אושרה תוספת שטח לחריש לפיתוח רובע עסקים חדש

תוספת שטח לטובת הקמת רובע עסקים חדש בחריש אושרה הבוקר ע"י המועצה הארצית. ההחלטה מהווה צעד חשוב נוסף להתפתחותה של העיר. דגש מיוחד הושם על תכנון קישוריות מהרובע החדש אל שטחים ירוקים הנמצאים בצמידות לאזורי המגורים

הבוקר (ג') קיבלה המועצה הארצית לתכנון ובנייה החלטה בדבר הפקדת תכנית להרחבת שטח הפיתוח של חריש. התכנית לרובע החדש כוללת למעלה מ-330 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה וכן 1,430 יחידות דיור, שיהוו נדבך חשוב בחיזוק הכלכלה העירונית ויצירת מקומות עבודה בעיר.

התכנית כוללת מרכיבים תכנוניים חדשים ומתקדמים ובהם עירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה תוך הקפדה על איכות החיים של תושבי הרובע. כמו כן, הוקפד על חשיבה תכנונית הכוללת שימוש נרחב ואיכותי של שירותי תחבורה ציבורית לתושבים ולמבקרים בשכונה.

בין היתר הושם דגש על תכנון קישוריות מהרובע החדש אל שטחים ירוקים ואיכותיים המצויים בצמידות למגורים כמו תל זאבים המפורסם ומבטיחים לתושבים קרבה לטבע ולשטחי יער בטווח הליכה קצר ובמקביל קיום חיים עירונים תוססים. התכנית הוכנה על ידי משרד "קורין אדריכלים" ביוזמה והנחייה של האדריכלית הראשית של משרד הבינוי והשיכון, אדר' ורד סולומוןממן.

תכנית רובע חריש דרום
תכנית רובע חריש דרום. קרדיט: יחיאל קורין אדריכלים
העמק מדרום לשכונת הפרחים בחריש
האזור המיועד להקמת הרובע החדש, מדרום לשכונת הפרחים

ורד סולומון ממן, האדריכלית הראשית של המשרד: "הרובע החדש מתוכנן כרובע עירוני מעורב שימושים, המעודד הליכתיות ושימוש בתחבורה לא ממונעת כמו קורקינטים ואופניים, כי הוא מאוד שטוח ביחס לגבעות של חריש. לתושבי שכונת 'בצוותא' החדשה, המוקמת בסמוך לרובע בימים אלו על בסיס רעיון השיתופיות, הרובע החדש שכולל מקומות תעסוקה רבים יהיה כמו לגור על יד תל אביב ובלי הפקקים של תל אביב. רק לאחרונה חזרנו מכנס בינלאומי באוסלו שבנורבגיה שעסק בעתיד הערים בעולם URBAN FUTURE וסיירנו בשכונות חדשות שמוקמות שם בדיוק על אותו בסיסשל מגורים לצד משרדי תעסוקה, ומסחר מתחת לבתים וברחבי השכונה. נפלא יהיה לראות גם את השכונות החדשות שלנו מייצרות גיוון בשימושים כמו גם באדריכלות ובצורות הבינוי. אני תקווה שהשכונה תיבנה כבר בשנים הקרובות ותהיה דוגמה ומופת לעירוניות טובה".

אחד היתרונות של הרובע החדש, נובע מקירבתו היחסית למערכות תחבורה ארציות כדוגמת כביש 6 וכביש 65, וכן למסילה המזרחית המתוכננת בסמיכות לחריש. המסילה אושרה רק לפני שבועיים בולנת"ע (ועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים) במסגרת תכנית המתאר הארצית לדרכים ומסילות תמ"א 42. תוואי זה עתיד לכלול תחנות רכבת שיאפשרו לתושבי העיר נגישות מהירה ונוחה לאזורי המטרופולין של ת"א וחיפה.

יצחק קשת מסר בתגובה: "ההחלטה שהתקבלה היום היא בשורה חשובה עבור עתידה של חריש כולה. בניית השכונה החדשה תיתן מענה תעסוקתי לעשרות תושבים חדשים ותמשוך זוגות צעירים, יזמים ואנשי תעשייה. בניית השכונה היא הישג נוסף בהפיכתה של חריש לעיר אטרקטיבית".


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

2 תגובות לפוסט זה
  1. כל הצד הדרומי של שכונת "בצוותא" יהיה חסום בבניינים ותעשייה. הנוף הירוק יעלם . חבל מאוד……

  2. חבל מאוד שכל הנוף המופלא בצד הדרומי של שכונת בצוותא הולך לעזעזל לטובת אזור תעשייה רווי במפעלים ותעשייה שרק יזהם את האוויר ויזכיר לתושבים שעברו לחריש מאזור המרכז את זיהום האוויר באזור תל אביב.
    אני עתיד בעוד שבוע לעבור לחריש יחד עם עוד בני משפחה שרכשו כ-10 דירות בבצוותא, כל התכנונים של עיריית החלם של חריש רק מגבירים אצלי את ההיסוס להישאר באזור הזה.
    עדיף להשאיר את הדירות ולחזור למרכז..אם הולך להיות צמוד לבצוותא כביש מהיר רועש ואזור תעשייה מזהם אז איפה פה בדיוק ההבדל בין אזור חריש לאזור המרכז?!
    למה אנשים פאקינג עוברים מכל רחבי הארץ לחריש?!
    כדי לקבל קצת שקט, שלווה, אוויר נקי ורוגע..

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה