ביום ראשון צפויה החלטת ממשלה בנושא חריש

ביום א' הקרוב, 20.12.15, צפויה הממשלה לאשר החלטה בנוגע להפיכתה של חריש לעיר. החלטת הממשלה מעגנת את המחויבות של משרדי הממשלה לפיתוחה של העיר ומקצה משאבים כספיים של למעלה ממיליארד שקלים לטובת פיתוח העיר והשירותים השונים לתושביה.

קצב האיכלוס של העיר בשנים הקרובות יהיה בשיעורים הגבוהים ביותר שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה. כ-10,000 תושבים חדשים יאכלסו את חריש כל שנה ובתוך כ-5 שנים תעמוד אוכלוסיית העיר על כ-50 אלף תושבים.

החלטת הממשלה דורשת ממשרדי הממשלה להתייחס לחריש מדי שנה בהתאם לכמות התושבים העתידים לעבור אליה עד לסוף אותה שנה, ולא לכמות התושבים המתגוררים בה בתחילת השנה. שינוי מהותי זה יאפשר למועצה ולכלל הרשויות להתכונן לקליטת התושבים בטרם המעבר הפיזי שלהם לעיר. ההחלטה כוללת תכניות ופרמטרים רבים לקידומה ופיתוחה של חריש במגוון רחב של תחומים.

בין היתר:

  • הקמת 400 כיתות לימוד ומעונות יום לרווחת התושבים שעתידים להגיע.
  • הקמת מרכז שירות לתושב החדש לצד חידוש מרכז היישוב הוותיק ושדרוג.
  • הקמת תחנות לבריאות המשפחה ("טיפת חלב"), מרכז חירום שיכלול תחנת משטרה, כיבוי אש והצלה, ומרכז הפעלה בחירום.
  • תגבור השירותים החברתיים לחיזוק הקהילה והתמודדות עם קשיי המעבר.
  • פיתוח וקידום הנגישות התחבורתית לחריש וממנה באמצעות חיבור חריש עם כבישים 444, 65 ו-9, לרבות מחלפים והפרדות מפלסיות וסלילת כביש 611.
  • פיתוח וקידום התחבורה הציבורית בחריש, לרבות הגברת קווי אוטובוסים לאזורי תעסוקה רלוונטיים והקמת תחנת רכבת על תוואי המסילה המזרחית סמוך לחריש.
  • הפעלת תכנית רב-שנתית לשנים 2016-2019 לתקצוב הרשות בהתאם לצרכי האוכלוסייה החדשה שתיקלט, על מנת להפוך את העיר החדשה לרשות מאוזנת ואיתנה.
  • הרחבת גבולות העיר לצורך המשך פיתוחה של חריש ומענה לצרכי התושבים והרשות.

ראש מועצת חריש, יצחק קשת, פועל כבר למעלה משנתיים לקידום החלטת הממשלה להקמת העיר חריש. "אני שמח שהמאמצים הרבים שהשקענו סוף סוף נושאים פרי. אנו נמצאים לקראת תחילת האכלוס, בחודשים הקרובים אנו צפויים לקלוט את מאות המשפחות הראשונות, ואנו ניצבים בפני אתגר עצום. אני בטוח כי במידה ונידרש נחזור לשולחן הממשלה. הצלחתה היא התחייבות ממשלתית, ומטרתנו להפוך את חריש לעיר לדוגמא ולרשות מאוזנת המספקת שירותים מיטביים לתושביה. הקצאת המשאבים, הגדרתה של חריש כעיר ומחויבותה של הממשלה יסייעו לנו להמשיך ולהקדים את פיתוחה של העיר החדשה. אני מודה באופן אישי לממשלת ישראל על התמיכה, הסיוע והליווי הצמוד שהם מעניקים לנו וסמוך ובטוח כי חריש תהפוך לחלון הראווה של מדינת ישראל", ציין קשת.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה