המדריך המלא להגרלת הענק של "מחיר למשתכן" בחריש

שר האוצר, משה כחלון, הכריז אתמול (14.6.17) במסיבת עיתונאים מיוחדת על הגרלת ענק של 15,000 יח”ד במסגרת תוכנית “מחיר למשתכן”. בהגרלה נכללים 24 יישובים וביניהם חריש, עם כ-850 יחידות דיור ב-4 פרוייקטים שונים.

הגרלת הענק מיועדת לזכאי התוכנית מסדרה א’ (קבוצת הנרשמים הראשונים לתוכנית) הכוללת כ-45 אלף זכאים, מתוך קרוב ל-90 אלף זכאים בסה”כ. למעשה מדובר במספר רב של הגרלות שיתבצעו בשבועות הקרובים עפ”י סדר קבוע מראש ויסתיימו עד לתאריך 9.7.17. תוצאות ההגרלות כולן יפורסמו במרוכז באמצע אוגוסט.

ריכזנו עבורכם את הנקודות המרכזיות שחשוב להכיר למשתתפי ההגרלה:

  • ההרשמה להגרלות תיפתח במוצ”ש 17.6.17.
  • כל משתתף יוכל לבחור להשתתף בהגרלות ב-3 יישובים בלבד, מתוך רשימת היישובים הנכללים בהגרלה ויוכל לתעדף אותם עפ”י סדר העדיפויות האישי שלו. המטרה היא למקד את הזכייה של כל משתתף באזורים בארץ הרלוונטיים עבורו.
  • ההגרלות תתבצענה באופן מדורג, לפי סדר יישובים קבוע מראש וכל מי שזכה בהגרלה יוסר מההגרלות הבאות ולא ישתתף בהן. סדר היישובים נקבע בהתאם לגודל היישוב, מהגדול לקטן.
  • לכן, יש לקחת בחשבון שסדר ההגרלות גובר על התעדוף האישי ולהתחשב בכך בבחירת 3 היישובים המועדפים על ידכם.
  • חריש, בהיותה נכון להיום היישוב הקטן ביותר, היא היישוב האחרון בסדר ההגרלות כך שכל מי שבחר את חריש ברשימת 3 היישובים המועדפים עליו, ישתתף בהגרלות של חריש, אלא אם זכה באחת ההגרלות הקודמות.
  • סדר היישובים המשתתפים בהגרלה: חיפה, ראשון לציון, נתניה, באר שבע, בית שמש, הרצליה, מודיעין, רמלה, רעננה, ראש העין, יבנה, נצרת עילית, קרית ביאליק, גדרה, אופקים, מגדל העמק, כפר יונה, טירת הכרמל, עתלית, שלומי, פרדסיה, מצפה רמון, מרכז שפירא, חריש.
  • ההרשמה להגרלות מתבצעת דרך אתר ההגרלות של התוכנית ופתוחה כאמור, לזכאים מסדרה א’ בלבד.

מתי צפויה בניית הדירות במסגרת התוכנית ומה המשך התהליך עבור מי שזוכה?

ההתקדמות עד כה בפרוייקטי מחיר למשתכן בחריש היתה איטית מאד. ב-2 מתוך 4 הפרוייקטים שיוצאים כעת להגרלה, זכו קבלנים בקרקע כבר לפני למעלה משנה והפרוייקטים עד כה לא יצאו להגרלה. גם לאחר ההגרלה לרוב מדובר על מספר חודשי המתנה נוספים עד שיתקבלו היתרי בנייה ורק אז יוזמנו הזוכים לחתימה על חוזה ולבחירת הדירה.

פירוט ונתוני הפרוייקטים המשתתפים בהגרלה:

להלן נתוני וסטטוס הפרוייקטים השונים בחריש, על פי נתוני משרד השיכון. בסה”כ מדובר על 4 פרוייקטים המונים יחד כ-850 דירות בשכונות המע”ר והפרחים. הפרוייקטים יוגרלו עפ”י המספר הסידורי של ההגרלה, כפי שמופיע בטבלאות הבאות:

פרוייקטי מחיר למשתכן בחריש

פרוייקטי מחיר למשתכן בחריש
הנתונים מתוך האתר הממשלתי של מחיר למשתכן

כמה תעלה הדירה לזוכים?

עפ”י תוצאות המכרז לקבלנים, נקבעה העלות למ”ר לרוכשים על כ-7,500 ש”ח כולל מע”מ בממוצע. להלן חישוב לדוגמא של עלות דירת 100 מ”ר הכוללת חניה, מחסן ומרפסת של 12 מ”ר:

  • שטח דירה (100 מ״ר) – 750,000 ש״ח.
  • 12 מ”ר מרפסת (חישוב לפי 30% מהשטח)  – 30,000 ש״ח.
  • מחסן של 5 מ”ר (חישוב לפי 40% מהשטח) – 15,000 ש״ח.
  • חנייה צמודה אחת (חישוב לפי עלות למ”ר כפול מספר החניות) – 7,500 ש״ח.

סה”כ בדוגמא – 802,500 ש”ח כולל מע”מ, מחיר המשקף הנחה של כ-200 אלף ש”ח ביחס למחירי השוק בחריש כיום.

מה הסיכוי לזכות בהגרלה?

ראשית כאמור, עליכם להיות זכאים מסדרה א’ בלבד על מנת להשתתף בהגרלה מלכתחילה. שנית, בהגרלה הקודמת בחריש (של פרוייקט "האחים אוזן") השתתפו למעלה מ-8,000 זכאים שהתמודדו על 208 דירות, כלומר הסיכוי עמד בדיעבד על כ-2.5%. בהגרלה הנוכחית קשה להעריך את הסיכויים שכן לא ידוע כמה מתוך 45,000 הזכאים יבחרו בחריש כאחד מ-3 היישובים המועדפים עליהם. נצטרך להמתין בסבלנות לתוצאות…

מתי יתקיימו הגרלות נוספות של מחיר למשתכן בחריש?

נכון להיום אין עדיין מתחמים נוספים שזכו בהם קבלנים במסגרת מכרזי "מחיר למשתכן" בחריש. המכרזים הבאים לקבלנים, הכוללים יחידות דיור במסגרת התוכנית, הינם בשכונת "אור המזרח" וככל הנראה יצאו להגרלות לציבור הזכאים רק במהלך שנת 2018.

מפת חריש החדשה

2 תגובות לפוסט זה
  1. תודה על הכתבה!
    פרט אחד ששכחת לציין בחישוב, משרד השיכון מעניק 40,000 ש"ח הנחה על המחיר של הדירה. אז בעצם מדובר על 762,500 ש"ח.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה