קפה ידע: שולחנות עגולים בחריש – מפגש ראשון בסדרה

בתאריך 8.9.15, ברצף להרמת כוסית לראש השנה, התקיים מפגש ראשון מתוך סדרת מפגשי "קפה ידע" ביוזמת המועצה המקומית חריש ובשיתוף וליווי המכון הישראלי לערים חכמות

במפגש השתתפו ראש המועצה – יצחק קשת, חברי המועצה המקומית, מהנדס המועצה – ישראל בן ישראל, מנהל אגף חינוך תרבות, פנאי וקהילה – יוסי בייר, מנהלת הקליטה וההסברה – מירי רחמים וכן יו"ר המכון הישראלי לערים חכמות – ד"ר עדנה פשר, מנכ"ל האיגוד הבינ"ל לערים חכמות – לואיז גומז ורפרנט המועצה בנושא ערים חכמות – ארז מזרחי. למפגש הגיעו עשרות תושבים, רובם תושבים עתידיים הממתינים לסיום בניית דירתם בחריש, בפרוייקטים השונים הנבנים בימים אלה.

המפגש נערך בהנחייתה של ד"ר עדנה פשר, ובמסגרתו הועלתה שאלה מרכזית לדיון, עליה דנו התושבים ונציגי המועצה בשולחנות העגולים ובהמשך בדיון כללי. השאלה המרכזית שהועלתה במפגש זה – "אילו נושאים לדעתכם חשוב לקדם בחריש?". במהלך הערב הועלו מספר רב של נושאים אותם מעוניינים התושבים לעתיד לקדם בשיתוף עם גורמי המועצה. בין הנושאים – נושא החינוך, התחבורה, גישור בין הקהילות השונות העתידות להתגורר בחריש וכן נושאים רבים נוספים.

תושבים שהשתתפו בערב יצאו בתחושה שהדיון היה ענייני ופורה וכי ניכר שקיים רצון עז של כולם – תושבים וחברי מועצה, לקחת חלק בתהליך בניית העיר ולסייע ביצירת המרקם הקהילתי. כ-10 תושבים התנדבו להמשיך בפעילות מול המועצה להקמת צוותי עבודה ייעודיים לקידום הנושאים השונים.

בשיחה לאחר הכנס, סיפר ראש המועצה יצחק קשת למערכת חריש סיטי כי "במפגשים האלה נחשף ההון האנושי האדיר של חריש וזה סוד ההצלחה שלנו, בדיוק כמו שזה סוד ההצלחה של מדינת ישראל. בשיחות ומפגשים עם התושבים העתידיים אתה נחשף לאוכלוסייה המדהימה שהולכת ליישב את העיר הזאת. מדובר על משפחות צעירות, אנשים ערכיים, משכילים, עם המון אנרגיה של עשייה שכולם מעוניינים לנתב אותה לתמיכה בבניית העיר החדשה. שיתוף הציבור מבחינתי זה הדגל המרכזי, אנחנו כמובן עובדים כל הזמן על הגדלת תקציבים מול משרדי הממשלה השונים, אבל לא מוותרים גם על ההזדמנות האדירה להסתייע ולפעול בשיתוף עם האנשים, שמעוניינים לתרום ממרצם, לקחת חלק ולבנות יחד איתנו את חריש. זה משאב לא פחות חשוב, אם לא יותר".

מפגשים נוספים בסדרה צפויים בחודשים הקרובים וכלל התושבים מוזמנים להגיע ולהצטרף.

צפו בסרטון מהאירוע:

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה