ארנונה בחריש: אושרה הפחתה של 12% לשנת 2016

משרד האוצר ומשרד הפנים אישרו לאחרונה את צו הארנונה של חריש לשנת 2016. במסגרת הצו החדש הצליחה מועצת חריש והעומד בראשה, יצחק קשת, להביא להפחתה של כ-11% בשיעור הארנונה למגורים בחריש ביחס לצו הארנונה 2015. תעריף הארנונה בשנת 2015 עמד על 50.59 ש”ח למ”ר ואם ניקח בחשבון את העלייה האוטומטית של 1.27% שהיתה אמורה להכנס לתוקף, הרי שמדובר על הפחתה של מעל ל-12% לתעריף העדכני שיעמוד על 45 ש”ח למ”ר בשנת 2016.

צו הארנונה החדש הופך לראשונה את מגמת העלייה הקבועה שחלה בתעריפי הארנונה בחריש במהלך חמש השנים האחרונות (עלייה שקרתה אוטומטית, כמוגדר בחוק, בצמוד להתייקרות מדד המחירים לצרכן). הפחתת הארנונה ב-2016 צפויה להביא לחסכון של מאות שקלים בשנה למשפחות המתגוררות בחריש ביחס לצו הארנונה 2015.

בהתייחסו לצו הארנונה החדש אמר ראש המועצה, יצחק קשת, כי "מדובר בצעד חשוב שנועד להטיב עם תושבי חריש, להוזיל את עליות המחייה בעיר מבלי לפגוע ברמת השירותים שניתנים לתושבים”.

תעריף המינימום המוגדר בחוק בישראל עומד על כ-33.44 ש”ח למ”ר. על אף ההפחתה ולשם השוואה, בחדרה – העיר הקרובה לחריש, תעריף הארנונה זול יותר. בחדרה עומדת הארנונה למגורים בדירות שגודלן נע בין 70-125 מ”ר על 43.99 ש”ח בלבד למ”ר. נתון זה נכון לרוב אזורי העיר בחדרה (ישנם אזורים בחדרה שבהם הארנונה אף זולה יותר).

בהשוואה לראש העין הארנונה בחריש זולה ברוב המקרים. תעריף הארנונה בראש העין נע בין 41.98 ש"ח ל-54.23 ש"ח למ"ר, בהתאם לאזורים השונים ברחבי העיר.

טבלת תעריפי הארנונה בחדרה:

תעריפי ארנונה בחדרה
תעריפי ארנונה בחדרה

טבלת תעריפי הארנונה בראש העין:

תעריפי ארנונה בראש העין
תעריפי ארנונה בראש העין

בחריש, כמו בחדרה ובראש העין מונהגת שיטת מדידת השטחים “ברוטו-ברוטו” הכוללת בחישוב הארנונה גם את קירות הבניין (פנים וחוץ) וכן שטחים משותפים בבניין כמו חדרי מדרגות, חדרי אשפה, מרפסות מקורות, מחסנים וכו’. למעשה ההגדרה לחישוב היא “כל השטח הבנוי למעשה ברוטו עפ”י מידות חוץ, כולל מרפסות מקורות וכל שטח מקורה הצמוד לבניין, להוציא שטחים מתחת לבניין שאינם סגורים ע”י קירות” (מתוך צו הארנונה 2015 בחריש).

ברשויות אחרות, לדוגמא בתל-אביב, השטח המשותף בבנין מגורים אינו נכלל בחישוב הארנונה, למעט שטחים המשמשים לבריכת שחיה, לחדרי משחקים וכד’.

בתוך כך, יש לציין כי ההכנסות מארנונה מהוות את מקור ההכנסה העצמאי העיקרי של הרשות המקומית וכי הכנסה זו נועדה לשרת את התושבים ולאפשר תחזוקת השטחים הציבוריים ביישוב. המגמה ברובן המוחלט של הרשויות בישראל היא לפעול להעלאת שיעור הארנונה ולא להפחיתו. ייתכן כי במקרה של חריש, שנת 2016 מאפשרת מהלך מסוג זה בשל העובדה כי בשנה זו האיכלוס רק מתחיל וההשפעה על תקציב המועצה תהיה זניחה. עם זאת, הצעד מבורך ונקווה שמגמה זו תמשך גם בשנים הבאות, ללא פגיעה בשירותים השונים לתושבים בעיר החדשה.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה