הפתיחה מתקרבת: חנויות ראשונות בחריש נמסרו לבעלי העסקים

בימים אלה החלה מסירת החנויות הראשונות לבעלי העסקים שרכשו או שכרו חנויות לאורך השדרה המרכזית. עבודות ההתאמה והכנת החנויות בעיצומן והפתיחה צפויה בקרוב. כעת ממתינים לפתיחת הכביש

השכונות החדשות של חריש החלו להתאכלס בחודש מאי השנה ומאות משפחות כבר עברו להתגורר בעיר. נכון להיום, עדיין חסרים בעיר שירותים מסחריים בסיסיים כמו סופרמרקט, קופות חולים, סניף דואר וסניפי בנקים. אמנם, רוב התושבים החדשים מסתדרים יחסית בקלות ומקבלים מענה לצרכים השוטפים ביישובי הסביבה השונים, אך הציפייה היתה שמועד פתיחת החנויות והשירותים השונים בעיר יהיה סמוך יותר לשלב האיכלוס. לאחר העיכובים בפתיחת שדרת המסחר, מסירת החנויות הראשונות לבעלי העסקים מהווה בשורה חיובית מאד עבור חריש ועבור התושבים שכבר עברו להתגורר בה.

מכיוון שהחנויות נמסרות ברוב המקרים ברמת “מעטפת”, ישנן עדיין עבודות התאמה וגימור ע”י בעלי העסקים עצמם שצריכות להתבצע לפני הפתיחה בפועל. תהליך זה לרוב לוקח בין מספר שבועות למספר חודשים בודדים, כתלות בקצב העבודות שמתבצעות ע”י בעל העסק וכן בגודל החנות או הסניף.

מתחילים ממרכז השדרה

שני הפרוייקטים הראשונים שבהם נמסרות חנויות הם פרוייקט לב חריש ופרוייקט שיר בחריש BLUE הממוקמים במרכז השדרה המרכזית – שדרת דרך ארץ (ראו מפה).

בפרוייקט לב חריש, שאוכלס רק לאחרונה, החלה מסירת חנויות בשכירות חודשית של החל מ-100 ש”ח למ”ר. מדובר על חנויות בגדלים משתנים, בין 35-180 מ”ר. לעלות המצויינת לעיל יש כמובן להוסיף ארנונה וחשבונות שוטפים.

בפרוייקט שיר בחריש Blue החלה גם כן מסירת חנויות לשוכרים לטובת ביצוע עבודות ההתאמה והכנת החנויות לקראת הפתיחה. בימים אלה עובדים במרץ על הקמת הסופרמרקט הראשון של חריש שממוקם בחלקו המזרחי של הפרוייקט, על הקמת סניף קופת חולים מאוחדת וכן על מגוון חנויות כגון טמבוריה, חנות כלי בית, חנות אופטיקה ועוד.

הצפי בשני הפרוייקטים הללו הוא כי החנויות הראשונות (כולל הסופרמרקט) יהיו מוכנות לפתיחה בשבועות הקרובים.

בפרוייקט MORE STREET של קבוצת חנן מור, בחלקה המזרחי של השדרה הצפי הוא למסירת החנויות בעוד כ 8-10 חודשים. שם מדובר על חנויות בגדלים הנעים בין 24-70 מ”ר, רובן נרכשו מהיזם ע”י משקיעים פרטיים שצפויים להציע אותן להשכרה לקראת מועד המסירה. בנוסף, בחלקו הדרומי של פרוייקט זה, בסמוך לצומת עם שדרות גמלא, ייפתחו סניפים של קופות החולים כללית ומכבי.

בפרוייקט חריש SOHO צפויות להימסר בשבועות הקרובים 12 חנויות בשני הבניינים הראשונים של הפרוייקט ולאחר מכן כ-30 נוספות. בפרוייקט נותרו מספר חנויות בודדות למכירה ולהשכרה.

החנויות מוכנות, הכביש עדיין לא

מניתוח המצב עולה אם כן, כי בשבועות הקרובים צפויות להיות מוכנות לפתיחה מגוון חנויות ב 2-3 פרוייקטים לאורך השדרה אך העובדה שהשדרה המרכזית עצמה טרם נפתחה לתנועת כלי רכב עשויה לעכב את הפתיחה בפועל.

על פתיחת השדרה לתנועה מקשה בעיקר העובדה שבעוד שחלק מהפרוייקטים אוכלסו והחנויות בהם נמסרו, ישנם עדיין פרוייקטים רבים שנמצאים בשלבי בנייה, חלקם התחלתיים. במצב זה מחוייבים גורמי התכנון בעיר וכן המועצה המקומית במציאת פתרונות לא פשוטים שיאפשרו המשך בנייה לצד שימוש בשדרה באופן בטוח ע”י התושבים.

פרוייקט "שלושת החודשים" לפתיחת השדרה לתנועה

את האתגר הזה מנסה כיום ראש המועצה, יצחק קשת, לפתור באמצעות הכרזה על פרוייקט שזכה לכינוי "פרוייקט שלושת החודשים". מטרת הפרוייקט היא לרכז מאמץ משותף של כלל גורמי התכנון והמועצה, בשיתוף משרד השיכון, על מנת להביא לפתיחתה של השדרה המרכזית, או לפחות של חלקה, תוך פרק זמן של 3 חודשים. במסגרת הפרוייקט יושלמו עבודות תשתיתיות נדרשות ותיוצר הפרדה בטיחותית בין האזורים שייפתחו לתנועת כלי רכב והולכי רגל ובין אזורי הבנייה לאורך השדרה. בנוסף, במסגרת הפרוייקט תשודרג כיכר הכניסה הצפונית לעיר כך שחוויית הכניסה לעיר לתושבים ולמתעניינים בה תהיה משופרת, החל מכיכר הכניסה ולאורך השדרה המרכזית.

השאר תגובה

פרויקטים