מונופול מסחרי בחריש ?

רשות מקרקעי ישראל פרסמה השבוע את תוצאות סדרת המכרזים הראשונים לקרקעות למסחר ולמשרדים בחריש. המכרזים כללו שניים-עשר שטחים. גודלם של עשרה מן השטחים נע בין 1,135 ל- 2,633 מ"ר ושני השטחים הנוספים מגיעים לכ-5,000 מ"ר.

תוצאות המכרז המסחרי משקפות את המציאות החדשה שנוצרה בחריש בשנה האחרונה. בעוד שבמכרזי הדיור בחריש שתוצאותיהם פורסמו בתחילת השנה ראינו רמת תחרותיות נמוכה וזכיות של יזמים ועמותות במחירי רצפה, הרי שכעת מחירי הזכייה וכמות המתמודדים על כל מתחם משקפים עליית מדרגה משמעותית ברמת הביקושים.

כבשו את העיר: יהודה רחמים חברה לבנין וחברת זלמן בראשי ואחיו  

בעשרה מתוך שנים-עשר המתחמים שעמדו למכרז זכו החברות הקבלניות יהודה רחמים וזלמן בראשי. יהודה רחמים הוא מוותיקי הקבלנים בירושלים וחברת זלמן בראשי, המתמחה בעבודות תשתית ועפר, נחשבת גם היא לאחת החברות הקבלניות הדומיננטיות בירושלים.

החברות יחזיקו במשותף בשטח מסחרי כולל של 19 דונם שעל חלקו צפוי להבנות הקניון הגדול בחריש. בכל המתחמים בהם זכו, היו ההצעות שהגישו רחמים ובראשי גבוהות משמעותית מן הערך הריאלי של הקרקע והיו לכל הפחות כפולות בערכן מן ההצעות הבאות אחריהן. בין המתמודדים האחרים במכרז ניתן היה למצוא קבלנים נוספים וכן קבוצות רכישה שהתארגנו מקרב רוכשי דירות בעיר. הזכייה של רחמים ובראשי הותירה רבים מהם מאוכזבים.

סך ההצעות של צמד הקבלנים על המתחמים השונים עומד על כ-30 מיליון שקל ולכך יש להוסיף תשלום של כ-19 מיליון שקלים בגין הוצאות הפיתוח.

ההצלחה במכרז מציבה את החברות יהודה רחמים וזלמן בראשי בעמדת מפתח בתחום הנדל"ן המסחרי בחריש. שליטה בהיקף כזה ברוב השטחים המסחריים בעיר תאפשר שליטה בתנאי השוק ומחירי השכירות עבור עסקים ומשרדים בעיר. גורמים רבים ותושבים לעתיד חוששים כי הדבר יביא לכך שמחירי השכירות של נדל"ן מסחרי בעיר יהיו גבוהים ויעלו את מחירי המוצרים והשירותים השונים לתושבים.

קבוצת חנן מור מתבססת במרכז העיר: תקים קניון ובניין משרדים בחריש

קבוצת חנן מור זכתה במכרז על חכירה של שטח של 4,997 מ"ר באמצעות חברת הבת "קחם חברה להשקעות בע"מ". ככל הנראה בכוונת החברה להקים בשטח קניון ובניין משרדים. עם הזכייה במכרז, מחזקת קבוצת חנן מור את אחיזתה במרכז העיר חריש. מדובר במכרז שלישי לחכירת שטחים באזור זה, בו זוכה השנה החברה.

במכרז על השטח הקטן ביותר (1,135 מ"ר) זכתה חברת משה סלם יזום ופתוח בע"מ.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה