פרויקט 'מקומי': "אנשים שגם חולמים וגם מוציאים לפועל"

עשרה תושבים משתתפים במחזור הראשון של תכנית המנהיגות 'מקומי' והם עמלים כעת על הפקת פעילויות קהילתיות מותאמות לעיר, ביניהן, סדנאות זוגיות, ספריית השאלה של משחקי קופסה והפנינג למשפחות. "למען איכות חיים טובה יותר בעיר חריש"

היום (חמישי) תתקיים במבנה הרב תכליתי בשכונת מעו"ף, פעילות מיוחדת לזוגות לקראת ט"ו בשבט: סדנת נגרות זוגית לבניית אדניות. הסדנה החינמית, שקסמה לתושבי חריש וההרשמה אליה התמלאה תוך זמן קצר, היא הסנונית הראשונה מסל פעילויות ציבוריות עליה עמלים בימים אלו, פעילי תכנית 'מקומי'.

עשרה מתושבי חריש לוקחים חלק בתכנית המנהיגות של 'מקומי' שמפעיל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. במסגרת התכנית, קיבלו המשתתפים כלים ומיומנויות בתחום פיתוח והעצמה אישית תוך חיזוק הזהות המקומית, הרחבת רשת הקשרים והובלת מיזמים חברתיים במימון המדינה. כעת, הגיעה התכנית לשלב הפרקטיקה והיישום.

אפרת ביגמן תכנית מקומי
אפרת ביגמן, מנחת התכנית: "זכיתי להכיר קבוצה עם נשמה ענקית"

"הייחוד של התכנית הוא לספק מענים ואירועים בחריש בהתאם לצרכים העולים מהתושבים ולחלום על מה ניתן לפתח בעיר שטרם זכה להתייחסות. ליווינו אותם לאורך כל הדרך וכעת אנחנו בשלב קצירת הפירות", מספרת אפרת ביגמן מנחת התכנית בחריש והיא מלאת שבחים להון האנושי שפגשה בעיר: "זכיתי להכיר קבוצה עם נשמה ענקית, אנשים איכותיים, עם רצון אמיתי להתנדב ומסירות רבה של אנשים שגם חולמים וגם מוציאים לפועל".

מיזמים זוגיים לטובת כלל האוכלוסייה

סדנת הנגרות היא כאמור האירוע הראשון מרצף של פעילויות מתוכננות ועתירות תקציב. המשרד לפריפריה הנגב והגליל הקצה לכל אחד מהמיזמים הגדולים כ- 20 אלף שקלים.

תכנית מקומי פרח אליאסי
פרח אליאסי (שנייה מימין): "מסורת של מיזמים זוגיים לטובת כלל האוכלוסייה בעיר"

בהמשך מתכננים משתתפי התכנית סדרה של אירועים לכל המשפחה, הפנינג שינדוד ברחבי העיר ויתקיים בכל פעם בשכונה אחרת בחריש. "המיזמים שנוצרו בפרויקט מגוונים ובאים לענות על הצורך התרבותי, המשפחתי והאישי של כלל התושבים. השבוע, אנו מצליחים להגשים חלום ולהתחיל מסורת של מיזמים זוגיים לטובת כלל האוכלוסייה בעיר", מספרת פרח אליאסי מיוזמות סדנת הנגרות.

"ההשתתפות בפרויקט 'מקומי' אפשרה לי באופן אישי ולנו כקבוצה לרקום וליזום חלומות קטנים למען איכות חיים טובה יותר בעיר חריש. עבודת הצוות הייתה כיפית ומלמדת ונחשפנו למרקם הייחודי והמהמם שיש בעיר הזו שאין אותו בשום עיר אחרת", הוסיפה אליאסי.

תכנית מקומי
משתתפי תכנית מקומי: "אפשר להגשים, ליזום וליצור משהו חדש"

ספריית משחקי קופסה

מיזם נוסף שהגתה הקבוצה וצפוי לקום בקרוב הוא ספריית השאלה עירונית למשחקי קופסה. "יהיו שם משחקים ממש שווים, חלקם ממש נדירים לגיימרים מנוסים", מספרת ביגמן ומציינת כי המיקום לספרייה עדיין בבחינה.

משחקי קופסה משחקי קופסא
ספריית השאלה למשחקי קופסה: "יהיו שם משחקים ממש שווים"

שרית נבון, שמובילה את מיזם משחקי הקופסה, מספרת שעבורה הפרויקט הוא הגשמת חלום: "הגעתי לתכנית עם רעיון שיושב במגירה כבר כמה שנים להקים ספריית משחקים קהילתית. זה היה מאוד מרגש להבין שהחלום יכול לקרות, שבאמת אפשר להגשים, ליזום וליצור משהו חדש. אני חושבת שזה משהו שקצת נמצא באוויר בחריש באופן כללי, תחושה של עיר חדשה, התחלה חדשה, מלא יוזמות ועשייה של תושבים מעורבים. בזכות הקשרים והחיבורים שנוצרו בתכנית, אני מרגישה הרבה יותר מחוברת ושייכת למקום", מצהירה נבון.

בשיתוף מרכז הצעירים חריש

ההדרכה של ביגמן למחזור הראשון של תכנית 'מקומי' מתקרבת לקו הסיום ומחזור הכשרה שני צפוי להיפתח בעיר במהלך שנת 2022. "הכוונה היא לבנות פלטפורמה שתוכל להמשיך לפעול גם אחרי שהליווי מסתיים, ולכן הפעילות שלנו מתקיימת בשיתוף מרכז הצעירים של חריש", מסבירה ביגמן. "כשאנחנו נלך, יהיה מי שימשיך לתחזק את הפעילות של 'מקומי'. תחיה ברונר, מנהלת מרכז הצעירים בעיר היא השותפה הכי טובה שיכולנו לבקש", מציינת ביגמן ומוסיפה: "רכשנו ציוד שאינו מתכלה שמיועד לשימוש עתידי, ויצרנו קשרים עם קבוצות הגיל השלישי, תנועות נוער ובעלי עניין נוספים שיכולים להיות שותפים לדרך גם בעתיד".


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים