בשעה טובה ייפתח היום בית הקהילה החדש של חריש

צילומים: באדיבות המועצה המקומית חריש

הערב תתקיים הפתיחה החגיגית של בית הקהילה בחריש. עידית ינטוב, מנהלת בית הקהילה: "המקום יפעל ברוח החזון שלנו לפיו בית הקהילה יהווה בית עבור כלל תושבי חריש ויחזק את תחושת השייכות והגאווה המקומית"

"למעלה מ-200 תושבים נרשמו להרצאת הפתיחה של אלון בן דוד במועדון הקהילה החדש של חריש שאנו משיקים הערב", כך מדווחת עידית ינטוב, עובדת שכונתית קהילתית במועצת חריש והמנהלת של בית הקהילה החדש.

עידית ינטוב בית הקהילה בחריש
עידית ינטוב, מנהלת בית הקהילה החדש

ינטוב, שמתגוררת בעיר כבר שנתיים והיתה חלק מגל ההתיישבות הראשון בעיר מודה שההתרגשות לקראת הערב בשיאה: "בית הקהילה, ברחוב גפן 78 משתרע על שטח בנוי של כ-500 מ"ר והוא כולל שלושה חללים ציבוריים גדולים", היא משתפת.

"חלל אחד ישמש כמרחב עבור מועדון האזרחים הוותיקים של חריש בשעות היום ובלילה יפעל בו מועדון הדוק".

בית הקהילה חריש
מועדון האזרחים הוותיקים ביום ומועדון הדוק בלילה

"חלל שני הנקרא 'מרחב משפחריש' יארח את כל הפורומים של המתנדבים בעיר כולל מועדון יולדות ומועדון ילדים".

בית הקהילה בחריש
מרחב "משפחריש"

"החלל השלישי ישמש כסטודיו מקצועי לחוגי ריקוד וספורט לילדים ולמבוגרים וינוהל על ידי מחלקת הספורט של המועצה. כל החוגים שפעלו עד היום במבנה הרב תכליתי – יעתיקו את מקום פעילותם למבנה זה".

בית הקהילה החדש בחריש
סטודיו לחוגי ספורט וריקוד – בית הקהילה

"כל החללים הם חללים גדולים שיוכלו לארח עשרות אנשים ולתרום לפעילות הפנאי של חריש", מציינת ינטוב ומוסיפה:  "פתיחת בית הקהילה הוא רגע משמח עבור כל תושבי חריש. אני אנהל את המקום ברוח החזון שלנו לפיו בית הקהילה יהווה בית עבור כלל תושבי חריש, יחזק את תחושת השייכות והגאווה המקומית על ידי מעורבות ואחריות חברתית, יוביל ויעודד תכניות ויוזמות קהילתיות בתחומי פנאי ותרבות תוך שמירה על מקצועיות, יזמות וחדשנות".

בית הקהילה החדש בחריש
דק חיצוני, בית הקהילה החדש

ישיבה של כבוד

ההכנות לפתיחה החגיגית בערב כרגע בעיצומן. בשעות הבוקר אירח בית הקהילה החדש את ישיבת הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה שתרמה משמעותית לקידום הפרויקט.

בשעות הצהריים התכנסו עובדי מועצת חריש בבית הקהילה להרמת כוסית. ינטוב משתפת שרבים מעובדי המועצה היו מעורבים בפרויקט זה ותרמו לו מזמנם ומכשרונם.

וכאמור, בשעות הערב, יפתח בית הקהילה לראשונה את דלתותיו לקהילת תושבי חריש. ינטוב מדווחת כי ישנם חלקים בבית הקהילה שעתידים להתחיל ולפעול רק בעוד מספר חודשים כדוגמת מתחם עבודה משותף.

בית הקהילה החדש בחריש
בית הקהילה החדש, יכלול גם מתחם עבודה משותף

מהן התכניות שלך להמשך הפעילות של בית הקהילה?

"יש לי ולצוות של מחלקת פנאי וקהילה תכניות רבות וגם חלומות. החלום הוא לפתח את המבנה ולהגדיל אותו בעתיד, לבנות קומה נוספת ולהרחיב את היוזמות הקהילתיות, אבל כדי שכל זה יתגשם התפקיד שלנו הוא בראש וראשונה לשמוע את התושבים, להבין ולמפות את הצרכים שלהם ובהתאם לפעול למענם. בית הקהילה הוא מבנה שהצורך בו היה קיים כבר זמן רב וסוף סוף הוא נפתח. אנו נמשיך ונפתח גם את המתנ"ס בקיץ הקרוב ומבנים ציבוריים נוספים שישרתו את הקהילה".


פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה