לראשונה: בית דיור מוגן ייבנה בחריש ויכלול 240 יחידות דיור

רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון פרסמו מכרז חדש לקרקע לבניית בית דיור מוגן בחריש. בית הדיור המוגן יוקם בשכונת הפרחים החדשה ויכלול 240 יחידות דיור מוגן וכן שטחי מסחר. המגרש המוצע כעת במכרז ממוקם על פינת שדרות דרך ארץ ושדרות האחווה בעיר, מיקום ראשי, נגיש ובמרחק הליכה מהפארק המרכזי של חריש.

עד כה התאפיינה אוכלוסיית חריש בעיקר במשפחות צעירות וזוגות צעירים, אם כי גם אוכלוסייה מבוגרת יותר עברה לחריש בהיקפים לא מבוטלים. ההכרזה על הקמת בית דיור מוגן בחריש מצביעה על הרצון של משרד השיכון לגוון את אוכלוסיית העיר ואף לתת פתרון להורים של תושבי העיר שייתכן וירצו להצטרף לילדיהם ולנכדיהם במגורים בעיר במסגרת של דיור מוגן בעתיד. השאיפה לגיוון האוכלוסיה ופתרונות הדיור בה, באה לידי ביטוי לפני מספר חודשים גם בהפקדתה של תוכנית חדשה להקמתם לראשונה של מגדלי יוקרה בני 27 קומות בעיר.

שילוב שטחי מסחר במסגרת פרוייקט הדיור המוגן הינו צעד הכרחי למתן מענה מקיף וכולל לדיירים (גישה נוחה לחנויות ולצרכים הבסיסיים המיידיים כמו סופרמרקט, בית מרקחת וכו’). המיקום המרכזי, על צומת שדרות המסחר הראשיות של חריש ובסמוך לפארק המרכזי, יאפשר מפגש וחיבור קהילתי בין האוכלוסיה המבוגרת לאוכלוסיית העיר הכללית. בנוסף, הוא צפוי להגדיל את האטרקטיביות לבעלי העסקים הן במתחם עצמו והן בחנויות הסמוכות לו, שיהנו מתנועת קונים משתי האוכלוסיות יחד.

תחום הדיור המוגן בישראל צפוי להמשיך לצמוח

לצד חברות בולטות, המתמחות בתחום הדיור המוגן, כמו “משען”, “מגדלי הים התיכון”, “אחוזות רובינשטיין”, “בית בכפר” ורשת “עד 120” מקבוצת הפניקס, ניכר לאחרונה העניין שמגלות בתחום גם חברות יזמיות מתחום המגורים כמנוע צמיחה נוסף. דוגמא לכך היא חברת “גיא ודורון לוי” המתמחה בבנייה למגורים שנכנסה לתחום לראשונה ב-2016 עם זכייתה במכרז להקמת דיור מוגן במודיעין.

דיור מוגן בבנייה במודיעין
דיור מוגן של עזריאלי בבנייה במודיעין. מתוך אתר סלומון מהנדסים

כיום מתגוררים בדיור מוגן בישראל כ-13,000 קשישים בסה”כ המהווים אחוזים בודדים מכלל אוכלוסיית הקשישים בארץ. על אף הביקוש העולה לפתרונות דיור לקשישים, עם עליית תוחלת החיים, העלויות הגבוהות של מגורים בדיור מוגן הותירו עד היום את התחום רלוונטי לקהל מצומצם יחסית. לאחרונה נעשים שינויים במודל ההתקשרות בין החברות המנהלות לדיירים מתוך מטרה לפתוח ולהנגיש את השירות לקהלים רחבים יותר.


פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה