“שדרות רוטשילד” של חריש? הצצה ראשונה לתכנון טיילת דרך ארץ

בתחילת השבוע פירסם משרד השיכון מכרז לקבלנים לביצוע עבודות הקמה של טיילת במרכזה של השדרה הראשית של חריש – שדרת דרך ארץ. במקור תוכנן במרכז השדרה נתיב תחבורה ציבורית לאוטובוסים, אולם הוחלט כי לשנים הקרובות, כפתרון זמני, נכון יותר לנצל את המרחב לטובת הולכי הרגל והתושבים. בעתיד, עם גידול האוכלוסיה ועליית עומס התנועה לאורך השדרה תוסב ככל הנראה הטיילת לנתיב תחבורה ציבורית. הקמת הטיילת צפויה להסתיים לקראת סוף 2018.

הטיילת תשתרע מהכיכר הסמוכה למרכז המסחרי הפתוח בכניסה הצפון מערבית לעיר ועד לכניסה המזרחית לעיר, בסמוך לפארק המרכזי. היא תכלול 4 מקטעים, אשר יופרדו ע”י כיכרות התנועה לאורך השדרה. כלי הרכב ינועו לאורך השדרה משני צידי הטיילת בכביש דו-נתיבי לכל כיוון.

הטיילת המתוכננת תאפשר להולכי הרגל לנוע לאורכה על שבילי בטון מוחלק שיחצו מקטעים רוחביים שונים ובהם מדשאות, גינות ופינות ישיבה מוצללות. כמו-כן, הוגדרו מיקומים ייעודיים לקיוסקים משני הצדדים של כל כיכר תנועה לאורך השדרה הראשית.

תכנון הטיילת, על רכיביה השונים – השבילים, הגינון, ריהוט הרחוב, המעברים הנגישים, מערכות ההצללה, העצים ועוד, בוצע בצורה מוקפדת ולפרטי פרטים. את תהליך התכנון, שבוצע ע"י אדר' נאווה כהן, ליוו הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה בחריש והמועצה המקומית.

מקטע דרך ארץ פינת רחוב ערבה:

טיילת דרך ארץ בחריש

מקטע דרך ארץ פינת רחוב תמר:

טיילת דרך ארץ בחריש

המחשות לריהוט הרחוב, לספסלים, פינות הישיבה וההצללות שישולבו לאורך הטיילת:

המחשות לריהוט הרחוב לאורך טיילת דרך ארץ

הטיילת תהיה מגודרת משני הצדדים כך שתימנע תנועת הולכי רגל על הכביש, למעט במספר מעברי חציה בצמתי הרחובות הניצבים לשדרה. לאורך הטיילת, בצידי שבילי ההליכה יישתלו עצים כך שבשנים הקרובות היא צפויה לתפקד כריאה ירוקה במרכז השדרה ולשפר מאד את חזות הרחוב כולו. השילוב של שדרת החנויות עם טיילת ירוקה יסייעו בהפיכתה של שדרת דרך ארץ למרכז החיים התוסס של העיר, “שדרות רוטשילד” של חריש.

2 תגובות לפוסט זה
  1. מחירי השכרת חנויות מופקעים ללא הצדקה
    תתחילו להיות הגיוניים לפני שאתם חושבים שאיזה בעל עסק ירצה לשכור אצלכם .
    לפחות לשנתיים הראשנות תורידו את המחירי השכירויות בשדרה שגם בעל העסק וגם התושבים יהנו

  2. בזבוז של כסף… אם אתם יודעים שבעתיד יצטרכו נת"צים אז למה להשקיע את כל הכסף במשהו שגם ככה ייהרס?? הייתם עושים נת"צים כבר מעכשיו ומקדימים רפואה למכה…. ובכלל למה אחד חייב לבוא על חשבון השני?! אפשר גם טיילת וגם נת"צ!

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה