לראשונה: הנהגת הורים יישובית בחריש

שיפור הביטחון והבטיחות של תלמידים במוסדות החינוך, תקצוב הוגן של מוסדות החינוך בעיר, חיזוק הקשר בין ציבור ההורים לגורמי מערכת החינוך העירונית וייצוג חריש בפורום ההורים הארצי – כך מתכננים יוסי כהן ושלומי כהן, יו"רים משותפים בהנהגת ההורים החדשה להצעיד את החינוך קדימה

הצמיחה המואצת של מערכת החינוך בחריש בחמש השנים האחרונות מציבה אתגרים רבים לראשי מערכת החינוך בעיר, אך גם לא מותירה אדישה את ההורים שנוטלים חלק בעיצוב מערכת חינוכית שנבנית מהיסוד.

בשבועיים האחרונים התאגדו מספר וועדי הורים מבתי ספר ברחבי העיר והקימו הנהגת הורים ריכוזית לכלל בתי הספר והגנים בעיר: "לאחר תהליך ממושך של חשיבה והיערכות, אנו שמחים להודיע על הקמתה של הנהגת הורים יישובית בחריש אשר תאגד בתוכה ותייצג את כל ועדי ההורים בבתי הספר והגנים בעיר. נעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית וכל גורמי החינוך בעיר", פרסמו ראשי ההנהגה.

בית הספר כנפי רוח לבנות ברחוב טורקיז בחריש
בית ספר 'כנפי רוח' ברחוב טורקיז

הנהגת ההורים היישובית החדשה בחריש תצטרף לפורום ועדי ההורים היישוביים, עמותה מוכרת המייצגת את הורי ישראל. בעמותה שותפים כ-150 ועדי הורים יישוביים, מכל רחבי ישראל ומכלל המגזרים. מהם היתרונות הבולטים בהקמת גוף מרכזי ומאחד של הורים לתלמידים במערכת החינוך בעיר ומה מתכננים ראשי ההנהגה היישובית בחריש לקדם?

"לייצג את ועד ההורים בפורום הארצי"

יוסי כהן, יו"ר ועד הורי 'רונה רמון' ושלומי כהן מקבילו ב'תלמי רון', נבחרו לכהן כיושבי ראש משותפים להנהגת ההורים הטריה. בהרכב ההנהגה חברים גם יושבי ראש הנהגות בתי הספר 'כנפי רוח', 'תלמי הדר', 'מעיין האמונה', הממלכתי החדש בפרחים, שני נציגים של הורי הגנים ונציגת הנהגת הורים לילדי החינוך המיוחד.

שלומי כהן
שלומי כהן: "כל מוסד חינוכי בעל סמל מוסד רשמי בחריש מוזמן להצטרף אלינו"

"אנו ממתינים להצטרפות נציגי הנהגות הורים של חטיבת הביניים 'אתגרי העתיד', 'פסגת אמיר', וביה"ס החדש של חב"ד. כל מוסד חינוכי בעל סמל מוסד רשמי בחריש מוזמן להצטרף אלינו", ציינו השניים.

 

"הקמת וועד הורים יישובי מקנה את האפשרות לייצג את ועד ההורים בפורום הארצי"

 

היתרון המרכזי של הקמת הנהגת הורים יישובית מרכזית נעוץ לדבריהם ביכולת לקחת חלק בעיצוב מערכת החינוך ככוח משפיע מבפנים: "בהקמת וועד הורים יישובי, נהנים כלל הורי הרשות המקומית, מהכללתם ב"פקודת העיריות" של משרד הפנים. פקודה זו מחייבת את כלל הרשויות המקומיות, לשלב את נציג וועד ההורים היישובי, בוועדת החינוך של הרשות וכן בוועדה לשלום הילד" הם מסבירים. "בנוסף, הקמת וועד הורים יישובי מקנה את האפשרות לייצג את ועד ההורים בפורום הארצי".

הנהגת ההורים המרכזית בחריש קיבלה הכרה במעמדה מזאב גולדבלט, מנכ"ל פורום ההורים הארצי למועצה. גולדבלט ברך את חברי ההנהגה וציין: "אני בטוח שהצטרפותו של ועד הנהגת ההורים החדש להנהגת ההורים הארצית תהווה מכפיל כח וכר פורה לשיתוף פעולה, הן ברמה היישובית מול הרשות המקומית, הן מול מוסדות החינוך בעיר וכמובן דרך ייצוג הולמת לכלל ההורים ביישוב".

"תהליך ארוך שישרת את תושבי חריש שנים רבות קדימה"

הקמתה של הנהגת הורים יישובית היא אכן בשורה חשובה להורים עם ילדים במערכת החינוך. מהלכים להקמתה בחריש החלו כבר לפני שנים, אולם התנאים, כך נראה, בשלו רק עתה.

יוסי כהן
יוסי כהן: "דווקא עכשיו, שהמערכת נעצרה מעט לכאורה, נכון יהיה לקיים את מפגשי ועדת החינוך"

"נכנסנו כבר לשנת חינוך חמישית בחריש, ובהחלט היה צורך להקים הנהגת הורים יישובית כבר לפני שנתיים ואפילו שלוש שנים. במהלך שנה"ל תש"פ נוצר קשר בין הנהגות ההורים של בתי הספר הממלכתיים בעיר והתחלנו בהקמת תשתיות לבניית הנהגת הורים יישובית". מסבירים שני היו"רים.

 

"נכון, מערכת החינוך נמצאת כמו רוב מוסדות המדינה במצב מאוד לא פשוט, אך היא איננה מושבתת, המערכת פועלת"

ועד הורים ועד הורים הנהגת הורים לוגואים בתי ספרלוגואים בתי ספר
בתי ספר בחריש וגני ילדים

הם גם מודעים בחדות לעובדה שאתגרי מערכת החינוך הניצבים בפניה מדי שנה, הוחרפו אף יותר בשל מגפת הקורונה. עם זאת, הם מאמינים, שדווקא בתקופה זו יש חשיבות יתרה לפעילות וועד הורים מרכזי חזק: "נכון, מערכת החינוך נמצאת כמו רוב מוסדות המדינה במצב מאוד לא פשוט, אך היא איננה מושבתת, המערכת פועלת, אולם במתכונת שונה עם מתווה שלא מתאים לכולם. מכאן החשיבות הגדולה בקיום מתווה הלמידה הפועל בצורה המיטבית לטובת התלמידים, בכך אנו מעוניינים לסייע", מציינים היו"רים המשותפים ומוסיפים כי "דווקא עכשיו, שהמערכת נעצרה מעט לכאורה, נכון יהיה לקיים את מפגשי ועדת החינוך, שהתכנסה עד כה לשני מפגשים בלבד, ולדון באתגרים ובנושאים שיש צורך לקדם".

 

"הקמתה של הנהגת ההורים היישובית אינו מהלך לחודש – חודשיים, ההפך, מדובר על תחילת תהליך ארוך שישרת את תושבי חריש שנים רבות קדימה"

 

מהן אם כן, תכניות העבודה של ועד ההורים היישובי? השניים מציינים סדרת יעדים: "ברצוננו לפעול לחיזוק הקשר בין ציבור ההורים בחריש לבין כלל הגורמים במערכת החינוך היישובית, לסייע בהגשמת מטרות חינוכיות, שיפור תנאי הלימוד ושכלול הציוד העומד לרשות התלמידים והמורים. נושא לא פחות חשוב, עליו נשים דגש הוא שיפור הביטחון והבטיחות של התלמידים במוסדות החינוך". עוד מציינים השניים כי ההנהגה מתכוונת לפקוח עין על אופן תקצוב מוסדות החינוך בעיר כדי למנוע אפליה בהקצאת משאבים במערכת החינוך. לשם כך, הם מתכוונים לקיים פגישות עבודה קבועות עם גזבר המועצה.

גני ילדים חדשים בחריש
נציגי גני הילדים בעיר שותפים להנהגה. גן ילדים בחריש, צילום: דוברות עיריית חריש

"חשוב להדגיש", הם מוסיפים "הקמתה של הנהגת ההורים היישובית אינו מהלך לחודש – חודשיים, ההפך, מדובר על תחילת תהליך ארוך שישרת את תושבי חריש שנים רבות קדימה, נקודת הזמן הנוכחית לא אופטימלית, אנו מייחלים שהתקופה הזו תחלוף בהקדם האפשרי ותאפשר לכולנו לחזור לשגרת לימודים רגילה. עם זאת, הקמתה של הנהגת הורים יישובית מקנה לנו את האפשרות לפעול לטובת החינוך בחריש – לטובת ילדינו כולנו".

עוד בנושא: סקירת בתי ספר בחריש


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה