שר התחבורה הכריע: הרכבת תעבור בחריש

בצלאל סמוטריץ', שר התחבורה, הודיע שמסילת הרכבת המזרחית תעבור בתוך חריש. קו רכבת ישיר לחריש יאפשר נגישות גבוהה לעיר, יקדם את חריש כאלטרנטיבת מגורים לזוגות צעירים ויפתח את התעסוקה בחריש. האם מדובר בהחלטה היסטורית?  ראש העיר: "זו בשורה גדולה לחריש"

הבוקר (ה') סיפר שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', בראיון לתכנית רדיו ברשת ב', כי ההחלטה הראשונה שקיבל במסגרת תפקידו לגבי המסילה המזרחית ומסדרון חריש היתה להכניס את הרכבת אל תוך חריש. "תחנות רכבת שמוקמו מחוץ לערים זה אחת השגיאות הגדולות ביותר שנעשו בעבר. אין בזה הגיון, אם אני צריך לקחת אוטובוס מהעיר והתדירות שלו בעייתית אז ממילא הרכבת פחות אטרקטיבית. אני אומר באחריות, התחנות החדשות צריכות להיות בצמוד לערים", הוסיף ופירט שר התחבורה.

פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ לדרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. החלופה המרכזית שנדונה ברשויות התכנון עד לאחרונה היתה "חלופת מנשה" שבמסגרתה קו הרכבת לא עובר דרך חריש.

בצלאל סמוטריץ', שר התחבורה, בחריש
יצחק קשת ובצלאל סמוטריץ' בפגישת עבודה

לאחרונה התקיים דיון בנושא פרויקט המסילה המזרחית במועצה הארצית במסגרת הוועדה המשותפת לתחבורה יבשתית. עיריית חריש השתתפה בדיון, והציגה את הצרכים התחבורתיים של תושבי חריש ואת דרישתה לבחון חלופה שתחבר את חריש לקו הרכבת העתידי.

הבשורה המרכזית שיצאה מאותו דיון עבור העיר חריש היא שהוועדה תאפשר למשרד התחבורה ולחברת נתיבי ישראל לבחון לעומק את "חלופת חריש".

הבוקר, כאמור, הודיע שר התחבורה שאחת ההחלטות הראשונות שקיבל היתה שמסילת הרכבת המזרחית תעבור בתוך חריש.

מיקום התחנה טרם נקבע

קו רכבת ישיר לחריש יאפשר נגישות גבוהה לעיר, יקדם משמעותית את חריש כאלטרנטיבת מגורים לזוגות צעירים, יקדם את פיתוח תחום התעסוקה בתוך חריש ואת הגעתן של חברות גדולות לעיר, יקדם את פיתוח אפשרויות התעסוקה של תושבי העיר מחוץ לחריש ועוד.

שלמה קליין, חבר מועצת חריש ואחראי על נושא התחבורה מסביר את גודל ההשג: "היתה התעקשות גדולה מצדנו שהתחנה תהיה בתוך חריש. אני שמח על ההחלטה של השר שקבע שאכן תחנת רכבת בתוך העיר חיונית להתפתחות העיר. מיקום התחנה עוד לא נקבע. נתיבי ישראל מייצרים כרגע חלופות חדשות מתוכה נבחר את החלופה הנכונה ביותר".

בצלאל סמוטריץ' בביקור בחריש יחד עם חברי המועצה מטעם הבית היהודי
בצלאל סמוטריץ' בביקור בחריש יחד עם חברי המועצה מטעם הבית היהודי

אתה רואה בהחלטת השר השג משמעותי?

"בטח, מדובר ברצף של השגים, בראש וראשונה ההחלטה שתוואי הרכבת ימוקם לאורך כביש 6 ויאפשר לרכבות נוסעים ורכבות משא להגיע ישירות מהמרכז לחריש. כך נוכל בעתיד לבנות אזורי תעשייה על תוואי זה. השג נוסף הוא שהתחנה הקרובה תהיה צמודה לחריש, מה שיאפשר מקסימום נוחות לתושבי חריש ויכולת לאפשר לכל אחד להגיע לחריש בכל זמן".

קליין הוסיף ועדכן כי בימים הקרובים יעבור תקציב משרד התחבורה לתכנון כביש 611, כביש הכניסה הדרומית לחריש שהוא הכרחי לתכנון התחבורה בעיר. "גם במקרה הזה מדובר בבשורה טובה", הוא מסכם.

יצחק קשת
קשת: "הרכבת היא זרז חשוב מאין כמותו להתפתחותה של עיר מתקדמת" צילום: לידור שקד

ראש העיר, יצחק קשת, בירך גם הוא על החלטתו של השר סמוטריץ': "הרכבת היא זרז חשוב מאין כמותו להתפתחותה של עיר מתקדמת. אנחנו עמלים זמן רב מול רשויות התכנון על שינוי תוואי הרכבת, ואני שמח על כך ששר התחבורה קיבל את עמדתנו. זו בשורה גדולה לחריש".

האם מדובר בהבטחת בחירות בלבד או בהחלטה שתכובד גם על ידי הממשלה הבאה? בחריש כולם מחזיקים אצבעות ומקווים שהבטחתו סמוטריץ' אכן תצא לפועל. נזכיר כי בביקור בחריש בנובמבר 2015, הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו כי חריש תחובר לכביש 6 ושלתושבים ייקח 30 שניות להגיע מכביש 6 לשדרה המרכזית.


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. לפני קו רכבת צריך דחוף לעשות קו אוטובוס פנימי או מורחב קו 26 הקיים שיחבר בין ישובי צפונ"ש לחריש!!
    אין כיום שום תחבורה בין חריש הגודלת לבין ריחן, שקד, חיננית וכיו"ב…. קו 26 עובר בישובים אבל ממשיך דרך קציר וממשיך לכיוון פרדס חנה והעיר הראשונה הנוחה לרדת בה היא חדרה. ממש רחוק! הקו הוא כל שעה וחצי וזה הרבה ואין שון תחבורה לרדת לחריש שיושבת 5 דקות מהישובים למעלה!
    יש עצומה עם קרוב ל1000 חתימות, בבקשה להסדיר זאת. זה חשוב לנוער ילדים ומבוגרים שנוסעים בתחבורה ציבורית וצריכים נגישות לחריש כמו גם ההיפך מחריש לישובים למעלה!

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה