כנס חריש 2014 – מיתוג העיר ותוכניות לעתיד

ב 12.5.14 התקיים כנס חריש בנושא מיתוג העיר בהובלת מועצת העיר והעומד בראשה, מר יצחק קשת. בכנס השתתפו גם יו"ר ועדת התכנון המיוחדת בחריש – עו"ד יגאל שחר, יזמים הבונים בעיר, נציגי עמותות בניה, וכן נציגים מקרב תושבי חריש הנוכחיים.

ראש המועצה סיפק לבאי הכנס הצצה לפעילות המועצה בחודשים האחרונים ופירט את חזונו לעיר ההולכת ונבנית.

בפתח דבריו, ובנימה אישית, סיפר קשת על הרקע האישי שלו כאדם שגדל במשפחה חילונית, שירת בצבא קבע והשלים לימודי הנדסת תוכנה ותיאר את התפנית שהביאה לחזרתו בתשובה. בראייתו, כאדם שמכיר היטב את ציפור הנפש של הציבור החילוני וכן את זו של הציבור הדתי, שאיפתו תהיה לחבר ולאחד בין כל התושבים שיחיו בעיר: "חריש היא הזדמנות פז שנוצרה ליצירת חיי קהילה מחוברים, לבניית צביון עירוני פתוח ומאחד, עם קהילה חמה שבה כולם ירגישו שייכים".

קשת הציג את חשיבות התכנון המסודר של תהליכי בניית העיר החדשה ותיאר כיצד נעשים מאמצים לבחור בגורמים המקצועיים ביותר לקידום תוכניות אב עבור התחומים המוניצפליים השונים. כך למשל, הוחלט לבחור במכון הישראלי לדמוקרטיה לבניית וקידום תוכנית האב בתחום החינוך.

עוד עלה מדבריו שהעיר תתן מענה מצוין למשפחות – הן ביצירת קהילה מעורבת ותומכת והן בכל הקשור לתשתיות וחינוך: "חריש תהיה עיר מובילה ומתקדמת בכל התחומים. עיר חכמה. היתרון שלנו טמון בעובדה שאנחנו מתחילים מאפס, מקימים עיר חדשה".

במישור הפוליטי דובר על כך שבימים אלה נעשים מאמצים, בסיוע גורמים במשרד השיכון ומשרד הפנים, לקבלת החלטת ממשלה חדשה שתאפשר תקצוב מסודר של הקמת העיר ע"י כל משרדי הממשלה. זאת בנוסף למאבק להחזרת חריש לאזור עדיפות א' ולהכללתה בחוק לעידוד השקעות הון.

ולבסוף, בצד המיתוגי, התקיים דיון לגבי הדרך בה יש לפעול להפצת הבשורה של העיר החדשה חריש לכלל הציבור בישראל. המציאות כיום היא שחלקים נרחבים מהציבור הישראלי לא מודעים לכך שבחריש הולכת ונבנית "מודיעין חדשה", במיקום שהוא כיום הגבול הדרומי של אזור השרון ובמחירים ברי השגה. בעניין זה, אף הוצגו נתונים ע"י משרדי פרסום שהשתתפו בכנס המראים כי בקרב חלקים נרחבים בציבור עדיין מושרשות תפיסות מוטעות לגבי העיר.

בסיום הכנס התקיימה ישיבת חשיבה בפורום מצומצם, במטרה להניע תהליך מיתוג לעיר – תהליך שיסייע בהגדרת הערכים המרכזיים עליהם תושתת העיר, וכן בהמשך הצטרפותן של משפחות איכותיות, מכלל הציבור הישראלי, לקהילה הנבנית בחריש.

השאר תגובה

פרויקטים