"שר הבינוי: "העיר חריש תמנה 100 אלף תושבים תוך עשור

צילום: ששון תירם

שר הבינוי יואב גלנט וצוות המשרד הבכיר ביקרו היום (חמישי) בעיר חריש כדי להתרשם מקרוב מקצב ההתקדמות הבניה החדשה וכדי להנחות על המשך ההתפתחות של העיר.

"אנו רואים את חריש כעיר ואם בישראל, הראשונה שנבנתה בסדר הגודל הזה מאז מודיעין" ציין גלנט במהלך הביקור. "מרשים מאוד לראות את התקדמות הבנייה והעבודות בעיר החדשה. אין הרבה הזדמנויות להיות נוכחים ושותפים להקמת של עיר חדשה בישראל. רק בשבוע שעבר ראינו כיצד כ-2,300 יחידות דיור בחריש שווקו בהצלחה מרובה. בימים אלה נבנות בעיר 6,000 יח"ד ובקרוב תחל בנייתן של 6,000 יח"ד נוספות. אנו נפעל ליצירת תשתית תחבורה ותעסוקה הולמת לצורך בנייתה של חריש כעיר מודרנית בחלק הצפוני של מרכז המדינה, באזור ביקוש מרכזי. המגורים במקום מיועדים בראש ובראשונה לזוגות צעירים מכל רבדי החברה הרוכשים את דירתם הראשונה. אם נפעל נכון, יתגוררו בחריש בשנת 2030 כ-100,000 תושבים, ולכך אנו מכוונים".

"המועצה, הוועדה המיוחדת והמשרד ידאגו להיערך לקליטת הגל הראשון של התושבים. המשפחות שתגענה הן משפחות צעירות שמחפשות איכות חיים והתכנון של העיר החדשה נותן לכך מענה ע"י ריבוי שטחים ציבוריים ומיתון התנועה. מטרתנו להגיע לשיתוף פעולה מלא עם כלל הגורמים, ובראשם משרד הפנים והחינוך ששותפים אתנו לפיתוח העיר", הוסיף השר.

יו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש, השר לשעבר דוד מגן אמר במהלך הביקור כי עד לחודש ספטמבר יונפקו היתרים לכ-5,500 יחידות דיור ועד לסוף שנת 2015 תנפיק הוועדה היתרים ל-6,000 יחידות דיור. התוכנית המלאה כוללת 12.500 יחידות דיור עבור כ-60,000 תושבים עד סוף שנת 2018.

בסוף הביקור סיכם ראש המועצה יצחק קשת: "המועצה בראשותי פועלת ללא לאות על מנת להפוך את חריש לעיר המתקדמת והאיכותית ביותר בישראל. אנו משקיעים רבות בתחום החינוך, הקיימות והתכנון האדריכלי המפורט והמתקדם. אני בטוח שיחד עם תמיכתה של הממשלה נוכל לפתור את כל החסמים שעומדים כרגע בדרך, לרווחת התושבים".

"אני עושה הכל על מנת להפוך את חריש לעיר הכי מתקדמת ואיכותית בישראל, אבל אני חייב את תמיכת הממשלה בפתרון האתגרים שעומדים בפנינו ובראשם קידום החלטת הממשלה להקמת העיר חריש והגדרת העיר בעדיפות לאומית א', פיתוח הנגישות התחבורתית ובכלל זה חיבור העיר לכביש 6 וכביש 65 והקמת תחנת רכבת בעיר. בנוסף, יש לקיים דיון דחוף בהרחבת גבולות העיר חריש על מנת להקים בעיר אזורי תעשייה ותעסוקה. הקמת אזור תעשייה ותעסוקה עבור התושבים, הינו תנאי הכרחי להמשך הפיתוח של חריש".

יואב גלנט ויצחק קשת בחריש

2 תגובות לפוסט זה
  1. מפת חריש ..? אין ציון של כיוון הצפון …כך לא מציגים מפה !
    אם למשל היה מצוין כביש -6 אפשר היה להתיחס לכיוון….האם כל זה מכוון ונעשה לצרכי שיווק ? ….

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה