נקבעו שמות חדשים לשכונות אור המזרח והמע"ר בחריש

מבט אווירי אל שכונת מעוף בחריש. צילום: אורן קלר

הכירו את השמות החדשים של השכונות הנבנות בחריש: שכונת אור המזרח תשנה שמה לשכונת "בצוותא" ושכונת המע"ר זכתה לשם "מעוף"

במהלך שיתוף ציבור, התבקשו תושבי חריש להציע שמות חדשים לשתי השכונות הנבנות בימים אלה בחריש, במקומם של השמות הזמניים המוכרים: שכונת המע"ר ושכונת אור המזרח. בסיום הליך הבחירה, נקבע שמה של שכונת אור המזרח בשם "בצוותא" וכן נקבעו שמות הרחובות בשכונה: יחד, רעות, אחדות, קהילה, ערבות, חברותא ושותפות.

שכונת המע"ר תשנה את שמה לשכונת "מעוף" והרחובות בשכונה יישאו את השמות: קידמה, תנופה, התחדשות, הגשמה, החלומות, התמדה.

לדברי שלמה אפרתי, עוזר מנכ"ל המועצה, הבחירה הסופית שיקפה את הלך הציבור שהשתתף במתן הצעות לשמות. "אחד הנושאים שעלו מספר פעמים זה הקהילה בחריש ותחושת ה'ביחד' המיוחדת של תושבי המקום, כך הגענו לשם שכונת "בצוותא", שם שמתחבר גם עם התכניות של חברת שפיר, שבונה את השכונה בקונספט קהילתי", הוא מסביר.

עוד הוא מוסיף: "היה חשוב לנו להמשיך בקו של בחירת שמות שיתאימו לכלל האוכלוסיה בחריש ושלא יצרו מריבות ופילוגים ובנוסף ראינו חשיבות בבחירת שמות עם נופך של משמעות, כך הגענו לשמות רחוב התחדשות, יחד, הקהילה ועוד".

שמה של שכונת "מעוף" משקף את ראשי התיבות: מרכז עסקים ופיתוח. בהתאם, שמות הרחובות בשכונה עוסקים בהיבטים שונים של פיתוח ונושאים שמות כדוגמת: קידמה, תנופה, התחדשות, הגשמה.

בנייה בשכונת מעוף בחריש
בנייה בשכונת 'מעוף' בחריש

הוועדה קבעה לא רק את שמות הרחובות והשכונות אלא העניקה גם שמות ל-42 גינות ציבוריות ברחבי העיר. רוב הגינות נקראו בהתאם לתכנון האדריכלי המשקף אותן. לדוגמה, גן הרים וגבעות בעקבות הטופוגרפיה ההררית של הגינה, גן ספורט בעל מתקני הספורט וגן הירגזי בזכות הצבת שובכי קינון ייעודיים לציפור הירגזי.

שתי גינות בעיר נקראו על שמות חללי צה"ל: "מצפה רז" על שם סמ"ר רז טבי, שנפל באסון השייטת והוריו, תושבי חריש, שותפים לבניית הפארק ומציבים בה אנדרטה עם פסלון לזכרו. "מצפה רועי" על שם סרן רועי קליין, שנפל במלחמת לבנון השנייה, לאחר שזינק על רימון יד כדי להציל את חייליו.


עוד בנושא: מדריך השכונות של חריש

פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה