פארק יער עירוני יוקם בחריש על שטח של כ-200 דונם

במהלך החודשים הקרובים יחלו העבודות להקמת פארק גדול שישתרע מאזור הקניון בכניסה לעיר, לאורך תוואי כביש 6 ועד לתל זאבים. במרכז הפארק תוקם טיילת ופינות ישיבה מוסדרות יוכשרו לטובת המטיילים. מועד משוער לסיום העבודות: אמצע שנת 2023

שטח פארק היער המתוכנן בחריש
שטח פארק היער המתוכנן

"שלב התכנון של פארק יער עירוני גדול הסתיים", כך עדכנה עיריית חריש השבוע. הפארק המתוכנן ינגיש לציבור את השטח המיוער שממערב לעיר ובחודשים הקרובים תתחיל העירייה בעבודות להקמתו.

על פי התכנית, פארק היער העירוני ישתרע על פני כ-200 דונם ולאורך כ-1,500 מטר – מאזור הקניון בכניסה לעיר ועד לתל זאבים. מדובר בשטח פתוח מיוער, בחלקו יער אורנים נטוע, שכיום עוברת בו דרך עפר, במקביל לתוואי כביש 6.

כ-700 מטרים מדרך העפר בדרום הטיילת יהפכו לטיילת ראשית רחבה ומוארת שתשלב גם שביל אופניים. לאורך הטיילת יוצבו מקומות ישיבה וספסלים.

פארק יער עירוני הדמיה א.ב אדריכלות נוף
ספסלי ישיבה ופינות מנוחה יתפרסו לאורך השביל. הדמיה: א.ב אדריכלות נוף

מהטיילת ייצאו שבילי יער שיובילו לפינות חמד טבעיות ולפינות פיקניק מקורות עם מקומות ישיבה ומנגלים. מדובר במעין "חדרי יער" שיתחמו את פינות הפיקניק בחומות אבן נמוכות. פארק היער יאפשר למטיילים לצעוד רגלית באיזור ירוק או לנפוש באיזור מוסדר ונוח.

ממעוף הציפור: תצפית בקצה הטיילת

על פי התכניות הטיילת תסתיים במצוק שבו יוקם מצפור ייחודי שישקיף מערבה. המצפור עשוי מחומרי עץ, ויעניק צל יחד עם תחושה של מעין "ריחוף" מעל המצוק. בהמשך הפארק לכיוון צפון מתוכננים שבילי יער למיטיבי לכת.

מצפור פארק יער עירוני א.ב אדריכלות נוף
מצפור פארק יער עירוני הדמיה: א.ב אדריכלות נוף

לאורך הפארק מתוכננות חמש כניסות. הכניסה הראשית, הצפונית, היא מרחוב הגפן, שתמוקם כ-100 מטר מהאזור המסחרי. מגן רז (ברחוב גפן) תהיה כניסה ישירה גם למצפור וגם לטיילת. שלוש כניסות נוספות לאורך הפארק מתוכננות מרחוב תאנה.

פארק יער עירוני הדמיה א.ב אדריכלות נוף
כניסות מרחוב גפן ותאנה. הדמיה: א.ב אדריכלות נוף

"לגלות את היער"

"אנחנו מכנים את הפארק הזה 'פארק תגליות' – אנחנו רוצים להעניק לתושבים אפשרות לגלות את היער", אומרת אדריכלית נוף העיר מיכל פישל, "ביער יש אזורים נסתרים והמטיילים יוכלו להיכנס פנימה ולגלות אותם". עוד מציינת פישל כי האזור הוא מסדרון אקולוגי חשוב עבור בעלי חיים וצמחייה וכי והפארק יאפשר לשמר ולטפח אותם לצד ההנאה הצפוייה למבקרים.

מועד סיום העבודות המשוער: אמצע שנת 2023.


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

4 תגובות לפוסט זה
  1. איזה רעיון מטומטם. חוץ מטרקטורונים מעצבנים וליכלוך של מבקרים רעש ובלאגן אין בזה שום דבר טוב

  2. רעיון ממש טוב! יש שם נוף מרהיב שהשורה האחרונה של ביניינים מסתיר. ניצול מדהים של הפוטנציאל הטבעי של העיר.

  3. רעיון מופלא ועם זאת חוסר התחשבות לחלוטין בכל התושבים דירות הגן ואזור המדורגים 40 מטר של מרפסת , 100 מטר של גינה שוות ערך לארז חול בלבד, מהרגע שעברנו לפה לא ישבתי במרפסת פעם אחת לא יצאתי לבחוץ כי המרפסת עם שכבת חול , לא אבק חול ! ועוד שנתיים במקום חול נקבל את הצעקות של כל העולם.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה