כהונת הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה בחריש הוארכה בשלוש שנים

מליאת הכנסת אישרה לשר האוצר להאריך את הכהונה של הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש בשלוש שנים.

בתחילת יולי אישרה מליאת הכנסת לשר האוצר, משה כחלון, להאריך את כהונתה של הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש, בשלוש שנים נוספות. המשך הכהונה נדרש לאור תנופת הפיתוח של העיר העתידית המתוכננת כעוגן המרכזי של יישובי צפון השרון.

בארבע השנים האחרונות מכהן השר בדימוס, דוד מגן, בתפקיד היו"ר ולצידו מכהנים נציגי כל משרדי הממשלה הרלוונטיים לפיתוחה של חריש. העיר מתוכננת בהתאמה למשפחות צעירות, תוך הקפדה על חזות ויזואלית המשתלבת בנוף הטבעי של היישוב עם מוסדות ציבור, פארקים וגינות, שיקנו ליישוב אווירה כפרית וחיי קהילה תוססים.

סמל הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה - חרישהוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש, מופקדת על מרחב תכנון מיוחד בשטח של 6,500 דונם והחלה לפעול בשנת 2009, מכח סעיף 32 בחוק התכנון והבנייה. הוועדה המיוחדת הנפיקה עד כה היתרי בנייה לכ-10,000 יחידות דיור, למעלה מ-60 פארקים, כ-20 מוסדות ציבור חדשים ומאות אלפי מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. כמו כן, סיימה הוועדה את התכנון המפורט של חמש השכונות הראשונות בעיר, המיועדות לאכלוס הצפוי של 50,000 תושבים.

הסדר הפשרה

הארכת הכהונה של הוועדה, שפועלת בצו מיוחד כבר עשר שנים, היא פשרה מוסכמת שהציג ח"כ יואב קיש בין בקשת שר האוצר, להסתייגויות שהעלו חברי כנסת בדיונים מקדימים.

כך לדוגמה, ח"כ אחמד טיבי דרש להרחיב את הרכב הוועדה המיוחדת ולכלול בה גם נציגים מהוועדה המקומית של עירון. הסתייגות הציג גם דרור בוימל, מנהל תחום תכנון בחברה להגנת הטבע: "ברגע שקמה לה ועדה מיוחדת, זה ברור שכבר אין לה אינטרס סביבתי ולכן אין שום הצדקה להאריך את קיומה בעוד חמש שנים".

כאמור, ח"כ קיש הציג לפני ההצבעה על החוק, מתווה מוסכם להורדת ההסתייגויות ולפיו הארכת הצו תהיה רק לתקופה של שלוש שנים ולא לחמש כפי שנקבע בקריאה ראשונה. בנוסף, החוק קבע כי בכל מקרה של הארכת תוקף הוועדה המיוחדת, זה ייעשה רק בהגדלת הוועדה בארבעה נציגים נוספים – שניים בעלי זכות הצבעה ועוד שני משקיפים. הנציגים שיתווספו יהיו מרשויות מקומיות סמוכות ועוד נציג מארגוני הסביבה.

ח"כ קיש: "ההצעה כפי שהובאה לוועדה להאריך את תוקף הוועדה המיוחדת בלי להתחשב ביישובים והכפרים מסביב, אכן לא הייתה נכונה. הצגנו כאן מתווה פשרה מאוזן שייתן ביטוי לרשויות הסמוכות ולירוקים".


פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים