קרין פלג נוימן: "קיבלתי מנדט לבנות את הספורט בחריש ולהצעיד אותו קדימה"

"ספורט מעצב קהילה" – כך מאמינה קרין פלג נוימן, מנהלת מחלקת הספורט במועצה שמתווה את מדיניות הספורט בעיר לעשור הקרוב ומתכננת לנו עתיד ספורטיבי פעיל יותר ובריא יותר

עם יד על הלב, כמה מכם מתמידים בפעילות הספורטיבית שהבטחתם לעצמכם לבצע? סביר להניח שלא הרבה. בהשוואה לנתונים בינלאומיים, הישראלים מדורגים נמוך מאוד בפעילות ספורטיבית עממית והשגית גם יחד.

על פי הערכות רק 2% מהישראלים הם ספורטאים פעילים, נתונים נמוכים משמעותית מהמתרחש בארצות אירופה. נתון משמעותי נוסף המתייחס לפעילות הספורטיבית של ילדי ישראל מגלה כי הם פעילים רק שמונה שעות שבועיות ומעדיפים לבלות את רוב זמנם מול מסכי הטלוויזיה, המחשב והטלפון הנייד.

בשורה התחתונה, למרות הצלחות בודדות של ספורטאים ישראלים בזירה העולמית, הספורט התחרותי בישראל אינו מתרומם. במקביל, גם הספורט העממי לא זוכה לעדנה. רוב העם בישראל, הוא 'ספורטאי כורסה' – כזה שמזפזפ בשלט וצופה במשחקי ספורט.

ומה בחריש?

אם זה תלוי בקרין פלג נוימן (42) מנהלת מחלקת הספורט במועצת חריש, תושבי חריש יעסקו בפעילות ספורט וישמרו על בריאותם. קרין, בעלת תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני במנהל עסקים, היא ספורטאית עבר בכדורסל תחרותי ובשנתיים האחרונות בתפקידה בחריש היא בונה תשתית נרחבת לפעילות ספורטיבית ענפה במקום.

"מדובר באתגר ענק", היא מודה, "שאלתי את עצמי איך מתחילים לקדם את הספורט בחריש, איך מתכננים אסטרטגיה ומדיניות להיום ולעשר שנים קדימה, במקום שבו מתחילים הכל מאפס, יש קושי אבל מדובר גם בהזדמנות אדירה".

מגרש ספורט בבית ספר חדש בחריש

המגמה: בריאות הקהילה

קרין מקדמת בחריש אסטרטגיה שהצליחה בגרמניה והפכה אותה למדינה בה אחוז העוסקים בספורט הוא גבוה מאוד ושבמקביל מצליחה גם לקדם ספורטאים תחרותיים המגיעים להישגים נחשבים בזירה הבינלאומית.

"גרמניה מובילה את מגמת הספורט של "בריאות הקהילה" – המטרה היא להגדיל את בסיס הפירמידה, לצרף כמה שיותר ילדים, נוער, מבוגרים וקשישים לספורט העממי, ולאט לאט להגדיל גם את הספורט התחרותי וההישגי", היא מסבירה.

על פי אותה תפישה, קידמה קרין ביום ההליכה הבינלאומי שהתקיים באוקטובר את 'שישי רגלי', יום בו מעודדים את ההורים וילדיהם להשאיר את הרכב בחנייה ולצעוד רגלית לגני הילדים ובתי הספר. פרויקט זה הוא נדבך נוסף לניסיון להוסיף ילדים למעגלי הפעילות הספורטיבית: "כל ילד שלישי בישראל סובל מעודף משקל. ילדים לא יוצאים החוצה לשחק עם אחרים, לא צועדים לבית הספר, ולכן הענקנו חשיבות יתרה לפעילות הספורט במערכת החינוך. מורי הספורט מכל בתי הספר בעיר נפגשים יחד, אנו יוצרים שיתופי פעולה בתחום הספורט בין בתי הספר, כך שילדים גם ייהנו מספורט משותף וגם יכירו האחד את השני בשעות אחר הצהריים במגרשי המשחקים בעיר".

'שישי רגלי' – לעודד הליכה לגן ולבתי הספר

אמצעי חשוב ומשמעותי בעידוד הילדים לביצוע פעילות ספורטיבית הוא ללא ספק חוגי הספורט בשעות אחר הצהריים. בתחילת שנת הלימודים התפרסמה רשימת החוגים שבנתה קרין, שכללה לצד חוגי הספורט הפופולריים כדוגמת כדורגל כדורסל, ג'ודו וריקוד גם חוגים ייחודיים כדוגמת קפוארה, סיף וגלגיליות.

"יותר מ-200 בנות רשומות לחוגי הריקוד, וגם החוגים האחרים זוכים להרשמה נאה", מדווחת קרין ומוסיפה: "חוגים עממיים הם ללא ספק הבסיס והם אלה שמצמיחים בסופו של דבר את ספורטאי העתיד. לא תמצא ספורטאי ישראלי שהגיע להישגים בינלאומיים, שלא עמד מאחוריו מאמן מוצלח ומוכשר, זו הסיבה ששמתי דגש חזק על מציאת המאמנים הטובים ביותר, בחרתי את המאמנים בפינצטה. ברור לי שמאמן טוב הוא מודל לחיקוי עבור ילדים, ואם יש לילד בעיות בבית הספר, חשוב לשתף בכך גם את המאמן שלו".

אבל לא רק ילדים זוכים למגוון חוגי ספורט ולעידוד לפעילות ספורט בריאה. גם חוגי הנשים והמבוגרים קיבלו השנה תגבור ובמקביל, התקיימה לראשונה בחריש בט"ו בשבט צעדת ט"ו בספורט על שם דניאל שמעוני. הצעדה שילבה פעילות קהילתית של נטיעות ביער עם פעילות ספורטיבית. לדברי קרין, צעדה זו תהפוך למסורת בחריש ותתקיים גם בשנה הבאה.

העידוד לצעידה יבוא לידי ביטוי גם במסלולי ההליכה  ומסלולי האופניים שנסללים בחריש ומחוצה לה, שמטרתם לעודד את התושבים לצעוד ולרכב.

נפש בריאה בגוף בריא. מתקנים במרחק הליכה לעידוד הפעילות הספורטיבית

מתקני ספורט מתקדמים

אבל ספורט עממי ככל שיהיה, לא יוכל להצליח לאורך זמן ללא מתקני ספורט ראויים וטובים שיספקו מענה לאוכלוסייה.

"קיבלתי מנדט מראש המועצה לבנות את הספורט בחריש ולהצעיד אותו קדימה כחלק מהחזון", מצהירה קרין ומוסיפה: "בהתאם לתפישה של 'הולך הרגל במרכז', שמעודדת את התושב ללכת ברגל ובכך גם לשפר את בריאותו, אנו מנסים לפזר מתקני ספורט בכל העיר שיהיו במרחק של 5-7 דקות הליכה לכל היותר לכל תושב.

בחריש ממוקמים מספר גני משחקים עם מתקני ספורט מתקדמים ובימים אלה עסוקה קרין בקידום התכניות לבינוי אולמות הספורט בחריש שיהוו את חוד החנית בחדשנות בתחום זה.

הדמיית אולם ספורט בחריש
הדמיית אולם ספורט בחריש

שני אולמות ספורט חדישים ומשוכללים עתידים לקום בחריש. אולם אחד ישתרע על שטח של 1,400 מ"ר וימוקם ברחוב טורקיז 6 בשכונת אבני חן. אולם ספורט נוסף ישתרע על שטח של 1,100 מ"ר וימוקם ברחוב גפן 35 בשכונת החורש. על פי הערכות, אולמות אלה יחנכו בסוף שנת 2019.

"תכנון אולם ספורט הוא מורכב בהתייחס לאגפי הנדסה, שפ"ע, ספורט, חינוך וקהילה. בסופו של דבר צריך לקום מתקן שעונה על צרכים של קהילה שלמה". מפרטת קרין ומוסיפה: "השאיפה היא לבנות כמה שיותר מתקני ספורט בסמוך לבתי ספר. מתקנים אלה ישמשו את התלמידים בשעות הלימודים וישמשו כמתקני ספורט לקהילה בשעות אחר הצהריים. מדובר בהזדמנות מדהימה. בימים אלה אנו בונים בבתי הספר אולמות ספורט עם מגרשים משולבים והתכנון הוא שבאחד מהם תהיה גם בריכת שחייה. השאיפה היא שמורי הספורט יוכלו להשתמש במתקנים הצמודים לבית הספר כדי לחשוף את הילדים לענפי ספורט כמו שחייה או טניס ובמקביל שילדים מכיתות ה' ואילך יתחילו בבית הספר אימון או חוג מיד אחרי סיום הלימודים. כך, גם ההורים יהיו פטורים מהסעות לחוגים".

מגרש כדורגל בבית ספר בחריש
מגרש כדורגל בחריש

מה לגבי ספורט אתגרי?

"ישנה חשיבה על ספורט אתגרי באיזור הפארק שעתיד לקום".

ומה לגבי ספורט השגי?

"כאמור, בגלל מחסור במתקנים אין עדיין בחריש קבוצות תחרותיות ואין ספורט השגי, אלה יגיעו בשלבים מאוחרים יותר. כרגע, המטרה העיקרית היא לחשוף כמה שיותר את תושבי חריש לענפי ספורט. אני לא צריכה שכל ילד יגיע למדליה אולימפית, אלא שכל ילד יהיה בריא".


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

4 תגובות לפוסט זה
  1. סליחה אבל יש לפחות 2 קבוצות תחרותיות שכבר פועלות בחריש (שאני מכיר) – קבוצת כדורעף בשם "מכבי חלוצי חריש" (קיימת כבר 3 חודשים), וקבוצת כדור, שתיהן מתמודדות בליגות רשמיות. הלוואי ויהיו גם יותר.

  2. צריך לעודד בנות ללמוד בחוגים שהם לא נשיים קלאסיים – חוץ מריקוד יש עוד חוגים.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה