עסקים כרגיל: העבודות באתרי הבנייה בחריש נמשכות כסדרן

בשנת 2019 החלה בנייתן של 1,541 דירות בחריש. עלייה של 111.7% לעומת 2018. ענף הבנייה ממשיך לפעול כרגיל גם בתקופת ההתמודדות עם משבר הקורונה על מנת להניע את המשק. בחריש: הבנייה נמשכת

הבנייה בשכונת בצוותא בחריש של שפיר הנדסה. צילום: רודי אלמוג

השבוע פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דו"ח מסכם לשנת 2019 בתחום התחלות וגמר בנייה. על פי נתוני הדו"ח ממוקמת חריש במקום השישי ברשימה עם 1,541 דירות שהחלה בנייתן. את הרשימה מובילה תל אביב ואחריה נמצאות ירושלים, באר שבע, הרצליה וקריית גת.

עבור חריש מדובר בעלייה של 111.7% לעומת שנת 2018 בה החלה בנייתן של 728 דירות. שנת השיא של חריש בתחום, שספק אם תישבר שוב, היתה שנת 2017 עם 2,781 התחלות בנייה.

עוד מציין הדו"ח כי בשנת 2019 החלה בנייתן של 50,830 דירות בישראל. ירידה של 2.2% בהשוואה לשנת 2018 (51,950).

ענף הבנייה: קטר חיוני

ההתמודדות עם מגפת הקורונה שמשביתה חלקים גדולים במשק הישראלי והעולמי מוצאת את ענף הבנייה הישראלי, נכון למועד זה, במצב טוב יחסית. ענף הבנייה הוחרג כולו מן ההגבלות, בזכות היותו מפעל חיוני ו'קטר המניע את המשק'. לפיכך, ממשיכות חברות הבנייה לעבוד במתכונת מלאה. היתרי הלינה עבור הפועלים הפלסטינאים הורחבו ל-55 אלף היתרים והפועלים נדרשים לשהות בישראל תקופה ארוכה מבלי לחזור לביתם. עוד צפוי כי מפעלים תומכים בנייה יוחרגו גם הם וימשיכו לעבוד על מנת להניע את הפעילות בענף. האם דירות לקראת סיום הבנייה ימסרו כמתוכנן? נכון להיום, מתקבל הרושם כי קבלנים יוכלו לעמוד בהתחייבות למסירת הדירות, אלא אם יחולו התפתחויות שליליות בהתמודדות הלאומית עם נגיף הקורונה.

יצחק קשת בסיור במעו"ף. מרץ 2020. צילום: דוברות העירייה
יצחק קשת בסיור במעו"ף. מרץ 2020. צילום: דוברות העירייה

גם בחריש, נמשכות העבודות באתרי הבנייה כסדרן. אתמול, ערכו יצחק קשת ומנהלי המחלקות השונות במועצה, סיור בשכונת מעו"ף, השכונה הרביעית בחריש, הצפויה להתאכלס לראשונה בשבועות הקרובים. "במקביל לשגרת החירום שהעירייה פועלת בה, אנו ממשיכים בעשייה היומיומית והחיונית להמשך האכלוס", הצהיר אתמול ראש המועצה בעמוד הפייסבוק שלו.


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה