משרד האוצר: מענקי הפריפריה יוארכו עד סוף אוקטובר 2013

לאחר מאבק עיקש של חברי עמותות הרכישה השונות בעיר, החליט היום משרד האוצר על הארכה נוספת של תוקף מענקי המקום עד ה-31 באוקטובר השנה. מענקי המקום, בגובה 60 אלף שקלים, יוענקו לרוכשים בחריש וב-28 ישובים נוספים בתנאי שהינם זכאי משרד השיכון ובתנאי שיקבלו היתר בניה עד לתאריך זה.

כזכור, בחודש מאי השנה, הודיע משרד האוצר על ביטול המענק לרוכשים דירה בפריפריה, מענק עליו הסתמכו מאות רוכשי דירה בחריש בעת קבלת החלטתם. התושבים מצידם, יצאו למאבק בהחלטה וטענו כי הדבר מהווה הפרה בוטה של התחייבות המדינה כלפיהם.

מאבק התושבים הגיע לשיאו היום, עת הגישו נציגי העמותות עתירה לבג"צ נגד משרד האוצר ומספר גופים ממשלתיים נוספים. בבסיס העתירה עומדת הטענה כי החלטת הממשלה מחודש מאי מהווה פגיעה ברוכשי הדירות שהעבירו כספים, בין השאר למדינה, בהתבסס על ההבטחה למענק המקום וכי הוראות המעבר שנקבעו למימוש המענקים לא היו ישימות.

במקביל להגשת העתירה לבג"צ החליט משרד האוצר בישיבה משותפת עם נציגי אגף התקציבים ומשרד השיכון להאריך את תוקף המענקים. בהודעה לעיתונות מסר דובר משרד האוצר כי "ההחלטה באה על מנת למזער את הפגיעה ברוכשי דירות בפריפריה אשר היו זכאים בעת רכישת דירתם להנחה בדמות המענק ואשר הסתמכו עליו בעת הרכישה". שר השיכון הביע כבר בעבר את תמיכתו בהארכת תוקפם של המענקים וועדת הכלכלה קראה גם היא להארכת תוקפם עד אמצע שנת 2014 אולם עד כה נותר שר האוצר אדיש לקריאות אלה ולקריאות דומות מצד חברי כנסת נוספים. כעת, בעיתוי מקביל להגשת העתירה לבג"צ חזר בו משרד האוצר מהתנגדותו והחליט להאריך את תוקף המענק.

מטה המאבק להגנה על רוכשי דירה ראשונה ביישוביי פריפריה הודיע בתגובה כי הוא "מברך על החלטת שר האוצר שהתעשת".

הארכת תוקף המענק תסייע ככל הנראה לרוכשים רבים בחריש לממש את זכאותם במידה ויצליחו לקבל את היתרי הבניה בזמן. עם זאת, מאות רוכשים אחרים, מעמותת חריש המאוחדת למשל, שגם הם הסתמכו על המענק בעת הצטרפותם לעמותה ובעת העברת הכספים, יתקשו לעמוד בלוחות הזמנים לקבלת היתר וליהנות מההארכה שניתנה.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה