לגור בצוותא, לחיות ביחד: השכונה השיתופית הראשונה בישראל נחשפת

שנה לאחר הזכייה במכרז "תכנן ובנה" לבניית שכונת 'בצוותא' בחריש, מכריזה קבוצת שפיר על התחלות בנייה של 86 בניינים, למעלה מ-1,500 יחידות דיור, שני בתי ספר, ו-11 כיתות גן – הכל בעת ובעונה אחת. עוד בשכונה: מתחמים שיתופיים כדוגמת סופר קהילתי בר קיימא, חנות שיתופית ומרכז מצוינות, המתוכננים בהתאם לתפישת מגורים חדשנית

קבוצת שפיר הציגה היום (ג') את התקדמותה בבניית שכונת ב"צוותא", המגלמת מודל חדש של תפישת מגורים קהילתיים, והיא השכונה השיתופית הראשונה בחריש ובישראל. בשכונה יעמדו לרשות התושבים 1,524 יחידות דיור ב-86 בניינים, שני בתי ספר יסודיים, 11 כיתות גן, מרכז מסחרי, מתנ"ס, אולם ספורט ומגרש ספורט משולב.

שפיר, שזכתה לפני כשנה במכרז הממשלתי 'תכנן ובנה', מדווחת כי שלב התכנון הושלם זה מכבר, וכי עבודות התשתית והבנייה נכנסו להילוך גבוה. בימים אלו הנפיקה 'הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש' בראשות דוד מגן, היתרי בנייה ל-700 הדירות הראשונות בשכונה. היקף הפרויקט מוערך בשווי של כ-1.6 מיליארד שקלים.

שנה בלבד אחרי המכרז הבנייה בעיצומה

המכרז הראשון בישראל במסגרת "תכנן ובנה" נסגר לפני כשנה, ובמסגרתו התחייבה חברת שפיר לסיים את הבנייה ב-40 חודשים בלבד.


לקבלת מידע טלפוני מנציג הפרוייקט: השאירו פרטים כאן


ארנון וולסקי, מנהל הפרויקט בשכונת בצוותא, ציין כי "זמן התכנון ותחילת הביצוע בפרויקט הוא בבחינת שבירת כל המוסכמות להן הורגלנו בישראל. בדצמבר 2017 קיבלנו את הקרקע בחריש. כיום, כשנה לאחר מכן, אנחנו מצויים בעיצומן של העבודות, אחרי שלב החפירה של 86 בניינים, הנחת יסודות במרבית המבנים למגורים ועבודה אינטנסיבית במקביל על התשתיות של השכונה. בדרך כלל, שלב התכנון בשכונות בסדר גודל כזה לוקח לפחות כשלוש שנים והביצוע אורך, במקרה הטוב, כחמש עד שמונה שנים. אנחנו עשינו את מה שנראה כבלתי אפשרי וכבר עכשיו הגענו לשלב שאחרי חפירת כל המבנים וקבלת ההיתרים. אין כל ספק שנצליח לעמוד ביעד של השלמת השכונה  בתוך 40 חודשים".

שכונת בצוותא בחריש
שכונת בצוותא בחריש, ינואר 2019. צילום: חברת שפיר. למעלה – הדמיית השכונה

מתחמים שיתופיים בכל תחומי החיים

במסיבת העיתונאים חשפה חברת שפיר את הקונספט החדשני של שכונת מגורים שיתופית. שכונת בצוותא תכלול חללים שיתופיים סביבם תתגבש קהילה חדשה ומלוכדת. לדבריה של טלי כהן, סמנכ"לית השיווק בשפיר מגורים, המכרז של 'תכנן ובנה' יצר מודל לפיו היזם מתכנן ובונה את השכונה מא' ועד ת'. כך ניתן  לתכנן שכונה שלמה היוצרת עבור תושביה סביבת מגורים עם תוכן קהילתי ומתחמים שיתופיים.

המתחמים השיתופיים של שכונת בצוותא ייתנו לתושבים מענה בכל תחומי החיים. כך למשל, ייבנה בשכונה מרכז מצוינות והעשרה שיספק לתושבי השכונה שיעורי העשרה, חוגים, פעילויות, סדנאות, שטחי לימוד וחלל אירועים שיתופי. מבנים קהילתיים נוספים שיעמדו לרווחת התושבים: חללי עבודה מרווחים, מאובזרים ונוחים; חנות שיתופית בה יוכלו תושבי השכונה להחליף מוצרים ולהעמיד לרשות השכנים כלי עבודה וגינון, כלים לעבודה עצמית DIY, ציוד קמפינג ועוד; וסופר קהילתי SHARE MARKET שיבוסס על דגם של עסק בר קיימא ויתנהל על פי ערכי הסולידריות, ההוגנות, השקיפות והקיימות. הסופר יוקם באמצעות קואופרטיב או בהתקשרות עם גורם חיצוני שינהל אותו כמיזם שיתופי על כל המשתמע מכך.

הדמיית שכונת בצוותא חריש
הדמיית שכונת בצוותא

תפישת מגורים קהילתית

"השכונה השיתופית "בצוותא" נולדה בהשראת שתי תופעות בתחומי המגורים והעבודה: ה-Co Living וה-Co Working", מסבירה כהן. "זו לא 'עוד' שכונה, אלא תפישת מגורים המאפשרת לתושביה לבנות יחדיו קהילה איכותית. שכונה חברתית שמעצימה את תחושת השייכות ומספקת חווית מגורים עשירה ומלאת עניין".

לדברי כהן, זו הפעם הראשונה ששכונה שלמה נבנית במקביל על ידי יזם אחד. שיטה זו מספקת מענה לאחד מהקשיים הגדולים ביותר איתם מתמודדים בדרך כלל הדיירים הראשונים שמאכלסים שכונה חדשה – מחסור בתשתיות. בשכונת בצוותא, מאחר שכל מבני השכונה: מגורים, ציבורי ומסחרי נבנים במקביל, כל הדיירים, החל מהדייר הראשון ייהנו מכלל השירותים ולא ייאלצו לגור באתר בנייה למשך זמן רב.

יצחק קשת, ראש עיריית חריש: "אנחנו עדים היום להיסטוריה של ממש עם השקת הפרויקט הראשון בשיטת תכנן ובנה. אין לי ספק שפרויקט זה, בהובלתה של חברת שפיר, ישנה את פניו של ענף הבנייה. שכונת "בצוותא" והתפיסה השיתופית-קהילתית הרווחת בשכונה החדשה מתאימה לערכיה של חריש והקהילה. אני ותושבי חריש מברכים על הוצאתו אל הפועל של הפרויקט החדשני ומאחלים לחברת שפיר הצלחה רבה!"

מחירי ההשקה לדירות בשכונת בצוותא: דירת שלושה חדרים בשטח של 75 מ"ר החל מ-888 אלף שקלים, דירת ארבעה חדרים בשטח של 94 מ"ר החל מ-970 אלף שקלים, ודירת חמישה חדרים בשטח של 115 מ"ר החל מ-1.13 מיליון שקל.

מידע מפורט על מחירי הדירות בחריש ועל התפתחות שוק הנדל"ן בעיר ניתן לקרוא בסקירת הנדל"ן של 'חריש סיטי' המתעדכנת מעת לעת.

עוד יצוין כי בשכונת בצוותא הוקצו  598 יחידות דיור לתכנית "מחיר למשתכן" שההגרלה עליהן התקיימה ב-2018 וההודעות נמסרו לזוכים.


לקבלת מידע טלפוני מנציג הפרוייקט: השאירו פרטים כאן


עוד בנושא: מדריך השכונות של חריש


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

2 תגובות לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה