טור אישי: עוברים לחריש, בסבלנות

ליאת רבלין מברכת במכתב פתוח את אחיה וגיסתה שעוברים להתגורר בחריש ומציעה להם וגם לשאר התושבים העתידיים החדשים, להצטייד בסבלנות וליהנות מתהליך השינוי

עוד רגע אתם עוברים דירה. מגיעים לעיר חדשה ומייחלים להתחלה חדשה. וכמה שאתם רוצים וצריכים התחלה חדשה. ולא רק אתם, כולנו!

מי שמרוצה מחייו לא קם ומשנה דבר כל כך מהותי כמו מקום מגורים. זה לא אומר שהחיים שלכם היו גרועים לפני כן, זה רק מצביע על כך שאתם שואפים ורוצים לטוב יותר מהמצב הנוכחי. עבורי, זה גם סימן שהבנתם שאתם ראויים לטוב, ואני גאה בכם שאתם לוקחים את גורלכם בידכם ופועלים למען עצמכם.

אז קודם כל שהמעבר יביא לכם הצלחה, שהמעבר יגשים עבורכם את כל הרצונות והחלומות ואף יותר. שתעופו על עצמכם ועל המקום החדש.

רגע לפני המעבר אני שולחת לכם טיפ קטן וחשוב שאני למדתי ועדיין לומדת בדרך הקשה… הצטיידו בסבלנות! מעבר דירה הוא תהליך שאורך זמן. מתבוננים בדירה הריקה, חושבים ומתכננים איך לסדר אותה, מתאמים הובלה, אורזים, פורקים ריהוט, מכשירי חשמל, ריסוס, ניקיון ראשוני, תיקוני קבלן, מתאמים מול ספקי מזגן, סורגים, מסנן מים, מחמם מים ועוד מיליון משימות למלא: עוד קניות, וחיוב אשראי נוסף והמינוס גדל בבנק, בגוף, באנרגיות, בסבלנות…  ועדיין יש עוד מה לסדר, עוד מה לנקות, עוד מה לקנות, עוד מה לתקן, עוד מה להוסיף ולשפר: ספק שהבריז, ריהוט שהגיע שבור, קבלן שלא עונה, תריס מקולקל… משימות, עבודות, תיאומים, שינויים עד בלי סוף.

עוברים לחריש: ביציאה מהבית הישן אל ההתחלה החדשה

ואתם? אתם רק רציתם שקט, התחלה חדשה. חלמתם על  בית מסודר שאפשר לשבת בסלון, להרים רגליים מעלה, להסתכל סביב בסיפוק ולחשוב: "איזה בית יפה יש לנו".

גם אני חלמתי על זה, אבל בחריש למדתי על בשרי שיעורים בסבלנות ובשליטה. הצורך שלי בשליטה גרם לזה שרציתי שהכל יהיה מוכן עוד לפני שאני עוברת. למזער בלאגן כמה שניתן. חלמתי על בית מושלם, כי זה הבית שלי. בית שקניתי ואני רוצה שהוא יהיה יפה, מסודר ופרקטי מההתחלה. קינן בי הפחד שמה שלא יבוצע מההתחלה לא יבוא בהמשך (לא נכון, שאלה של החלטה).

התאמצתי ורצתי בניסיון להשיג את הבלתי אפשרי (או את האפשרי, אבל במחיר היסטרי). וכשמצאתי את עצמי רודפת אחרי חמישה ילדים באיקאה הבנתי שהגזמתי וכנראה השתבשה עלי דעתי. שם התחלתי תהליך ארוך של למידה. הבנתי שהדברים לא תמיד מתאפשרים. שהחיים הם לא זבנג וגמרנו ושיש משמעות לתהליך איטי ומדורג.

אז היום אני עובדת 'לאט לאט'. מנסה להתנהל בבית בלי לחץ וכעס (לא תמיד עובד) ומבינה שזהו תהליך שדורש סבלנות. גידול ילדים מצריך סבלנות, זוגיות מצריכה סבלנות, עבודה מצריכה סבלנות, עיר חדשה מצריכה סבלנות, שינוי מצריך סבלנות.

סבלנות אין פירוש הדבר לסבול בשקט ולא להגיד ש'קשה' או ש'רוצים אחרת'. סבלנות פירושה ההבנה שכל שינוי הוא תהליך, ולא נכון בהכרח לעשות אותו בבת אחת. 

אז בחזרה אליכם – השבוע אתם עוברים דירה ואני כל כך מחכה כבר שתגיעו. אני רואה את האור בעיניים שלכם וההתרגשות לקראת השינוי ומתפללת שתהיה לכם סבלנות. שתשחררו כשלא הכל הולך בדיוק כמו שרציתם, כדי שתוכלו ליהנות מהדרך ולמצוא בהמתנה מתנה. סבלנות לעיר, סבלנות לקהילה, סבלנות לשכנים, סבלנות לבית, סבלנות לבן הזוג, סבלנות לשינוי והכי חשוב סבלנות לעצמכם ולתהליך הלמידה שלכם. ברוכים הבאים לחריש.


לוח דירות חריש


פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה