זמן משכנתה: רשת המשכנתאות "מאני" הגיעה לחריש

חושבים על משכנתה אבל חוששים בגלל התייקרות הריבית? שוקלים למחזר משכנתה קיימת או לקחת הלוואה? הרשת הארצית לייעוץ משכנתאות, מאני-muhni, הגיעה, סוף סוף, לחריש ומבטיחה לחולל מהפכה מקומית וארצית. יועץ המשכנתאות עדן נחום מרגיע: "אין צורך לחשוש מריבית גבוהה" וגם מבטיח: "אנחנו נעשה לכם את זה פשוט"

גל ההתייקרויות במשק הישראלי, חוסר היציבות הפוליטי והנסיקה במחירי הדירות בארץ גורמים לזוגות צעירים להסס לקראת עסקת חייהם ולשקול אם זה הזמן המתאים לרכישת דירה ראשונה. ההתייקרות בריבית הבנקאית משפיעה גם על משפרי דיור ומשקיעים בענף הנדל"ן בישראל ששוקלים את צעדיהם, אבל אם תשאלו את עדן נחום (34), יועץ המשכנתאות של סניף מאני (muhni) הוא יענה לכם בפסקנות שזה הזמן לקחת משכנתה.

עדן נחום: "אין לחשוש מעליית ריבית"

"נכון שהיום הריבית גבוהה יותר משהייתה לפני שנה בלבד, ומי שלקח משכנתה ב-2021 עשה זאת בתנאים טובים יותר ממי שלוקח משכנתה היום. ובכל זאת, אם כל יתר התנאים בשלים ללקיחת משכנתה כיום ומצאתם את הנכס המתאים, אני ממליץ שלא לחשוש מעליית הריבית".

"אם הריבית תרד – תמיד אפשר למחזר את המשכנתה"

נחום גם מנמק: "אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד. יכול להיות שבעוד שנה, שנתיים או עשר שנים הריבית תעלה אפילו יותר, כך שהמצב הנוכחי ייראה אטרקטיבי בהשוואה לעתיד. להבדיל, אם הריבית תרד – תמיד אפשר למחזר את המשכנתה – לקחת משכנתה חדשה בתנאים משופרים ולהמשיך להחזיר את התשלומים החודשיים בתנאים החדשים".

"אתגרתי אותם למצוא הצעה טובה יותר"

נחום יועץ המשכנתאות של רשת muhni ורואה חשבון בהסמכתו, הגיע אל התחום לאחר שלמד אותו על בשרו. לפני כארבע שנים נחום יחד עם בת זוגו רצו ליטול הלוואת משכנתה כדי לרכוש דירה, וגילו פערי מחירים עצומים בין יועצי משכנתאות שונים בשוק הפרטי.

מאני משכנתה משכנתא חתימה
"לא הבנתי מה מציע יועץ משכנתאות שגובה שכר טרחה של 11,000 שקלים, שאי אפשר לקבל עבור פחות"

"זה בלבל אותנו. לא הבנתי מה מציע יועץ משכנתאות שגובה שכר טרחה של 11,000 שקלים, שאי אפשר לקבל עבור 3000 או 7000 שקלים שמציעים יועצים אחרים".

נחום החליט לבחון את תחום המשכנתאות בעצמו. הוא צלל לתוך פורומים ברשת שעסקו במשכנתאות, התייעץ עם אנשי מקצוע וחקר את הנושא באופן לא פורמלי. "אחרי ארבעה חודשי מחקר עצמאי ניגשתי לבנקים הגדולים לקבל הצעות למשכנתאות, ואחרי מו"מ נותרה בידי הצעה אחת בלבד. הגשתי אותה לכמה יועצי משכנתאות, אתגרתי אותם למצוא הצעה טובה יותר – וכשאף אחד לא הצליח לשפר אותה, הבנתי שהצלחתי בעצמי לגבש את ההצעה הטובה ביותר. ככה התאהבתי בתחום", הוא מחייך.

להתנהל נכון עם מדד תשומות הבנייה

מעודד מההצלחה האישית, נחום החליט למסד את הקשר עם המקצוע. "בתקופת הקורונה למדתי קורס ייעוץ משכנתאות וקיבלתי תעודה. בהמשך צברתי ידע וניסיון במשרד ייעוץ משכנתאות מוביל. שם 'השתפשפתי' בנושאים כמו משכנתאות חדשות, מחזור משכנתה, הלוואות לכל מטרה וכו'. אחרי תקופה מלאה באתגרים יצאתי לדרך עצמאית ועשיתי שיתופי פעולה שהובילו אותי להרחיב את הידע, את הניסיון ואת הקשרים שלי עם הבנקים. כששמעתי שרשת muhni מגיעה לחריש, החלטתי שאני רוצה לקחת בזה חלק.

"אני נותן ללקוחות את השירות שאני הייתי רוצה לקבל"

"כיום אני נותן ללקוחות את השירות שאני הייתי רוצה לקבל", נחום מדגיש. "המטרה שלי, אחרי שהייתי במקום שלהם, היא להשיג משכנתה אופטימלית המותאמת לצרכים של לכלל לקוחותיי, ובפרט לזוגות צעירים. אני יושב איתם להיכרות מעמיקה, בוחן את הפן הכלכלי, מציג להם לוח תשלומים כדי שיידעו בערך כמה יהיו ההחזרים בכל שנה, כולל גרפים של התפתחות המשכנתה. אני עושה הכל כדי שבטווח הארוך הם יחסכו כסף. הרקע שלי בראיית חשבון והכישורים הטבעיים שלי עם מספרים מסייעים לי בכך".

מה תוכל לייעץ לזוגות שרוכשים דירה חדשה מקבלן ונאלצים לספוג עליות חדות במדד תשומות הבנייה?

"מדד תשומות הבנייה מתחילת השנה עומד על 3.8% וב-12 החודשים האחרונים על 6.6%. במצב כזה, עומדות בפני זוגות שמתכוונים לרכוש דירה מקבלן שתי אפשרויות: האחת, לקחת משכנתה ולהתחיל לשלם אותה כבר מההתחלה, כך הם מעבירים את הכסף לקבלן וחוסכים את מדד תשומות הבנייה; השנייה, לדחות את לקיחת המשכנתה ולספוג את ההפרשים בתשומות הבנייה מתוך ההון העצמי. צריך לבדוק איזו אפשרות זולה יותר מבחינת הלקוחות".

שכונת מעו"ף קאנטרי
להתנהל נכון עם מדד תשומות הבנייה. בצילום: בנייה בשכונת מעו"ף בחריש

"חשוב להדגיש", מוסיף נחום "שבכל מצב נתון, אפשר לבנות תוכניות כלכליות ותמהילים שמותאמים לצרכים וליכולות הכלכליות של הלקוחות. יתרה מזאת, אפשר לדעת כבר היום את פריסת התשלומים העתידית ולהיערך לכך. זה חלק מהשירות שאנחנו מציעים ב-muhni. מחובתו של יועץ משכנתאות לומר ללקוח האם יש באפשרותו לרכוש נכס מסוים או לא. יש מקרים שבהם אני אומר ללקוח שנכס מסויים יקר מדי ושהאישור העקרוני שקיבל מבנק מסוים נדמה כאילו הוא "זול" ומתאים היום, אבל בעוד שנה או שנתיים הוא יתקשה לעמוד בהחזרים וייאלץ למכור – ולכן מוטב שנבנה עבורו תמהיל אחר שיהיה תפור למידותיו, ולבחון נכס חלופי שמתאים ליכולותיו הכלכליות. המטרה היא למנוע מהלקוח 'לקפוץ מעל הפופיק'".

"מחובתו של יועץ משכנתאות לומר ללקוח האם יש באפשרותו לרכוש נכס מסוים או לא"

לגבש את ההצעה הטובה ביותר

נחום גם אינו מתחמק מתשובה לשאלה מתבקשת: מדוע כדאי לבחור דווקא ביועץ משכנתאות של muhni ומה הערך המוסף שלו לעומת פקיד המשכנתאות בבנק או יועץ משכנתאות פרטי? "נכון שבכל מקרה עדיף לשכור יועץ משכנתאות פרטי ולא להסתפק ביועץ המשכנתאות של הבנק", נחום משיב, "אבל ליועצי המשכנתאות של muhni יש כוח של רשת ארצית. עם 34 סניפים ברחבי הארץ, כולל הסניף החדש בחריש, זה היתרון המובהק ביותר שלנו. אנחנו עובדים עם כל הבנקים וכל הגופים החוץ בנקאיים, ויכולים לקבל תנאים משופרים כמו זמינות, מהירות, אישורים עקרוניים בתוך 24 שעות ולפעמים אפילו מעכשיו לעכשיו.

"זה כמו להשוות בין קניות במכולת שכונתית לבין קניות ברשת סופרמרקטים גדולה", מבהיר נחום. "במקום להסתפק במוצרים הבסיסיים בלבד כי זה מה שיש, אפשר לקבל מחירים טובים יותר ומבחר גדול יותר, שבסופו של דבר מאפשרים ללקוח ליהנות מהתאמה טובה יותר לתקציב ולצרכים שלו".

"משכנתה לא לוקחים, משכנתה מתכננים"

לאילו קהלי יעד פונה רשת muhni והסניף בחריש?

"השירותים של 'muhni העיר החדשה חריש' ניתנים ללקוחות מכל הארץ, מהצפון ועד לדרום, ומתאימים לכלל האוכלוסייה: מזוגות צעירים בני עשרים פלוס שרוצים לקחת משכנתה ראשונה, המשך במשפרי דיור ועד זוגות בגיל השלישי שמעוניינים לעזור כלכלית לילדיהם או לקבל קצבה נוספת שתגדיל את ההכנסה החודשית ותשפר את איכות חייהם. בשורה התחתונה, כל מי שחושב על לקיחת משכנתה, הלוואות לכל מטרה או מחזור משכנתה, מוזמן לפנות אלינו ונסייע בשמחה – כי משכנתה לא לוקחים, משכנתה מתכננים!".

לפרטים: עדן נחום 050-8212288

פייסבוק | אינסטגרםמייל

{תוכן מקודם}

פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים