סיור מצולם: עדכון מהשטח משכונת הפרחים החדשה

בשנת 2019 עתידים התושבים הראשונים של השכונה השלישית בחריש, שכונת הפרחים, להיכנס אל דירותיהם. הבנייה בשטח נמצאת כבר בשלבים מתקדמים. יצאנו לסיור מצולם על מנת לתעד את התפתחות הבנייה במתחמים השונים בשכונה

שכונת הפרחים ממוקמת במרכזה העתידי של חריש, בצמוד לפארק המרכזי. בשכונה נבנות כ-3,000 יחידות דיור ורובן יאוכלסו בשנים 2020-2021. השכונה ממוקמת על גבעה ומשקיפה ברובה לעמק הרחב והירוק שנמצא מדרום לה. בדומה לשכונות הקודמות שנבנו בחריש, גם בשכונת הפרחים שזורים מוסדות ציבור וחינוך רבים, שיעניקו לתושבים את מכלול השירותים הנדרש במרחק הליכה.

נכון להיום מתוכננים להיבנות 6 מעונות יום ו-8 אשכולות גנים; 3 בתי ספר יסודיים ובית ספר תיכון אחד; מועדון נוער, מרכז למידה, קונסרבטוריון ו-4 בתי כנסת; בית דיור מוגן ושני מרכזים קהילתיים לבני הגיל השלישי. כמו-כן, על פי התכנון הקיים היום, יוקצה שטח להקמת קאנטרי קלאב ומרכז ספורט בחלקה הדרום-מערבי.

לפני שנצא לסיור, להלן פריסת מבני הציבור בשכונת הפרחים בהתאם לתכנון שבוצע ע"י מועצת חריש (השטחים החומים מייצגים שטחים שטרם נקבע ייעודם הסופי).

מפת מבני ציבור בשכונת הפרחים בחריש
מפת מבני הציבור בשכונת הפרחים

בסיור שלנו 5 נקודות תצפית והוא מתחיל בכניסה הראשית לחריש. מכביש הגישה הראשי אנו מגיעים לכיכר הזיתים, שהיא נקודת החיבור בין ארבע השכונות הראשונות של חריש – אבני חן, החורש, הפרחים והמע"ר.

מפת סיור בשכונת הפרחים - אוגוסט 2018

נקודת תצפית 1 – כיכר הזיתים

בכיכר פנינו שמאלה לכיוון שכונת הפרחים. ברקע ניתן לראות את הבנייה של פרוייקט חנן מור שלב ג', הממוקם על השדרה המרכזית (דרך ארץ) וכולל חנויות ושטחי מסחר בקומת הרחוב.

ככר הזיתים בחריש
ככר הזיתים – בנקודת החיבור בין 4 השכונות הראשונות של חריש

נקודת תצפית 2 – הכניסה הצפונית לשכונת הפרחים

בכניסה לשכונת הפרחים משדרות האחווה העתידיות, אנו צופים אל פרוייקט הארבעה בחריש – מתחם המגף. הפרוייקט כבר בשלבי בנייה מתקדמים והוא יושב ממש על שיא הגובה. מצד אחד משקיף אל הפארק המרכזי ומצד שני אל נוף העמק מכיוון דרום ואל הגבעות הירוקות מכיוון מזרח.

פרוייקט הארבעה בחריש שלב ב' בכניסה לשכונת הפרחים
פרוייקט הארבעה בחריש שלב ב'. צילום: אורן קלר

בשלב זה העלינו את הרחפן לאוויר וקיבלנו תצפית נהדרת לכיוון דרום מערב. ניתן לזהות את המדרון לכיוון דרום שרוב השכונה נבנית לאורכו. מדרון זה מאפשר לדירות רבות הפונות דרומה ליהנות מהנוף הנשקף אל העמק ואל מאגר מצר. הפרוייקטים הראשונים שניתן לראות בחלקו הימני של התצלום הם פרוייקט הארבעה בחריש ב' ופרוייקט דמרי בחריש 3.

שכונת הפרחים בחריש
שכונת הפרחים בחריש – מבט לכיוון דרום. צילום: אורן קלר

נקודת תצפית 3 – מרכז שדרות האחווה, פינת לוטם

התקדמנו לאורך שדרות האחווה לצילום נוסף, קרוב יותר, של חלקה הדרומי של השכונה והעמק. הבניינים בקו הראשון לעמק שייכים לפרוייקט דונה בחריש 2.

פרוייקט דונה בחריש 2
פרוייקט דונה בחריש 2. צילום: אורן קלר

משדרות האחווה פנינו לרחוב לוטם. רחוב זה חוצה את השכונה ממזרח למערב ומגיע עד הפארק המרכזי ולנקודת החיבור עם שכונת החורש.

רחוב לוטם בשכונת הפרחים בחריש
רחוב לוטם בשכונת הפרחים בחריש. צילום: אורן קלר

נקודת תצפית 4 – רחוב לוטם

משני צידיו של הרחוב אנו עדים לבנייה מתקדמת של מספר פרוייקטים. ביניהם פרוייקט 'סביוני חריש' של אפריקה ישראל ופרוייקט 'חלומות חריש' של שיכון ובינוי הניצבים זה מול זה.

במעלה הרחוב אנו מגיעים לפרוייקט אשדר חריש שגם הוא כבר מתנוסס לגובה ונמצא בשלבי בנייה מתקדמים.

פרוייקט אשדר חריש
פרוייקט אשדר חריש. צילום: אורן קלר

נקודת תצפית 5 – לוטם פינת סביון

בחלקה המערבי של שכונת הפרחים החלה ממש לאחרונה הקמתו של פרוייקט "מחיר למשתכן". הקומות הראשונות מתחילות להיבנות וברקע ניתן לראות את שכונת החורש הבנויה, שכבר מאוכלסת ברובה.

תחילת בניית פרוייקט מחיר למשתכן בשכונת הפרחים בחריש
תחילת בניית פרוייקט מחיר למשתכן בשכונת הפרחים

הגענו לקצה רחוב לוטם ומכאן כבר ניתן להבחין בגבעה הירוקה שעליה יחלו בקרוב להקים את הפארק המרכזי.

בנייה בשכונת הפרחים. ברקע: שטח הפארק המרכזי
בנייה בשכונת הפרחים. ברקע: שטח הפארק המרכזי

פרויקט שאפתני נוסף שתוכנן בשכונת הפרחים אבל טרם קיבל אישור סופי, הוא הקמת גשר מיתרים באורך 130 מטר, ארבעה מטר רוחב ו-965 מטר גובה, שיקשר בין שכונת הפרחים והפארק המרכזי בחריש. הגשר, בתכנונו של משה עצמון, כבר עבר אישורי הוועדה ומחכה להיתרי בנייה. לדברי ישראל בן ישראל, מהנדס העיר חריש שפרש לאחרונה מתפקידו, לגשר יש מעבר לתפקודים פונקציונליים גם ערך מוסף אסתטי. "אין לי ספק שגשר המיתרים יהפוך לאחד מסמלי העיר חריש בעתיד לבוא", ציין בן ישראל בראיון הפרידה.

גשר מיתרים שכונת הפרחים בחריש
הדמיית גשר המיתרים בשכונת הפרחים

כך נראתה שכונת הפרחים לפני שנה וחצי…

את הסיור המצולם הקודם ערכנו במרץ 2017, לפני כשנה וחצי. אז ניכרו בשטח ניצני בנייה ראשונים בלבד. מוזמנים לצפות שוב בתמונות מאז ולראות עד כמה מרשימה ההתפתחות שבוצעה תוך זמן כה קצר. לסיור הקודם לחצו כאן. הנה תזכורת למצב השכונה לפני כשנה וחצי:

שכונת הפרחים בחריש - פברואר 2017
שכונת הפרחים בתחילת 2017. לחצו על התמונה למעבר לסיור הקודם

פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

6 תגובות לפוסט זה
  1. עצרו את הבניה למגורים ומיד לפני שחריש תתמוטט כלכלית יש להביא מיד שטחי מסחר תעשיה ועבודה!!! אחרת זה יהיה לדראון עולם!!

  2. אבל יש כבר שטחין כאלו, גם קיימים ובעיקר בתכנון עתידי קרוב והאמת תכנון מרשים של שטחי מסחר

    • השאלה מתי?
      כי הרי מן העניין שזה היה צריך להקדים את הבניה והאיוש משום שזה עוגן הכרחי לצמיחה ולפתוח המקום ולא לכתוב "יש תכנון" אשר לא בטוח שימומשבמאה השנים הקרובות!!!!

  3. רכבת עכשיו!!!!!!! זה מה שהכי חשוב, יש ללחוץ על כל הגורמים הרלוונטיים לקדם את בניית תחנת הרכבת בחריש, זה יהפוך את חריש לעיר אטרקטיבית ומצליחה, כל מי שיכול לנדנד לראש הממשלה, לשר התחבורה, לשר האוצר והשיכון שיעשה זאת, בהצלחחחחחחחה

  4. את האמת שכן כי כביש 6 זה בונוס אבל רכבת ייתן מענה למי שבא בחוץ ואין לו אפשרות להחזיק 2 רכבים זה התקדמות בכל עיר יש כמעט רכבת

  5. מי שיכול (מי לא יכול) שיקח דף ומדפסת וישלח מכתב לראש הממשלה לשר התחבורה, ולשר האוצר, רכבת עכשיו, תושבי חריש רומים רכבת מיד.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה