אושרה תכנית להרחבת חריש הכוללת איזור תעסוקה וכ-1,400 יחידות דיור נוספות

הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש אישרה הבוקר להפקדה תכנית חדשה הכוללת 1,430 יחידות דיור (כ-7,000 תושבים), 332 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ו-130 אלף מ"ר שטחי שרות

צילום: אורן קלר

בישיבה שהתקיימה היום, 22.11.18 אישרה הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש בראשותו של דוד מגן את התכנית להקמת רובע מגורים חדש ואיזור תעסוקה גדול, החיוני לצמיחת העיר.

דוד מגן, יו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש
דוד מגן, יו"ר הוועדה המיוחדת

לפני כשנה וחצי אושרה הרחבת שטח השיפוט של חריש. השטחים שנוספו לגבולות העיר הם בעיקרם שטחי ההשבה של קיבוץ מצר הנמצאים בחלקה הדרומי של העיר וכן שטחים נוספים מצפון-מזרח.

היום, הוועדה אישרה להפקדה את התכנית להקמת רובע חדש בעל עירוב שימושים וראייה עירונית מתקדמת שיכלול אזורי מגורים, מסחר, תעשייה, מבני ציבור, שירותי ציבור ושטחים ירוקים. התכנון כולל גם כניסה דרומית לעיר על ידי כביש 611.

הרובע החדש הוא הדרומי ביותר בחריש ומהווה מתחם עירוני משולב לרווחת התושבים. תכנון השכונה החדשה הובל על ידי האדריכלית הראשית של משרד הבינוי והשיכון, ורד סולומון. רובע זה יכלול 1,430 יחידות דיור (כ-7,000 תושבים) לצד שטחי מסחר, תעשייה ובילוי.

איזור תעסוקה חיוני

בתכנון הרובע החדש הושם דגש מיוחד על הקמת איזור תעסוקה גדול הכולל 332 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ו-130 אלף מ"ר שטחי שירות. פיתוח אזור תעסוקה חיוני לשגשוגה של חריש, יבטיח את איתנותה הכלכלית של העיר ויספק פתרונות תעסוקתיים לתושבי חריש.

על פי המדדים המקובלים, עיר מאוזנת, שבונה שטחי מגורים ל-1,000 משקי בית חדשים, צריכה לטפח במקביל 50,000 מ”ר של נדל"ן מניב (משרדים או מסחר). עד היום, נוצרו פערים בתכנון ובינוי שטחי מסחר בחריש בהקף המתאים לפיתוחה של העיר, וכעת פערים אלה יצומצמו משמעותית. תכנון ואישור איזור תעסוקה זו נושא בשורה חיובית מאוד לצמצום הפער וליכולתה של חריש להתנהל בעתיד בצורה עצמאית מבחינת ההכנסות העתידיות לקופת העירייה.

יצחק קשת - ראש מועצת חריש
יצחק קשת

ממועצת חריש וראש המועצה יצחק קשת נמסר: "אנו מברכים על התקדמות שלב נוסף בתכנית להקמת שכונה חדשה שתספק, בין השאר, פתרון תעסוקתי נרחב. בשנה וחצי האחרונות עמלנו רבות לקידום ופיתוח תכניות לשכונה והיום אישרנו את התכנית להפקדה בתנאים. אני סמוך ובטוח שהקשר המקצועי ההדוק עם הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה ומשרד הבינוי והשיכון יאפשר בסוף התהליך לאשר סופית תכנית מיטבית, שנמשיך לעבוד עליה ולשפרה בחודשים הקרובים".

"הצלחתה של השכונה החדשה ושל חריש כולה, תלויה באופן ישיר בהמשך ההשקעה של ממשלת ישראל במציאת פתרונות תחבורה ציבורית לעיר, קידום בפועל של מערך הכבישים המקיף בדגש על כביש 611 וחיבורו לכביש 6, בחיבור הרכבת לחריש ובבניית סל הטבות לעסקים. על כתפינו רובצת אחריות רבה שמחייבת אותנו להמשיך ולקדם את חריש להצלחה, כפי שעשינו עד כה".


לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. לא צריך להגזים בבניה צריך לשים דגש למרווחים לצמחיה ועצים ולא צפיפות של בניינים

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה