כעבור שבע שנים: טופסי 4 ראשונים בפרוייקט "חריש המאוחדת"

עמותת "חריש המאוחדת" שהחלה דרכה בשנת 2013 וכוללת קרוב ל-600 משפחות, עברה טלטלות רבות ועיכוב של חמש שנים בדרך לדירה המיוחלת. כעת, סוף סוף, רואים ראשוני הדיירים בפרויקט את האור בקצה המנהרה

עמותות הבנייה הגדולות בחריש, שהחלו את דרכן בימים הראשונים של הקמת העיר, התמודדו עם אתגרים רבים בדרך לדירה המיוחלת. בין המהמורות הרבות ניתן למנות קשיי מימון, מתחים ועימותים בין הדיירים לבין מארגני העמותות ובין הדיירים עצמם, עיכובים משמעותיים בלוח הזמנים ועליית מחירים לא מבוטלת ביחס לאומדן הדירות הראשוני. עבור מאות רבות של משפחות בכל עמותה, ההתנסות היתה 'חווייה מפוקפקת' בלשון המעטה.

עמותת חריש המאוחדת החלה את דרכה, בתחילת שנת 2013, עם 490 משפחות שרכשו במסגרתה דירות בעיר. בחודש יולי 2013 הושלמה עסקת רכישת הקרקע להקמת הפרוייקט מחברת אשדר, שזכתה בה במקור במכרז הקבלנים הראשון בעיר. בהמשך, בהתאם לתקנות שבס, הורחב מניין הדירות ל-591.

שכונת אבני חן בחריש, טרם תחילת הבנייה. יוני 2013
שטח השכונה, טרם תחילת העבודות, יוני 2013.

במקור היתה מתוכננת הקמתו של הפרוייקט להימשך כשנתיים, אך כאמור, רק כעת, כעבור 7 שנים, יזכו המשפחות הראשונות לקבל מפתחות לדירה. משפחות אחרות מהעמותה צפויות להמתין לתורן עוד חודשים ארוכים.

האומדן ההתחלתי: 660 אלף שקלים לדירת 4 חדרים

חברת הניהול, מינהל מגורים ישראל, שבראשה עומדים מוטי פלד, שלמה ונטורה ויאיר מורט, אירגנה את העמותה במקור ולאחר סכסוך עם ועד העמותה, לאור העיכובים הרבים בהקמת הפרוייקט, היא הוחלפה ע"י הועד בחברת ניהול אחרת. במשך שנים התקשתה העמותה להשיג ליווי בנקאי ומימון להקמת הפרוייקט עד שלבסוף, בשנת 2017, התקבל המימון המיוחל מחברת ילין-לפידות.

מתחם ראשון שקיבל טופס 4 בפרויקט חריש המאוחדת
בניינים במתחם המגורים הראשון בפרוייקט שקיבל טופס 4

פרוייקט המגורים, שתוכנן ע"י משרד האדריכלים גלאור-פישביין, מונה 27 בניינים והוא ממוקם בליבה של שכונת אבני חן (קישור למפת חריש). אומדן המחיר שהוצג לחברי העמותה בתחילת הדרך עמד על כ-660 אלף שקלים לדירת 4 חדרים בסיסית ומאז הוא התייקר בכ-30% לפחות, אם כי נותר עדיין נמוך ממחירי השוק הממוצעים בעיר.

השפעה חיובית על מרקם החיים באבני חן

טופס 4 ראשון - חריש המאוחדת
טופס 4 ראשון, חריש המאוחדת

אתמול (ה') חתמה הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש, על טופסי 4 לשלושה בניינים במתחם הדרומי של הפרוייקט (מתחם 14). טופס 4 נוסף, לבניין הרביעי במתחם, צפוי להתקבל גם הוא בימים הקרובים. המתחם המדובר, לצד מתחם נוסף בפרוייקט, נבנה ע"י חברת י. שטרן שבנתה פרוייקטים נוספים בחריש. התכנון האדריכלי והביצוע הקבלני הביאו בסופו של דבר לכך שהדירות עצמן, למרות העיכובים בדרך, נבנו בסטנדרטים גבוהים יחסית. העבודות על שאר בנייני הפרוייקט נמשכות והדירות בהן צפויות להימסר לדיירים באופן הדרגתי במהלך השנה הקרובה.

הבשורה המשמחת צפויה להשפיע לא רק על חברי העמותה שיקבלו את דירותיהן, אלא על השכונה והעיר כולה. התמשכות העבודות בליבה של שכונת אבני חן, המאוכלסת ברובה, היוותה מטרד עבור דיירי הפרוייקטים הסמוכים ולאיכלוסן הצפוי של מאות משפחות חדשות בשכונה צפויה להיות השפעה חיובית הן על מרקם החיים בה והן על העסקים הסמוכים.

ארנון רונד, יו"ר ועד העמותה ציין בפוסט בפייסבוק: "מדובר בארוע משמעותי בחיי הפרוייקט הכל כך מורכב הזה. אישית, כמי שמלווה את הפרויקט מתחילתו אני נרגש ביותר. בעיקר להביא בשורה לחברים שכל כך מחכים כבר לקבל מפתח לדירתם ולצמצם את ההוצאות החודשיות שלהם, בטח בתקופה כזו".


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. לפעמים באמת כבר עדיף לרכוש דרך עמותה.
    אנחנו קנינו דרך קבלן שלא לוקח אחריות על ליקויים חמורים בדירה. (שיהיה לו בהצלחה במשפט).

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה