חריש נכנסת ל-2015 בתנופת בניה ומכרזים

חריש ממשיכה בתנופת הבניה ומתחדשת גם במכרזים חדשים להקמה של מעל ל-3,000 יחידות דיור נוספות

המבקרים בימים אלה בחריש עדים לתנופת בניה חסרת תקדים ברוב מתחמי המגורים ששווקו במכרז הקודם, שתוצאותיו פורסמו בתחילת 2013. הועדה המיוחדת לתכנון ובניה בחריש הנפיקה עד היום היתרים לבניית כ-3,000 יח"ד וכעת פועלת לקידום ההיתרים להקמתו של מרכז מסחרי גדול בעיר. מבין החברות הקבלניות שהחלו בהליכי הבניה של הפרוייקטים למגורים, בולטות דונה (דונה בחריש) ומגידו (צמרות חריש) הנמצאות כבר בשלבי בניה מתקדמים וצפויות לסיים את הבניה עד סוף 2015.

לתנופת הבניה מתווספת כעת תנופת מכרזים חדשה שצפויה להגדיל משמעותית את אוכלוסיית העיר וכן להרחיב את היצע היזמים והחברות הקבלניות הפועלות בחריש.

המכרז האחרון, והמשמעותי בתקופה האחרונה, פורסם ע"י משרד הבינוי בסוף נובמבר 2014. המכרז כולל 12 מתחמי מגורים ומסחר באזור חדש לחלוטין בדרום-מזרח העיר – "שכונת המגף". המתחם הגדול ביותר משתרע על פני 44 דונם ומיועד לבניית עד 615 יח"ד (513+שבס) והמתחם הקטן ביותר  מיועד לבניית עד 78 יח"ד (65+שבס). בסה"כ מתוכננת במסגרת מכרז זה תוספת של כ-3,000 יח"ד לעיר (2,519+שבס) וכן הוספה של שטחי מסחר בהיקף כולל של כ-4,600 מ"ר.

בניגוד להערכות קודמות שדיברו על כך שמשרד הבינוי ישווק בשלבים, ובמספר מכרזים עוקבים, את מתחמי הבניה בשכונת המגף – אנו עדים למכרז הדומה במתכונתו למכרז הגדול הקודם בחריש, כזה שבמסגרתו מעמיד משרד הבינוי אלפי יחידות דיור למכרז, בו-זמנית.

עם-זאת, קיימים מספר הבדלים במכרז זה ביחס למכרזים הקודמים. המשמעותי מביניהם הוא הכפלת הוצאות הפיתוח שדורש משרד הבינוי: אם במכרז הקודם עמדו הוצאות הפיתוח על כ-75,000 שקלים בממוצע ליחידת דיור, כעת מדובר על מעל ל-140,000 שקלים בממוצע ליחידת דיור. הוצאות הפיתוח נועדו ברובן למימון הקמת תשתית כבישים ותאורת רחובות, בניית מערכות מים וביוב וכן פריסת מערכות חשמל ותקשורת. לאור ההצלחה הגדולה בשיווק הדירות לציבור הרחב בחריש בשנתיים האחרונות, צפוי כי מחירי הדירות יעלו מאזור ה-800 אלף שקלים (לדירת 4 חדרים) לאזור המיליון שקלים כך שסביר שהיזמים לא יתקשו לעמוד בהוצאות הפיתוח המוגדלות.

הבדל נוסף שצפוי במכרז החדש הוא ביטול מגבלת הבניה לגובה שהיתה חלק מתוכנית המתאר המקורית. מגבלה זו הוסרה בתחילת 2014 עם החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבניה על תיקון תוכניות הפיתוח של חריש והסרה של סממני התכנון שיועדו במקור לאוכלוסיה חרדית.

מכרז נוסף שפורסם ע"י משרד הבינוי בחודש אוקטובר 2014, הינו מכרז השלמה המונה כ- 230 יח"ד (194+שבס) בחלקה הצפוני של העיר. מכרז זה משלים למעשה את שיווקם של ארבעה מתחמים שלא הוכרזו להם זוכים במכרז המקורי. המתחמים הינם בני 8 יח"ד, 50 יח"ד, 58 יח"ד ו-78 יח"ד (לפני תוספת השבס) והוצאות הפיתוח עבורם עומדות על כ-90,000 שקלים בממוצע ליחידת דיור. קרוב יותר להוצאות הפיתוח שהוגדרו כאמור, במכרז הראשון ב 2012.

לשני מכרזים אלה מתווספת גם פעילותו של משרד הבינוי, עליה דיווחנו בחודש שעבר, לקידום פרויקטים בעלות של 350 מיליון שקלים בחריש והכנת מכרזים להשלמת עבודות פיתוח בהיקף כספי של 200 מיליון שקלים נוספים.

עוד נמסר ממועצת העיר חריש כי בימים אלה נבנים ביישוב 3 בתי ספר ו- 24 כיתות גן במטרה לתת מענה למשפחות הרבות הצפויות לאכלס את העיר לקראת סוף 2015/תחילת 2016. וכן כי בוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש,  שוקדים כעת על פיתוח חריש כעיר למשפחות צעירות עם חיי קהילה אטרקטיביים, שטחי ציבור, מגרשי ספורט, מתקני ספורט מתקדמים,  שטחים ירוקים, שבילי אופניים, בריכת שחיה ועוד.

השאר תגובה

פרויקטים