“בחריש אנחנו מיישמים תפיסה של מענה לכל צרכי החיים במרחק של 5 דקות מהבית”

קבוצת חנן מור בונה כיום בחריש למעלה מ-800 יחידות דיור, את שלושת המרכזים המסחריים הגדולים בעיר וכן 3 שדרות חנויות לאורך השדרה המרכזית. שוחחנו עם סמנכ”ל השיווק של הקבוצה, דרור אבן חן כדי לשמוע על תפיסת המגורים והמסחר החדשה שמיישמת הקבוצה בחריש

– תוכן שיווקי –

לאחר שנות פעילות רבות בתחום הבנייה למגורים, נכנסתם בשנים האחרונות לתחום הנדל”ן המסחרי וגיבשתם תפיסה המשלבת בין השניים. תוכל להסביר את עיקריה וכיצד מיושמת בחריש?

“אנחנו מאמינים בתפיסה שנקראת אצלנו “Live, Work, Play” – לחיות, לעבוד, לבלות והכל בקרבת הבית. הסלוגן החדש של הקבוצה הוא “קבוצת חנן מור – בונים חיים”. כשאנחנו אומרים “בונים חיים” אנחנו מתכוונים לכך שאנשים המתגוררים בפרוייקטים שלנו יקבלו מענה לכל צרכי החיים שלהם במרחק של 5 דקות מהבית. הכל נגיש: החל ממקום העבודה ועד לקופות החולים, גני הילדים, בתי הספר, פארקי השעשועים, החנויות ומרכזי הבילוי”.

“המצב היום, לפיו רוב האנשים נוסעים ברכב לעבודה באזור המרכז, הוא מצב שילך וייעלם. אנחנו רואים איך משנה לשנה כמות הפקקים הולכת וגדלה והנזק הכלכלי הנוצר במדינה, רק מאובדן שעות העבודה, מוערך כיום בכ-15 מיליארד שקל בשנה. אנחנו רוצים לשים סוף לנסיעות האלה ע”י כך שגם מקום העבודה וגם מקומות הבילוי יהיו קרובים אלינו. זה לא קונספט שקבוצת חנן מור מקדמת לבדה, זו מדיניות שהמדינה מקדמת – ליצור עוד ועוד מקומות עבודה בפריפריה הקרובה והרחוקה ולהקטין בכך את זמן הנסיעה לעבודה. חריש, שהיא היום העיר הצומחת בישראל, מתוכננת מראש במתכונת כזו שמקומות העבודה יהיו בסמוך אליה – הן בעיר עצמה והן באזורים קרובים אחרים בצפון השרון”.

דרור אבן חן, סמנכ"ל שיווק ומכירות קבוצת חנן מור
דרור אבן חן. צילום: איל טואג

“בתפיסת השילוב שלנו בין מתחמי מגורים לאזורי המסחר אנחנו מתייחסים למושג שנקרא “מסחר יומיומי”. הכוונה היא לתת מענה אידיאלי לכל הצרכים של התושבים, במרחק הליכה רגלית מהבית. כשאנחנו כקבוצה מתלבטים אם לגשת למכרז בערים שונות בארץ, אנחנו מחפשים תמיד את האפשרות ליישם את תפיסת ה-5 דקות. בחריש מצאנו כי תכנון העיר מאפשר ליישם אותה באופן מיטבי וזאת אחת הסיבות לכך שאנחנו כל כך מאמינים בעיר ומושקעים בה”.

“אומרים תמיד שחריש דומה למודיעין ואני אומר שהיא אף יותר טובה. בחריש תיקנו את כל הבעיות והמגרעות של מודיעין. בחריש בנו שדרה מרכזית שחוצה את העיר לרוחבה עם מסחר רחוב ועם מספר מרכזים מסחריים לאורכה ושכונות המגורים נבנו בצדדים. הרעיון הוא שהמרכז הזה מהווה את הלב הפועם של העיר וכל התושבים שגרים בשכונות יכולים לזרום דרך הפארקים והשטחים הציבוריים ולהתנקז אליו. הקונספט של חריש משוכפל היום לשכונות חדשות אחרות בישראל, שמתוכננות עם שדרה מרכזית ועם מסחר רחוב – ‘קונספט אבן גבירול’, כפי שאנו קוראים לו אצלנו בחברה.
הרבה אנשים היום עדיין חושבים על מגורים מעל רחוב מסחר כעל חסרון ואני דווקא רואה בזה יתרון. באופן אישי, אני גר היום בשכונה שבה בשביל לקנות כל דבר קטן אני צריך להיכנס לאוטו ולנסוע וזה מאד לא נוח”.

“שטחי המסחר שלנו בחריש מחולקים ל-3 סוגים: חנויות לאורך השדרה המרכזית, 2 מרכזים מסחריים בלב השדרה (MORE LIFE) וקניון גדול בכניסה לעיר (MORE SHOP)”.

“הרעיון במסחר הקרוב שבשדרת החנויות, הוא שהוא יתן מענה נגיש ומיידי לכל צרכי היומיום. לקנות חלב, להסתפר, להשתמש בשירותי מכבסה, לקנות לילדים פלאפל או פיצה כשאין זמן להכין ארוחת ערב… המענה המיידי הוא ברמה שאפשר גם לשלוח את הילד למטה לקנות משהו או לעזור בסידורים מבלי שהוא יחצה כבישים. הנגישות הגבוהה והבטוחה הזו היא בהחלט יתרון”.

MORE STREET חריש - חנן מור
חנויות לאורך השדרה המרכזית – MORE STREET

“המרכזים המסחריים MORE LIFE, שנמצאים בלב השדרה, יתנו מענה שהוא קצת מעבר לצרכים היומיומיים המיידיים. שם יהיה אפשר למצוא חנויות מותג כדוגמת סניפים של רשתות פארם, סניפים פנים-עירוניים של רשתות השיווק הגדולות (כמו ‘שופרסל-שלי’), מסעדות וסניפים של רשתות בתי קפה, חנות של רשת ספרים גדולה וכו’.
בחזית המרכזים האלה תהיה גם פיאצה גדולה ומושקעת והקומות העליונות יהיו קומות משרדים שיאכלסו שירותים שונים כמו קופות חולים”.

הדמיית מרכז מסחרי MORE LIFE בחריש
MORE LIFE – הדמייה

“מי שירצה לצאת לבלות במסעדה טובה, או לעשות קניות ברשתות מותגים גדולות, יסע ברכב או באוטובוס כמה דקות ויגיע לקניון MORE SHOP בכניסה לעיר. עם התגברות הצריכה באינטרנט, קניונים היום הופכים יותר ויותר למרכזי בילוי ולכן הקצנו כ-35% משטח הקניון לאלמנטים של בילוי ומזון. במתחם הקניון יהיו גם תחנת דלק וסופרמרקט גדול”.

הדמיית קניון בחריש
MORE SHOP – הדמייה

העיר עדיין בהתפתחות ועדיין לא התאכלסה במלואה. מה תגיד לבעל עסק שמתלבט אם להיכנס עכשיו או לחכות שהעיר תתאכלס יותר?

“למי שמתלבט אני אומר שזאת ההזדמנות שלו להיכנס. חריש תתפתח ותגיע למימדים עצומים הרבה יותר מהר ממה שמודיעין התפתחה. נכון, השנה הראשונה אולי תהיה קשה, אבל מי שייבחר עכשיו את המיקום הנכון ויפתח את העסק הנכון, יעשה פה הרבה כסף בטווח הארוך”.

“אנחנו רוצים בהצלחת בעלי העסקים במתחם שלנו ונותנים להם את המעטפת הנדרשת כדי שיצליחו. אנחנו נכנסים איתם לתוכנית העסקית שלהם ותופרים להם חבילה שתתאים להם ותאפשר להם לצלוח את השנה הראשונה. בהמשך, כשהם יהנו, אנחנו נהנה יחד איתם”.

“כשמסתכלים על צריכה נטו – מנוע הצמיחה המשמעותי היום בתחום המסחר הוא דווקא המסחר היומיומי הקרוב. הזכרתי כבר את הקשיים והשינויים שעוברים על הקניונים, ולעומתם, בחנויות הקרובות שנותנות מענה יומיומי לתושבים, תמיד יהיה צורך. אי אפשר להזמין פלאפל או להסתפר ב”עלי אקספרס” ולראייה, רחוב אבן גבירול בתל אביב היום עובד לא פחות חזק מכל קניון או מרכז מסחרי אחר”.

אם אני רוצה לפתוח חנות בחריש בשדרה המרכזית, אילו יתרונות יש בראייתך לפרוייקט שלכם על פני פרוייקטים אחרים?

“התשובה פשוטה – היתרון שלנו הוא בתכנון ובמחשבה על הלקוח שלנו, בעל החנות. הפרוייקט שלנו ייחודי בהיבט הנראות שלו והבולטות של החנויות עצמן ביחס למתחמים אחרים לאורך השדרה. הבולטות הגבוהה נובעת משתי סיבות מרכזיות – הראשונה היא שיצרנו חללים גבוהים יותר והשנייה היא שהמפתחים גדולים יותר בין עמוד לעמוד. אצלנו מדובר על מפתח של 8 מטר בין עמוד לעמוד בעוד שבאזורים אחרים ישנם מפתחים קטנים יותר של כ-4 מטרים בלבד. בנוסף, בעלי החנויות יכולים להנות משילוט כפול – גם מעל החנות וגם בחזית הקולונדה”.

“הפרוייקטים ממוקמים בסמוך לפארק המרכזי של חריש שמתחיל להיבנות עכשיו. במתחם שלנו בשכונת הפרחים החנויות נמצאות ממש מול המע”ר (מרכז עסקים ראשי). בהסתכלות על כל השלב הראשון של העיר, שכולל גם את שכונות המע”ר ואור המזרח, אנחנו ממוקמים ממש במרכז חריש”.

“תמהיל החנויות אצלנו נוטה יותר למותגים וגם זה מעלה את האטרקטיביות של המתחם באופן כללי.
מחירי השכירות שאנחנו גובים הם גבוהים יותר ויש לכך סיבה טובה. השוכרים שלנו מוכנים לשלם את המחיר הזה בגלל הנראות והבולטות ובגלל המיקום המרכזי שיהיה מיקום מנצח, בוודאי לאחר שהפארק ייפתח”.

איזה חנויות, רשתות ומותגים כבר סגרו איתכם?

“ב-MORE SHOP כבר סגרנו עם שופרסל שייפתחו סופרמרקט של 3,500 מ”ר. אנחנו כבר יודעים ששופרסל מתכננים לשלב בו טכנולוגיות חדשניות שעדיין לא קיימות בסניפים אחרים והוא יהיה הסופרמרקט הטכנולוגי והמשוכלל ביותר במזרח התיכון. סגרנו עם רשת בתי הקפה GREG, עם סטימצקי, עם רשת בגדי הילדים KIWI. כמו-כן, אנחנו בשלבי מו”מ סופי עם רשת פארם מוכרת וידועה, עם רשתות אופנה מובילות, עם מותג צעצועים גדול וכן עם רשת המבורגרים גדולה וידועה. הקניון מתוכנן להיפתח במרץ 2019, ואנחנו כבר בלמעלה מ-50% שטחים מושכרים”.

“בעתיד היותר רחוק אנחנו מתכננים שיהיה בו גם מתחם בתי קולנוע. ההכנות הנדרשות לכך מתבצעות כבר עכשיו, אך תהיה הצדקה כלכלית לפתוח אותו רק בשלבים מתקדמים יותר של איכלוס העיר”.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה