"תדר של נתינה": קבוצת הנטוורקינג של חריש מקדמת את העסקים המקומיים

מימין: קורינסקי, מוסיוב והדר

בקבוצת הנטוורקינג המקומית שהקימה אפרת הדר, תושבת חריש, מייצרים המשתתפים הכרויות, שיתופי פעולה עסקיים וגם קשרים חברתיים חדשים. משה מוסיוב, סטס קורינסקי וברי בר-חן משתפים

אז כמה עצמאים יש בחריש? בימי הפרסום המרוכזים בקבוצות הפייסבוק וקבוצות הוואטסאפ תוכלו לקבל את הרושם שמדובר במאות. כ- 85 מהם, עצמאים מחריש והסביבה הקרובה חברים בקבוצת הנטוורקינג (רישות עסקי) המקומית שהקימה אפרת הדר, תושבת חריש שחובשת שני כובעים עסקיים בעצמה: האחד, כמקדמת אתרים ומדיה חברתית לעסקים והאחר, כקוסמטיקאית.

"לפני המעבר לחריש התעניינתי אם קיימת בעיר קבוצת נטוורקינג וכשהבנתי שלא פועלת אחת, החלטתי להרים את הכפפה ולהקים קבוצה. הקבוצה הוקמה מתוך הצורך שלי לייצר קשרים עסקיים במקום חדש".

מהי מטרת הקבוצה?

"חריש היא עיר הגירה. במקרים רבים, עצמאיים מתחילים כאן מאפס, הם צריכים לבנות חוג לקוחות חדש ולייצר שיתופי פעולה חדשים. מטרת הקבוצה היא לעזור, להעצים, לקדם, לדחוף, לתת כלים ובמה ולייצר שיתופי פעולה עסקיים ומקומיים", היא מסכמת.

קבוצת הנטוורקינג של חריש בניהולה של הדר פועלת עצמאית ואינה כפופה לארגוני נטוורקינג מוכרים כדוגמת BNI. משכך, חוקי הקבוצה נקבעו לבד ואינם דומים למתרחש בקבוצות דומות ברחבי הארץ.

לדוגמה, ההשתתפות במפגשים אינה כרוכה בתשלום, עבודת הארגון נעשית בהתנדבות על ידי הדר ואין מגבלה למספר משתתפים באותו מקצוע.

הקבוצה שנפגשת אחת לשלושה שבועות (המיקום משתנה) זוכה לנוכחות של 20-25 משתתפים בכל מפגש וכבר הצליחה לייצר בארטרים, הכרויות עסקיות ושיתופי פעולה עסקיים.

מערכת תומכת לעצמאי

אחד משיתופי הפעולה המוצלחים שהניבו המפגשים שייך למשה מוסיוב, הבעלים של 'חומוס ואהבת' בתחנת הדלק דור-אלון על כביש 574. מוסיוב, שמתעתד לפתוח בשנה הבאה בחריש מסעדה טבעונית, הוא חסיד אדוק של הרישות העסקי: "עצמאים מתמודד באופן תמידי עם אותה בעיה. הם צריכים להפעיל מערכת שלמה שמרחיקה אותם מעיקרי הדברים החשובים באמת שהם צריכים לעשות. לתפישתי, כל עצמאי צריך לייצר לעצמו מערכת תומכת של חברים ושותפים לדרך, אנשים משמעותיים שהולכים אתו כברת דרך ומלווים אותו בעשייה שלו".

"מפגשי נטוורקינג הם מקום בו אנשים נפגשים, מדברים, צרכים מתבררים ואז גם גבולות החשיבה, היצירתיות ושיתופי הפעולה מתרחבים".

כך התרחש כשמוסיוב פגש את אפרת הדר שהחלה לטפל עבורו בקידום העסק במדיה החברתית ובמפגש שלו עם סטס קורינסקי, צלם סטילס מסחרי וברי בר-חן, בעל סטודיו למיתוג, מדבקות ושילוט. יחד הם עובדים בימים אלה על פרויקט מיתוג חדש לעסק.

נטוורקינג בחריש
חומוס עושים בשיתוף פעולה. צילום סטס קורינסקי

לתרגל יצירת קשרים

קורינסקי (33) תושב חריש מזה שנה וחצי הוא צלם המתמחה בצילומי מוצר וצילומי תדמית. למפגשי הנטוורקינג הוא מגיע באדיקות: "לא פספסתי אפילו מפגש אחד", הוא מציין.

"הקבוצה מעניקה לי תרגול מצוין בלהציג את עצמי בצורה הטובה ביותר בפני לקוחות, מלמדת אותי איך מדברים עם אנשים שונים, איך יוצרים שיתופי פעולה ובנוסף, אני לומד בכל מפגש דברים חדשים מעולמות שאינם מוכרים לי".

על החיבור עם מוסיוב הוא מספר: "היתה לי כימיה מטורפת עם מושון ממש מהרגע הראשון. הגעתי לבקר אותו בחומוסיה, ראיתי את המקום, נדלקתי עליו ויצרתי לוק חדש שמתאים ללקוח למוצר, ולאווירה שרוצים לייצר".

קורניסקי מסביר כי למרות שהטרנד האחרון בצילומי אוכל הוא צילומי מנות על רקע שחור הוא בחר ברקע בהיר וחם עבור צילומי החומוסיה כדי להעביר לצופים תחושת קיץ, חמימות ומשפחתיות שקיימת במקום.

"זה תלוי רק בנו"

את מהלך השינוי משלים בר- חן (41) שיוצר שילוט חדש למתחם תחנת הדלק בה פועלת החומוסיה ושילוט למסעדה.

בר-חן, תושב חריש, מרוצה גם הוא ממפגשי הנטוורקינג: "אפרת ואני שוחחנו על הקמת מפגשי נטוורקינג עוד לפני שהיא עברה לחריש ועודדתי אותה להקים את זה. כשהגעתי לחריש חידשתי אתה את הקשר והשתתפתי במפגשי הנטוורקינג שהיא מארגנת.

"אני חש שמפגשי הנטוורקינג תורמים לי משמעותית, אני משוחח עם המשתתפים, מחליף כרטיסי ביקור ומייצר קשרי עבודה עם אדריכלים, מעצבים ועצמאים נוספים שזקוקים לי".

מי מגיע למפגשים?

"אנשים על רמה ואיכותיים וכמעט מכל תחום שעולה על הדעת. אצלנו אין הגבלות, גם אם יגיעו עשר קוסמטיקאיות לכולן יהיה מקום וזו שתייצר יותר קשרים או תהיה יותר מכירתית, תצליח יותר, כי זה תלוי רק בנו".

מוסיוב מסכים ומסכם: "עבורי ההשתתפות במפגשי הנטוורקינג היא הזדמנות לעזור אחד לשני, יש תדר של נתינה. שיתוף הפעולה אינו נקודתי אלא מתרחב לתחומים אחרים ומתפתח לקשרים אישיים. אני מאמין שהקבוצה שאפרת הקימה בחריש, יכולה להיות מודל לחיקוי במקומות אחרים".


פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. ערב טוב! שמי צביקה אנחנו מגיעים לחריש בספטמבר, אשמח להיות נוכח במפגשים אלה ולשתף פעולה.
    תודה בכבוד רב
    צביקה 054-8171134

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה