מוסדות החינוך בחריש נפתחו הבוקר בהתרגשות גדולה

אחרי חודשים רבים של ציפייה, תקווה והרבה התרגשות, הראשון לספטמבר הגיע ואיתו – פתיחת שנת הלימודים בחריש. הבוקר החלו לפעול בעיר 4 בתי ספר ו-20 גנים ומעונות יום. ערכנו סיור בין מוסדות החינוך החדשים, על מנת לחוות את פתיחת השנה המרגשת ולשמוע על תחושות התושבים החדשים במעמד זה

בצילום: טקס פתיחת השנה בבית הספר הממלכתי בחריש

ראשית נציין, כי ההכנות לפתיחת השנה היו בשיאן בחודש האחרון והתחושה הייתה שכל העיר מתגייסת על מנת ליצור משהו חדש וטוב. מחלקת החינוך במועצה קיימה פגישות רבות עם צוותי המורים, ההורים, מערך ההסעות וכלל הגורמים הרלוונטים, על מנת להגיע לפתיחת שנת הלימודים מוכנים וערוכים. מצידם של ההורים – השאלות והדאגות בקבוצות הווטסאפ והפייסבוק והיכולת לקיים תקשורת ישירה בין ההורים למועצה, סייעו להציף בעיות אחרונות שעדיין הטרידו את ההורים ואיפשרו למועצה לספק להן פתרון מהיר.

בנוסף, לקחה על עצמה המועצה לממן הן בגנים והן בבתי הספר שומר לכל מתחם, סיור רכוב, קב"ט מוסדות חינוך וכן אמצעי אבטחה מתקדמים כך שכולם ירגישו בטוחים.

בית ספר ממלכתי – אביה גמזו, ביציאה מטקס פתיחת השנה

"אני אמא של ליה, שעולה לכיתה א', בת 6 בקרוב. היא מאוד מתרגשת. אתמול בלילה הכנו את הבגדים לקראת היום הראשון והיא נורא התרגשה, והאמת שבקושי ישנו בלילה”.

ספרי לי על ההתרגשות שלכם כהורים לפתוח מחזור ראשון בבית הספר שהכל בו חדש.

"קודם כל זו בתנו הבכורה שעולה לכיתה א’ ושנכנסת לבית ספר וזה מאוד מרגש להכניס ילד בכור לבית החינוך בחריש כשהכל פה חדש. זה גם חלק מההתאקלמות בעיר חדשה, רק עברנו לפה לפני חודש מפתח תקווה”.

איך את רואה את ההמשך?

"אני מאוד מאמינה בצוות ובמנהלת אורלי גדרון, היא נראית אישה מדהימה וכל הצוות החינוכי כאן קיבל את הילדים בצורה הכי חמה שיש, עם חיבוק אוהב ומילים חמות”.

בית ספר ממלכתי דתי –  נרדית פרג’י, עברה לחריש לפני יומיים והגיעה לטקס של כיתה א'

"בננו הגדול אלרועי לומד בפרדס חנה ונעזר במערך ההסעות של המועצה, אחריו אברהם שעולה לכיתה א' בממלכתי דתי, ניתאי בגן חובה של גן הדס ויהונתן בטרום טרום חובה בגן תמר”.

איך ההרגשה להכניס את הילדים למסגרות חינוך חדשות לגמרי שאתם לא מכירים?

"האמת שזו התרגשות גדולה, טוב שהייתה את ההכנה לפני כן – המפגש עם הגן, הגננת ועם הצוות, וגם פה בביה"ס. אנשים כאן מאוד מסבירי פנים וזה נורא מקל”.

יש ציפיות מהצוות ומבית הספר?

"כן אבל כמו בכל מסגרת, אנחנו מקווים שלילדים יהיה טוב ושיראו אותם, שהמסגרות יתנו את המענה שצריך לתת ויקדמו אותם ובעיקר – שהכל יהיה טוב ובאווירה נעימה. אנחנו מייחלים להתחלה טובה”.

מעונות וגנים, אור ראובני, לאחר שעת הכרות בגנים ובמעונות

"איתן הקטן שלי בנטעי חריש, ונגה הגדולה בגן תמר”.

איך ההרגשה להגיע איתם למקום חדש בשנה חדשה?

"קודם כל  באופן כללי כל האווירה כאן מרגשת. חדש זה תמיד כיף – הכל "מהניילונים". איתן כמובן הוא קטן יותר, אז זו הסתגלות יותר איטית אבל הצוות ממש מחבק ואוהב ועשה רושם מאוד מאוד טוב. ובגן גם מקסים, אני ממש עכשיו יוצאת מהפגישה הראשונה שם וסך הכל זה נראה טוב”.

ציפיות להמשך?

"את יודעת, כל הורה רוצה שיהיה הכי טוב לילדים שלו. מקווים שהם יהיו מרוצים ושהצוות יתרום לילדים שלנו. כיף להתחיל התחלה חדשה במקום חדש אחרי כל כך הרבה זמן של לבטים והתלבטויות לגבי איך לעשות את הצעד הזה ואיך להכין את הילדים לכך שהכל חדש וברוך ה' עד כה נראה שיהיה טוב”.

אז כך נראית ההתחלה עבור ההורים שילדיהם מתחילים שנת לימודים בעיר חדשה ולמעשה חונכים לראשונה, כחלוצים, את מוסדות החינוך החדשים, שהקמתם הסתיימה רק לפני זמן קצר. ההתרגשות גדולה, וכך גם האופטימיות. גם ההורים וגם הילדים מצפים לשנה מלאת עשייה והתקדמות במוסדות החינוך החדשים. אנו מאחלים לכל המשפחות בחריש, וגם לאלו שיצטרפו בקרוב, שנה טובה, מלאת הגשמה עצמית עם ערבות הדדית.

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים