לראשונה: הצלחה למכרזי “מחיר למשתכן” בחריש

לאחר שני ניסיונות כושלים לשווק ליזמים פרוייקטים בחריש במתכונת “מחיר למשתכן”, לראשונה הוגשו הצעות והוכרזו זוכים ל-3 מתחמים בשכונת המע”ר. מדובר על סך כולל של 664 יחידות דיור וכ-2,500 מ”ר של שטחי מסחר. שני מתחמים כוללים 208 יחידות דיור כל אחד והמתחם השלישי 248 יחידות דיור.

במכרזים זכו חברת דונה וחברת האחים אוזן.

מניתוח תוצאות המכרז ניתן להעריך כי עלות דירת 100 מ”ר הכוללת מרפסת, מחסן וחניה אחת צפויה לעמוד על כ-760 אלף ש”ח. מחיר דירת 110 מ”ר צפוי לעמוד על כ-830 אלף ש”ח ודירת 120 מ”ר על כ-900 אלף ש”ח. מחירים אלה משקפים הנחה של כ-200 אלף ש”ח ממחירי השוק כיום בחריש.

נזכיר כי מכרזי מחיר למשתכן מתייחסים ל-3 מרכיבי עלות מרכזיים:

  • עלות הקרקע.
  • הוצאות הפיתוח.
  • מחיר מקסימום למ”ר דירתי.

במכרזים הראשונים בעיר, עלות הקרקע בפועל היתה קרובה לאפס ושיקפה את העובדה שיזמים רבים חששו להיכנס לחריש, שעשתה אז את צעדיה הראשונים ועתידה עוד לא היה ברור. כמו-כן, הוצאות הפיתוח במכרזים הראשונים עמדו בממוצע על כ-70 אלף ש”ח ליחידת דיור. בהמשך, במכרזים הבאים שנערכו בחריש עלתה עלות הקרקע לערכים ממוצעים של 15-20 אלף ש”ח ליחידת דיור והוצאות הפיתוח עלו לערכים הנעים בין 150-170 אלף ש”ח ליחידת דיור.

בסוף 2015 התפרסם המכרז הראשון במתכונת מחיר למשתכן בחריש, שהתייחס לשני מתחמים בשכונת המגף (שכונת “הפרחים” בשמה החדש). במכרז זה עמדה עלות הקרקע המופחתת על כ-3,600 ש”ח ליח”ד בלבד ואילו הוצאות הפיתוח נותרו גבוהות יחסית, בערכים שנעו בין 130-150 אלף ש”ח. מכרז זה נסגר ללא מציעים, ככל הנראה בשל חוסר כדאיות ליזמים.

במכרז הנוכחי, הוזלו באופן משמעותי הוצאות הפיתוח והודות לכך הוגשו הצעות והוכרזו זוכים. עלות הקרקע אמנם נשארה יחסית גבוהה אך הוצאות הפיתוח ירדו לעלות ממוצעת שנעה בין 60-65 אלף ש”ח ליח”ד ואף פחות מכך אם מנכים את העלות המיוחסת לשטחי המסחר.

מחיר המקסימום למ”ר דירתי עמד במכרז הנוכחי על כ-6,500 ש”ח לפני מע”מ. בפועל, בהצעות הזוכות, עמדה העלות למ”ר דירתי על ערכים קרובים לערכי המקסימום (בין 6,300-6,480 ש”ח).

במתחם הראשון זכתה חברת האחים אוזן עם הצעה של 6,300 ש”ח למ”ר דירתי. בשני המתחמים הנוספים זכתה חברת דונה עם הצעות שעמדו על 6,449 ש”ח ו-6,479 ש”ח למ”ר דירתי.

עוד ניתן ללמוד מפרסום תוצאות המכרז, כי ככל הנראה היזמים שזכו היו היחידים שהציעו הצעות. בשני המתחמים בהם זכתה דונה היא היתה המציעה היחידה ובמתחם בו זכתה חברת האחים אוזן היו בסה”כ שתי הצעות.

נציין עוד כי מכרז נוסף במתכונת מחיר למשתכן בשכונת “אור המזרח” בחריש יצא לדרך במקביל למכרז הנוכחי אך בוטל ע”י משרד הבינוי והשיכון, ייתכן כי בשל חוסר במציעים.

מעוניינים להשתתף בהגרלה לדירות מחיר למשתכן? ניתן למצוא את כל המידע לגבי תהליך הוצאות תעודת זכאות באתר הייעודי של משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה