פותחים שנה חדשה: כך תיראה 2019 בחריש

אילו התפתחויות משמעותיות צפויות בחריש בשנת 2019 הבאה עלינו לטובה? אספנו עבורכם את ציוני הדרך, שישנו את פני העיר ויעצבו את חיי התושבים. שנה אזרחית טובה!

 התחלות חדשות בחריש הן עניין שבשגרה – משפחות חדשות מגיעות לעיר, חנויות חדשות נפתחות, חברויות חדשות נוצרות… ובכל זאת, התחלה של שנה חדשה היא תמיד מרגשת במיוחד. שנת 2019 טומנת בחובה התפתחויות משמעותיות מאד לחריש. ריכזנו עבורכם את העיקריות שבהן.

מכפילים את הקהילה – מרחיבים את הלב

פיקניק משפחות חריש - יוני 2018
פיקניק משפחות בחריש. צילום: אורן קלר

אחת הגאוות הגדולות של חריש היא תחושת ההשתייכות לקהילה חמה ותומכת שקולטת אליה את התושבים החדשים. קהילת חריש הופכת את המעבר למקום חדש לקל יותר, ומאפשרת לתושבים החדשים לטפח במהירות את תחושת השייכות. האם תצליח הקהילה בחריש לשמור על חמימותה וגיבושה גם בשנה הבאה?

על פי נתוני המועצה, בקיץ האחרון עברו לחריש 1,237 משפחות חדשות והוסיפו למרשם האוכלוסין בעיר 5,195 תושבים חדשים. באוקטובר 2018 חגגנו את הגעתו של התושב ה-10,000 לחריש ועל פי הערכות המועצה, בשנת 2019 תוכפל אוכלוסיית העיר ותגיע לכ-20,000 תושבים.

אז הסתכלו ימינה ושמאלה: על כל אדם שאתם רואים, תוכלו לראות אחד נוסף. זה הזמן להרחיב את הלב ולהוסיף בו מקום לאוכלוסייה החדשה בעיר. ניפגש בטקס התושב ה-20,000 איש?

צעד קטן לאדם, צעד גדול לחריש: התושב הראשון של שכונת הפרחים

בנייה בשכונת הפרחים 2018
בנייה בשכונת הפרחים 2018. צילום: אורן קלר

זוכרים את טקס התושב ה-20,000? יש סיכוי שהזוכה יהיה תושב שכונת הפרחים. בתחילת השנה עתידים לעבור התושבים הראשונים אל שכונת הפרחים, השכונה השלישית של חריש שמצטרפת לשכונות המאוכלסות, החורש ואבני החן.

במחצית הראשונה של השנה צפויות להימסר כ-200 דירות בפרויקטים "הארבעה בחריש" ו"דונה בחריש 2". במחצית השניה ימסרו כ-450 דירות נוספות בשכונה, בפרויקטים "MORE HARISH – חריש על הפארק", "סביוני חריש", "אשדר חריש", "דמרי בחריש 3" ו"חלומות חריש".

רוב השכונה, בה נבנות כ-3,000 יחידות דיור, תאוכלס בשנים 2020-2021, אולם עבור 650 המשפחות הראשונות מונחות בימים אלה התשתיות הנדרשות כולל מדרכות, כבישים, עמודי תאורה ומבני ציבור. בשכונת הפרחים עתידים לפעול בספטמבר 2019, שנת הלימודים תש"פ, גני ילדים, מעונות ומוסדות ציבור נוספים.

אם תושבי שכונת הפרחים ירצו לצרוך תרבות או להשתתף באירועים חברתיים בעיר הם יצטרכו בשלב זה, להגיע לבית הקהילה בשכונת החורש או – שימו לב – להגיע לשכונת אבני החן לפעילויות במתנ"ס העירוני החדש של חריש!!

בית הקהילה נחמד, אך הנה בא הדבר האמיתי – המתנ"ס!

תיכף הוא בא: מתנ"ס חריש. צילום: אורן קלר

חיכינו, חיכינו והנה זה (תיכף) בא. במחצית הראשונה של השנה עתיד להיפתח המתנ"ס העירוני הראשון של חריש. המתנ"ס בלב שכונת אבני החן, כולל שתי קומות וכ-14 חדרים ואולמות לפעילויות קהילתיות, חינוכיות ותרבותיות לאוכלוסיית העיר. עוד במתנ"ס, אולם מופעים עם כ-196 מקומות ישיבה מדורגים.

ההשוואה לבית הקהילה שנפתח במאי 2018, מתבקשת. עם שלושה אולמות בלבד, הצליח בית הקהילה לשמש כבית לשלל הפעילויות החברתיות שארגנו תושבי חריש ועובדי מועצת חריש לקהילה.

המתנ"ס החדש יעניק מרחב פעילות חדש ומתקדם להופעות, חוגים, התוועדויות והתארגנויות חברתיות שונות. אז מיהו האמן שיחנוך את אולם המופעים החדש של המתנ"ס? עלו כבר כמה רעיונות לא רעים בכלל.

בוקר שישי במרכז השכונתי החדש

מרכז שכונתי חדש בשכונת אבני חן. צילום: אורי בר

השארתם את הילד בחוג במתנ"ס? זמן מצוין לקפה עם חברים במרכז השכונתי. נכון, תוכלו לעשות זאת במרכז עמית, שהשקתו בשנת 2018 הוסיפה לחריש צבע וענין, אבל השנה תוכלו גם לבקר במרכז השכונתי החדש שעתיד להיפתח בחודש מרץ ברחוב האודם 6 (פינת לשם) ויכלול נכון לכתיבת שורות אלה, את מאפיית המשפחה, פלאפל איצקו, רשת השניצליה, שופרסל אקספרס ומרפאת שיניים של ד"ר תאמר.

בהמשך 2019 עתיד גם להיפתח המרכז השכונתי הראשון בשכונת החורש, ברחוב אורן 47. לדברי אורי בר, הבעלים של המרכז, תמהיל העסקים בו יעניק מענה לחיי היום יום של התושבים בשכונה. אז קדימה, לנעול נעלי בית ולהגיע.

שופינג, שופינג, שופינג – חפשו אותנו בקניון MORE

מרכז MORE SHOP, מאי 2018
קניון MORE הנבנה בכניסה לעיר

חווית בילוי צרכנית (בלי נעלי בית) תוכלו לחוות השנה גם בחריש: לקבוע פגישת עסקים בקפה גרג, לזלול המבורגר לילדים במקדונלד'ס, לקנות בושם בסופר-פארם או סתם להסתובב בקניון וליהנות. את כל זאת ועוד נוכל לעשות במחצית השנייה של שנת 2019 עם פתיחתו של קניון MORE בכניסה לעיר. 8,300 מ"ר של שטחי מסחר המרוכזים בכניסה לעיר וסניפים של רשתות ארציות מוכרות נוספות כדוגמת FOX, סטימצקי, הפיראט האדום, גלידה גולדה, Bגוד, kiwi ומצעים יפים עתידים לספק לתושבי חריש בילוי צרכני קרוב לבית כמו גם תעסוקה. להערכת בכירים בקבוצת MORE: "זה הולך להיות אחד המרכזים העמוסים והטובים ביותר באזור הצפון".

הסתיימו המקומיות – עוברים לבחירות הארציות

בחירות בישראל. צילום: אודי שטיינוול, מתוך אתר פיקיויקי

באפריל 2019 יתקיימו הבחירות הכלליות לכנסת ישראל. תוצאות הבחירות עדיין רחוקות ואין לדעת מי ירכיב את הממשלה ומי יעמוד בראשם של המשרדים החיוניים להתפתחותה של חריש, משרד הבינוי השיכון, משרד התחבורה ומשרד האוצר.

נכון, החלטת ממשלה 870 – מדצמבר 2015 שהכריזה על חריש כאזור בעל עדיפות לאומית עד לסוף שנת 2019 עדיין בתוקף, כמו גם הקצאת המשאבים עבור פיתוח העיר, אולם אין ספק שהאיוש הפרסונלי החדש ומערכת היחסים אותה יש לרקום עם ראשי השלטון החדש – עשויים להשפיע על העיר במיוחד בהחלטות הקשות הנדרשות לקידומה. כך לדוגמא, קו אוטובוס לתל אביב, טרם אושר על ידי משרד התחבורה וגם הקמת תחנת הרכבת עוד רחוקה. הגעתו של שר חדש עם אג'נדה חדשה עשויה לשנות את המצב, לזרז תהליכים ולהיטיב עם העיר המתפתחת.


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

5 תגובות לפוסט זה
  1. שמח להשתייך למקום הזה שמתפתח, צומח וכמו שנראה לעין מבטיח קהילה שכיף להיות חלק ממנה

  2. אני חייב להבין מה הוביל שלא לאשר קו ישיר מחריש לתל אביב?!?
    יש אינסוף תושבים שצריכים פתרון תחבורתי למרכז.
    כייף בעיר הזאת אבל לשרוד 4-5 שעות בדרכים כל יום כי אני עובד בתל אביב, זה לא משהט שאני אצליח לעשות לאורך זמן

  3. יופי לשמוע על האפשרויות החדשות, באמת משמח. יחד עם זאת צורמת חוסר ההתייחסות לנושאים/תחומים חשובים אחרים, כגון יציאה וכניסה נוספת לחריש, מרכז ספורט גדול, הפארק העירוני ועוד. האם ניתן להסיק מהכתבה שבכל התחומים הללו לא תהיה התפתחות משמעותית בשנת 1019?

  4. אני גר בחריש ועובד בתל אביב. אשמח אם מישהו יארגן הסעה ישירה. כרגע אני עם רכב ….

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה