"בזכות הגינה הקהילתית חריש מתחילה להרגיש לי כמו משפחה"

בכל יום ראשון בין השעות 19:00-17:00 נפגשים עשרות רבות של תושבי חריש בגינה הקהילתית הסמוכה לאזור המועצה ברחוב הגפן, בשביל היורד מגינת האקליפטוס. עד לא מזמן שימשה הגינה רק את "המשוגעים לדבר" וכיום היא אחד ממוקדי העניין והגיבוש הקהילתי של חריש.

צילום: עודד לוי

שוחחנו עם עודד לוי, רכז הקיימות במועצה המקומית חריש שאחראי בין השאר לפעילות הקהילתית בגינה. "הגינה הוקמה כבר לפני כשנתיים והפעילות בה היתה בהיקף יחסית מצומצם" הוא מספר לנו, "אבל פתאום בתקופה האחרונה החלו לבוא הרבה משפחות ועושה רושם שזה ממש מתחיל לתפוס". "מגיעים הורים וילדים מגיל שנה וחצי ועד גילאי בית ספר יסודי וזה כמעט מפתיע לראות כמה הילדים נהנים מעבודת האדמה. ילדים שגדלים בעידן של מסכים ואפליקציות שוכחים מכל אלה לחלוטין כשהם בגינה וההתלהבות שלהם מהעשייה ממש גדולה. במקביל ההורים גם לוקחים חלק בפעילויות השונות וגם מנצלים את הזמן להיכרות עם השכנים. בחריש רוב התושבים יחסית חדשים ויש רצון גדול מאד ליצור קשרים, להכיר אחד את השני והרצון הזה מקבל ביטוי נפלא בגינה הקהילתית שלנו".

גינה קהילתית חריש
הגינה הקהילתית בחריש

את פעילות הגינון מרכזת מדריכת גינון קהילתי בשם טליה מיניסטר ומקביל מתקיימות בגינה פעילויות אמנות סביבתית, שעת סיפור, נגינה והפעלות שונות נוספות לילדים ולמבוגרים. על צוות הגינה נמנים גם חגית פור ותום ניסן.

"בגינה יש גם ספרייה חופשית לשימוש התושבים" אומר עודד "גם לגבי הספרים וגם לגבי הירקות, הפירות ועשבי התיבול שגדלים בגינה – אנחנו מאד מעודדים את התושבים לבוא לקטוף ולהשתמש ככל שהם צריכים. אחת המטרות של הגינה הקהילתית בעיני היא ליצור בקרב התושבים תחושה של שפע. שפע ששייך לכולם, ללא התחרות היומיומית והחרדה שמלווה רבים מאיתנו בהגנה על הרכוש שלנו. בגינה אפשר להרפות מכל אלה, זה סוג של שינוי תודעה שיכול להתרחש בזכות החוויה המיוחדת הזאת. מה שנמצא בגינה שייך לכולם וכולם יכולים להשתמש – אפשר לתרום ספרים לספרייה ואפשר לקחת כמה ספרים שרק רוצים הביתה. בא לכם חצילים או תותים? בואו וקחו, יש כאן שפע ואפשר להנות ממנו יחד".

"בזכות הגינה הקהילתית העיר מתחילה להרגיש לי כמו משפחה. הגינה היא מקום נייטרלי לחלוטין, אין שום סיבה לחילוקי דעות – הגינה, האדמה, העשייה המשותפת נמצאות במרכז וזה המקום הכי טוב להכיר את השכנים. הפעילות בגינה הקהילתית הפכה להיות בעיני לגרעין לטיפוח הקהילתיות בעיר, מעין כור היתוך. ההיכרות האישית שנוצרת בגינה מלווה את התושבים אח"כ בפעילויות אחרות בעיר שאולי פחות היה טבעי בהן להכיר ולהתחבר. אחרי שמכירים בגינה נפגשים שוב באירועים גדולים יותר שמתרחשים בעיר ואז ההיכרות הראשונית הזאת מתרחבת ומעמיקה. הדבר נכון גם לגבי ילדים שלומדים בבתי ספר שונים בעיר ומקבלים כאן הזדמנות להכיר חברים חדשים".

הגינה הקהילתית בחריש
הגינה הקהילתית בחריש. צילום: עודד לוי.

אחרי החגים יורחבו שעות הפעילות בגינה גם לימים ב' ו-ד' אחה"צ ובקרוב צפויה להיפתח גינה קהילתית נוספת בצמוד לגינת דונה בפינת הרחובות גפן ותאנה. מתנדבי שנת שירות של "השומר החדש" שיפעלו בעיר יקחו חלק בהפעלת הגינות הקהילתיות בשילוב עם הצוות הקיים.


פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה