יוזמה: בית הספר 'תלמי רון' ייקרא על שמו של רון ארד

הנהגת הורי 'תלמי רון' בשיתוף עם ענת אורגד, מנהלת בית הספר, מובילה מהלך בסיומו ייקרא בית הספר הממלכתי על שמו של רון ארד, הנווט הנעדר

 'תלמי רון', בית הספר הממלכתי הראשון שהוקם בחריש, נפתח לראשונה בפברואר 2017 וכיום הוא המוסד החינוכי הגדול ביותר בעיר, עם למעלה מ- 500 תלמידות ותלמידים. השם 'רון' אינו מיוחס לדמות כלשהי אלא נבחר כשם כללי בלבד.

"חשבנו כיצד נוכל להעניק משמעות חדשה לשם בית הספר. לאחר חשיבה מרובה ובחינת האופציות העומדות לרשותנו, הגענו למסקנה כי אין יותר ראוי לבית הספר הממלכתי 'תלמי רון', אלא להיקרא על שם גיבור ישראל – הנווט הנעדר רון ארד", הסבירו חברי וועד ההורים בהודעה משותפת עם ענת אורגד, מנהלת בית הספר. בהודעה שנשלחה להורים התבקשו האחרונים למלא את פרטיהם האישיים ולהצביע בעד או נגד המהלך.

בית הספר תלמי רון בחריש
טקס פתיחת הלימודים בבית הספר 'תלמי רון' בשנת 2017

"הנצחת רון ארד בשם בית הספר – תלמי רון, מהווה בעינינו חינוך ציוני וערכי בעל מוטיבים של נתינה והקרבה למען האחר, שליחות וקשר עמוק להיסטוריה של עם ישראל", פירט ועד ההורים את הנימוקים והוסיף: "חובתנו ותפקידנו להנחיל לילדינו את מורשת ישראל. הענקת משמעות לשם בית הספר, מהווה בעינינו צעד מתבקש".

תמי ארד מברכת על המהלך

שלומי כהן, יו"ר ועד ההורים של תלמי רון משתף כי "עד כה חתמו על הבקשה, למעלה מ-200 הורים. אנו מעוניינים להגיע לאחוז הצבעה של לפחות 50 אחוז מההורים".

שלומי כהן
שלומי כהן

כהן מעדכן כי הרעיון לקרוא לבית הספר על שם רון ארד נמצא על הפרק כבר שלוש שנים אולם רק כעת בשלו התנאים להנעת המהלך. לדבריו, גם תמי ארד, אשתו לשעבר של הנווט, עמה הוא מצוי בקשר רציף, מודעת למהלך: "תמי מודעת ליוזמה ומברכת עליה. גם חברו הקרוב של רון ל'טייסת הפטישים' (טייסת פנטומים) נמצא עמנו בקשר".

כעת כאמור, ממתין כהן להיענות רחבה ככל הניתן של הורי בית הספר אך כבר פועל במקביל במישורים נוספים: "יצחק קשת, ראש הרשות אהב את הרעיון והיוזמה והביע בהם תמיכה. כך גם יתר חברי המליאה. וועדת השמות הבאה תתכנס בעוד שבועות ספורים ואנו מקווים שנושא שינוי השם יעלה בישיבה וגם יאושר", מסביר כהן.

פעילויות חינוכיות לזכרו

ב-16 לאוקטובר השנה, ימלאו 34 שנים לנפילתו של הנווט רון ארד בשבי. "הדור הצעיר של ימינו כלל לא מכיר את רון ארד. חשוב לנו שהילדים ילמדו על פועלו, על הערכים שעליהם גדל ועל המורשת שלו. חשוב לנו גם להדגיש את חשיבות הזיכרון של הנופלים והנעדרים", מסביר כהן ומוסיף כי עוד מתכננים ההורים לקיים שיעורי ניווט ולהקים פינת ערכים בדמותו של רון ארד. "נפעל ליצור פעילויות חינוכיות לזכרו, נטמיע בילדינו את מורשתו ונזכה לתת משמעות להנצחתו", התחייב ועד ההורים של 'תלמי רון'.

תלמי רון
תלמי רון: ממתינים להצבעת ההורים

מהלך דומה לבחירת שם לבית ספר בעיר, התקיים במרץ האחרון, כאשר שמה של 'רונה רמון' נבחר לשמש כשמו של בית הספר הממלכתי החדש בשכונת החורש, זאת, לאחר הצבעת ההורים והתלמידים.

במידה ואכן יושלם המהלך, יהיה בית הספר היסודי בחריש למוסד החינוכי השני בארץ הקרוי על שמו של הנווט הנעדר, ויצטרף לקריית החינוך העל-יסודית ע"ש 'רון ארד' שברחובות.


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה