לקראת חנוכה: חברת החשמל חיברה את מרכזיית המאור הראשונה בחריש

לקראת החנוכה, חברת החשמל חיברה את מרכזיית המאור הראשונה לרחובות המרכזיים בעיר

עבודות החשמל בעיר נמצאות בעיצומן לקראת האכלוס הראשון ומתוך מאמץ מיוחד לאפשר למשתכנים החדשים לאכלס את הדירות כבר בקרוב. העבודות לפריסה של מערכת החשמל הפנימית ביישוב בעיצומן, בסדרי גודל של 35 תחנות טרנספורמציה פנימיות (תחט"פים), 34 ק"מ מתח נמוך, 24 ק"מ חיבור לבתים (חל"ב) ו-19 ק"מ מתח גבוה.  בנוסף, כבר במהלך תכנון הפרויקט שולבו תשתיות של סיבים אופטיים, כך שחריש תהיה העיר הראשונה שכולה תהיה מרושתת בתשתית של סיבים אופטיים עד הבית. לקראת האיכלוס בשכונות "הצפונית" ו"הפרסה" מתכוננת הקמת תחנת משנה (תחמ"ש) "חריש" וקו מתח עליון שיגיע מתחמ"ש עירון.

אלוף במיל. יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "חברת החשמל גאה להיות שותפה בבניית חריש, העיר החדשה בישראל, ובמיוחד בחנוכה, אנו גאים להגיע ולהאיר את העיר. כחברה לאומית מובילה, אשר היתה שותפה בהקמת מדינת ישראל ופיתוחה המואץ, אנו למודי ניסיון, יכולות טכנולוגיות ומקצועיות מוכחות. נקדם את בניית העיר כעיר חכמה גם באמצעות התשתית האופטית העומדת לרשותנו ואת תחום ההתייעלות האנרגטית בעיר ובקרב תושביה. חברת החשמל רואה עצמה כשותפה עם מחויבות ורצינות לשילוב כוחות להקמת עיר חדשה במדינה".

יצחק קשת, ראש מועצת חריש: "אנו ממשיכים לעבוד במלוא המרץ על מנת לקבל את 400 המשפחות הראשונות שצפויות להגיע לחריש בקרוב. שיתוף הפעולה הפורה עם חברת החשמל ושאר הגורמים מסייעים בידינו לקדם משמעותית את בניית התשתיות עבור התושבים הרבים הצפויים להגיע לעיר החדשה וזה אך סמלי שבחג חנוכה, הידוע גם כחג האורים, נאיר את הרחובות והבתים החדשים בחריש.  חריש תהיה בעשור הקרוב עיר הזוגות הצעירים של ישראל והיא מתוכננת ונבנית כעיר מתקדמת המציעה רמת חינוך גבוהה, שילוב טכנולוגיות מתקדמות שיהפכו אותה לעיר החכמה הראשונה בישראל וכל זאת לצד איכות חיים וקרבה לטבע".

הרצל פרידמן, מנהל מחוז הצפון בחברת החשמל: אני מברך על ההתקדמות של עבודות תשתית החשמל בעיר. נמשיך להעמיד את כל המשאבים הדרושים ולשלב כוחות כשותפים להקמת עיר חדשה בצפון. היום, לקראת חג האור, הארנו את רחובות העיר ובקרוב, בתאום ובשיתוף כל הגורמים, נאיר את הבית הראשון בעיר החדשה".

צילום: מירי רחמים

השאר תגובה

פרויקטים