוועדה המיוחדת. בהיותו אחד מהוותיקים ברשות המקומית, הוא היה שותף לכל תהליכי התכנון של חריש, משלב הרעיון ועד ההקמה בפועל. משה הוא שחקן נשמה אמיתי וכל מי שפוגש אותו ומדבר איתו על חריש זכה לראות את הניצוץ בעיניים שלו ואת ההתרגשות הניכרת מדבריו בכל פעם שמספר על מה שקורה בעיר. תשתיות מים, חשמל, תחבורה ועיר חכמה הם רק חלק מהנושאים שמשה פועל רבות לקידומם במסגרת תפקידו.

הבונים: היזמים והקבלנים המשפיעים

חנן מור ואבי מאור, קבוצת חנן מור

hananmor_fotoravim_fotor

קבוצת חנן מור בונה בחריש מעל ל-700 יחידות דיור בשני פרוייקטים גדולים לאורך השדרה המרכזית – שדרת דרך ארץ. בנוסף, בבעלות הקבוצה שטחי מסחר רבים בחריש והיא צפויה להקים בעיר שלושה קניונים לאורך השדרה המרכזית. חנן מור (יו”ר) ואבי מאור (מנכ”ל) מלווים את חריש מתחילת דרכה ובקרב קבוצת היזמים הם נושאים את דגל המיתוג והשיווק של חריש בקרב הציבור הישראלי. ניתן לומר בוודאות כי לקבוצת חנן מור צפויה השפעה מכרעת על אופי פעילות המסחר בעיר, בדגש לשדרה המרכזית.


אוהד סבן, סמנכ”ל שיווק ופיתוח עסקי דונה

ohad_fotor

חברת דונה היא יזמית הבנייה למגורים הגדולה בחריש מבחינת כמות יחידות הדיור. דונה מתוכננת לבנות בחריש קרוב ל-1,600 יחידות דיור בשלושה פרוייקטים גדולים. הפרוייקט הראשון שלה, בשכונת החורש, מונה כ-600 יח”ד וחלק מהבניינים בו כבר אוכלסו או נמצאים בשלבי איכלוס.


ישראל זעירא, מנכ”ל חברת באמונה

israel_fotor

חברת באמונה היא מארגנת עמותות בנייה ומשווקת יחידות דיור במסגרת לא פחות מ-8 פרוייקטים בחריש. כמנכ”ל החברה אחראי ישראל לשיווקן של כ-1,500 יחידות דיור בחריש בפרוייקטים השונים. בתחילת הדרך נשא ישראל את דגל עמותות הבנייה בעיר בפעילותו כאחד מראשי פורום מארגני קבוצות הרכישה. קרוב למחצית מיחידות הדיור בשתי השכונות הראשונות של חריש נבנות ע”י עמותות הבנייה, על אף שבשכונות הבאות חלקן היחסי קטן משמעותית.


יגאל דמרי, מנכ”ל י.ח דמרי

dimri_fotor

יגאל דמרי עומד בראש חברת י.ח. דמרי, שהינה אחת מחברות הבנייה הבולטות בחריש. לחברה שלושה פרוייקטים בחריש הכוללים יחד למעלה מ-450 יחידות דיור. הפרוייקט הראשון של החברה, בשכונת אבני חן, היה אחד משני הפרוייקטים הראשונים שאוכלסו בעיר וסטנדרט הבנייה בו נחשב לאחד הטובים בעיר.

התושבים: המשפיעים מהקהילה

רונית מנשה, תושבת חריש ומארגנת קבוצת תיאטרון מקומית

ronit_fotor

רונית, תושבת היישוב הוותיק בחריש, עוסקת בתיאטרון כבר שנים רבות ובשנה החולפת היא אירגנה בחריש קבוצת נשים שעבדה יחד להעלאת שתי הצגות תיאטרון שהוצגו בעיר. הפעילות המשותפת מסייעת להעצמה נשית ומהווה הזדמנות מיוחדת וקצת שונה להיכרות והשתלבות בין נשים ותיקות וחדשות, חילוניות ודתיות, כחלק מגיבוש וחיזוק הקהילה. להרחבה קראו כאן סיקור של ההצגה האחרונה שהתקיימה.


מיכל מור, תושבת חריש ופעילה חברתית בקהילה

michal_fotor

מיכל עברה להתגורר בחריש עם משפחתה לפני מספר חודשים. עוד קודם לכן לקחה חלק מרכזי בארגון פעילויות שונות לגיבוש הקהילה החדשה בעיר – גם במרחב הוירטואלי וגם במסגרת מפגשים וטיולים משותפים. בחודשים האחרונים היא פעילה באופן קבוע בפורומים השונים המתכנסים בעיר לטובת גיבוש הקהילה ואף חברה בהתנדבות בוועדת התרבות של העיר שהוקמה לאחרונה. מיכל היא גם אחת ממארגני מסיבות “חלוצי חריש” שהשתתפו בהן תושבים רבים – ותיקים, חדשים ועתידיים.


פארה פלדמן גורדון, מנהלת קבוצת "קהילת חריש" בפייסבוק

peera_fotor

פארה היא תושבת עתידית של חריש ומתוכננת לעבור לעיר בחצי השנה הקרובה. היא פעילה בקהילה ואחת ממנהלי קבוצת הפייסבוק “קהילת חריש” המאגדת קרוב ל-3,000 חברים מקרב תושבי העיר הותיקים, החדשים והעתידיים מכל הפרוייקטים ומכל המגזרים. “קהילת חריש” היא הקבוצה הגדולה והוותיקה של תושבי חריש בפייסבוק והקהילה כולה נעזרת במידע שמשתפים בה. הרבה יוזמות חברתיות וקהילתיות התהוו בקבוצה ובימי חמישי עסקים מקומיים מפרסמים בה את עצמם במסגרת שרשור פרסומי שבועי.


טליה אסולין, תושבת חריש ויוזמת פעילות “עזרה ליולדת” בקהילה

talia_fotor

טליה עברה לחריש בשכירות לפני מספר חודשים, בזמן שהיא ממתינה לבניית דירתה בפרוייקט של אחת מעמותות הבנייה בעיר. את הרעיון ליוזמה שנקראת “עזרה ליולדת” היא הביאה איתה מהיישוב הקודם בו התגוררה. הפעילות מתנהלת באמצעות קבוצת וואטסאפ שבה חברות נשים מהקהילה, המבשלות ארוחות חמות עבור נשים ומשפחות אחרי לידה במשך שבוע-שבועיים לאחר הלידה. מעבר לתמיכה ההדדית, מחזקת הפעילות את ההיכרות בין תושבי העיר ומסייעת בגיבוש הקהילה.


פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה