נדל"ן בחריש: כך נראו נתוני שוק הנדל"ן בעיר עד לפרוץ משבר הקורונה

עלייה בביקוש לדירות יוקרה, צמיחה בשוק הדירות מיד שנייה וירידת מחירים קלה. אלו מגמות נוספות אפיינו את שוק הנדל"ן בחריש, עד לפרוץ משבר הקורונה, והאם ניתן ללמוד מכך על העתיד?

נתוני סקירת הנדלן שלחריש סיטי עודכנו השבוע, על בסיס נתוני רשות המיסים עד לחודש פברואר 2020. העדכון הנוכחי אינו כולל עדיין את השפעות משבר הקורונה, אך ניתן ללמוד ממנו על המגמות שאפיינו את שוק הנדלן בעיר עד לפרוץ המשבר.

סקירת הנדלן המתעדכנת עוקבת אחר פרמטרים שונים המאפיינים את שוק הדיור בחריש, החל משנת 2014. המדד הראשון הוא היקף מכירת הדירות החודשי, שבממוצע נשאר די יציב במהלך השנתיים האחרונות. בחודשים האחרונים של 2019 ותחילת 2020 נרשמה עלייה קלה בהיקף המכירות החודשי.

כמות דירות שנמכרו בחריש לפי חודשים
גרף מכירות הדירות בחריש. מתוך סקירת הנדל"ן של "חריש סיטי"

יחד עם זאת, לראשונה ניתן להצביע על מגמה כללית של ירידת מחירי דירות בחריש. מחירי השיא של הדירות בעיר נמדדו בחלקה השני של שנת 2017 ומאז שמרו על יציבות יחסית. שיא זה נקבע לאחר שנים בהן מחירי הדירות בחריש עלו בשיעור גבוה משיעור עלייתם בשוק הנדלן הכללי בישראלבמהלך השנה החולפת מזוהה מגמת ירידה קלה במחירים, הממשיכה בתחילת 2020 עם ירידת המחיר הממוצע למר, לראשונה מאז 2016, מתחת לרף ה- 10,500 שקלים.

שינוי מחירי הדירות בעיר נמדד בהתאם למספר פרמטרים, המרכזי ביניהם הוא המחיר הממוצע למר, פרמטר המאפשר לנטרל את ההבדל בין גדלי דירות שונות.

עלייה בביקוש לדירות יוקרה

לצד מגמת הירידה הקלה במחיר, מזוהה עלייה ברף המחיר הגבוה לדירות היוקרה בעיר. בסקירת הנדלן אנו מציינים בכל עדכון, מהי הדירה היקרה ביותר שנמכרה בכל שכונה בשנה החולפת. סקירת הנדל"ן הנוכחית מראה שמחיר דירות היוקרה עלה.

עד כה נמכרו הדירות היקרות ביותר בחריש בסדרי גודל של מיליון וחצי שקלים, כיום, ברוב השכונות, מחיר הדירות היקרות ביותר נע סביב 1.8 מיליון שקליםנתון זה מצביע הן על הרחבת תמהיל דירות היוקרה בחריש (פנטהאוזים, דופלקסים רחבי ידיים ודירות גן גדולות), והן על עליה בביקוש לדירות מיוחדות אלה.


>>> לצפייה בכל הנתונים, הגרפים וההסברים המלאים – לחצו כאן למעבר לסקירת הנדלן המלאה


שוק דינמי לדירות יד שנייה

עוד ניתן ללמוד מסקירת הנדלן על השינוי בתמהיל הרכישה בין השכונות השונות בעיר. שתי השכונות הראשונות בעיר, “אבני חןוהחורשהיוו באופן טבעי, יעד כמעט בלעדי לרכישת דירות בעיר בשנים הראשונות. עם צמיחתן של השכונות החדשות, שכונות "הפרחים" ו"בצוותא", נתח המכירות של שתי השכונות הוותיקות יותר הצטמצם משמעותית.

כיום, נתח המכירות של שכונות החורש ואבני חן מהווה כ-20% בלבד משוק מכירות הנדל"ן של חריש ורבות מהדירות הנמכרות בהן, הן דירות מיד שנייה. החידוש אםכן, אינו רק במעבר פוקוס המכירות של דירות קבלן לשכונות החדשות, אלא גם בהתפתחות שוק דינמי לדירות 'יד שנייה' בעיר.

התפלגות מכירות דירות לאורך השנים לפי שכונות בחריש
הפוקוס עובר לשכונות החדשות בחריש. מתוך סקירת הנדל"ן של "חריש סיטי"

שכונת הפרחים: היקרה ביותר בעיר בממוצע

השוואת מחירי דירות רגילות (4 ו-5 חדרים) בין השכונות השונות מצביעה על כך שבשכונת הפרחים, מחירי הדירות בממוצע ממשיכים להיות הגבוהים ביותר בעיר. אף על פי כן, ראוי לציין, כי ההבדלים במחירי הדירות בין השכונות השונות, אינם מאוד משמעותיים (בנטרול דירות "מחיר למשתכן").

החודשים הקרובים צפויים לאתגר את הכלכלה הישראלית, את שוק הנדלן בארץ בכלל ובחריש בפרט. לא ננסה לספק תחזיות בשלב זה, אולם לימוד של המגמות השונות בשנים ובחודשים שלפני המשבר, עשוי להעניק כלים לאלו שמעוניינים לנסות ולחזות כיצד יושפע שוק הנדלן המקומי.

לצפייה בכל הנתונים, הגרפים וההסברים המלאים – לחצו כאן למעבר לסקירת הנדלן המלאה


פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה