מכת פתיחה: חריש על מפת הספורט ההישגי

מסתבר שיש דמיון רב בין קבוצת ספורט בהקמה לעיר בהקמה. 12 גברים זרים, במגרש כדורעף אחד הגיעו למסקנה שהמפתח להצלחה טמון בשיתוף פעולה. כך הוקמה קבוצת 'מכבי חלוצי חריש', שמשחקת בליגת החובבים של איגוד הכדורעף הישראלי וסוללת את דרכה בהפיכתה לקבוצה מגובשת ומצליחה

עומדים מימין לשמאל: עידן מן, אדם לאוב, יהלום שוורץ, אילן יבור, המאמנת יסמין שחף, שי לוינסון, ליאב אהרון.
יושבים מימין לשמאל: אסף חן, גנאדי וישניצקי, יאיר קמיניצקי. שוכבים מימין לשמאל: עידו שי, יאיר יגר. צילום: אורן קלר

באפריל האחרון פרסם מוטי רוט, תושב חריש, פוסט בקהילת חריש: "מעוניין להקים קבוצת כדורעף בוגרים. מי בעניין?" מסתבר שלא מעט מתושבי חריש היו בעניין. שמונה חודשים אחרי כבר פועלת בחריש קבוצת 'מכבי חלוצי חריש' שרשומה בליגה א', ליגת החובבנים של איגוד הכדורעף הישראלי. ההתחלה הייתה צנועה. השחקנים נפגשו אחת לשבוע במגרש הדשא של אחד מבתי הספר בעיר ושיחקו עם רשת לא תקנית, מעל בורות בוץ, התחרו על נקודות ובעיקר למדו להכיר האחד את השני.

"בספטמבר נרשמנו כקבוצה בליגה. הבנו אחרי חצי שנה שזה הופך לרציני יותר ושאנשים רוצים להתאמן ולהתמקצע", מסביר אילן יבור, מנהל הקבוצה. "הקבוצה שמשחקת כעת מול קבוצות אחרות טרם זכתה לניצחון, אולם כולם ללא יוצא מן הכלל מסכימים כי נעשתה דרך ארוכה וכי הכיוון הוא חיובי, גם אם הקצב מעט איטי".

אימון קבוצתי. מכבי חלוצי חריש
מתחממים. מכבי חלוצי חריש

קבוצה של גברים דעתניים

מדי יום רביעי נפגשים 12 חברי הקבוצה באולם הספורט של בית ספר 'גוונים' במועצה אזורית מנשה לחימום, אימון ומשחק. והם לא לבד. יש להם גם מאמנת. יסמין שחף (33) תושבת חריש ומורה לחינוך גופני בבית הספר 'חורש' בזכרון יעקב היא מאמנת הכדורעף של נבחרת הבנות בבנימינה. בחודשים האחרונים החלה לעבוד גם עם הקבוצה המקומית: "זוהי קבוצה מורכבת", היא מסבירה. "כולם אוהבים כדורעף אבל יש הפרשי רמות מטורפים בין שחקני עבר לבין חובבנים".

אז מה עושים עם זה?

"צריך לחבר אותם ושהם ימצאו את הסבלנות להכיל זה את זה, במיוחד מאחר ומדובר בקבוצה של גברים דעתניים שכל אחד מצליח בתחום עיסוקו".

"אני שמחה שכבר היום האינטראקציה ביניהם שונה, ראיתי אותם במשחקים הראשונים על הדשא כשהם רבו על כל נקודה, והיום הם לומדים להיות קבוצה, לעבוד בשיתוף פעולה".

יסמין מוסיפה ומדגישה: "אני מאמינה שכל אחד ימצא בסופו של דבר את מקומו בקבוצה וזה גם ישפיע על הצלחת הקבוצה בתחרויות. זו קבוצה מאוד מיוחדת שהחיבור בה בין אנשים הוא דרך הספורט. אפשר לומר גם שמבחינה מסוימת, בגלל שאנחנו קבוצה חדשה בעיר חדשה, אנחנו עושים היסטוריה".

לחלוק בניסיון והידע המקצועי

מי שאחראי במידה מסוימת על מדד מצב הרוח של הקבוצה הוא לא אחר מאשר הקפטן שלה. גנאדי וישיניצקי (36) תושב חריש בשנה האחרונה הוא מהנדס מכונות ועובד כמנהל פרוייקטים בחברת סטארט-אפ. גנאדי שיחק בעבר במועדון כדורעף נס ציונה בליגה הארצית, ליגה גבוהה יותר, והוא מרגיש מחויב לחלוק עם חברי הקבוצה את ניסיונו: "תפקיד הקפטן הוא להוביל את הקבוצה. יש לי ניסיון וגם ידע במשחק, אני מבין בטקטיקות ופוזיציות, מה שאין לחלק מחברי הקבוצה. אני תורם ועושה לי טוב לראות את השיפור האישי של כל אחד מחברי הקבוצה ואת השיפור של הקבוצה כולה".

מה המטרה שאתה מציב לעצמך בעונה זו?

"העונה מסתיימת במרץ 2019, בינתיים הפסדנו את רוב המשחקים ובשני האחרונים ניצחנו רק מערכה אחת. המטרה שלי היא שנצליח להיות מגובשים יותר מבחינה חברתית, ולהעמיק את הידע והלמידה של המשחק".

מה הכי חשוב לדעתך בספורט קבוצתי?

"הכי חשוב לדעת לשחק ביחד, לעזור אחד לשני, לחלוק בניסיון המקצועי ולצמוח יחד כקבוצה".

כדורעף מכבי חלוצי חריש
אימון קבוצתי. מכבי חלוצי חריש

המפתח להצלחה – גיבוש קבוצתי

עידו שי, שחקן הקבוצה מסכים עם הדברים: "ההכרות בין השחקנים היא משמעותית מאוד להצלחת הקבוצה". עידו (36) מטמיע מערכות בתחום הלוגיסטיקה שמתגורר בחריש שנה לא מפסיד אף אימון. "שיחקתי כדורעף חופים. המעבר לחריש גרם לי לחפש ספורט אחר ושמחתי על קיום הקבוצה.

"חשוב לדעת כי כדורעף הוא ספורט קבוצתי ששונה מכל ספורט אחר. בכדורגל ובכדורסל אתה נאבק מול הקבוצה היריבה יש אינטראקציה ומגע בכל אחד משלבי המשחק בין שתי הקבוצות. לעומת זאת, בכדורעף אין אינטראקציה עם הקבוצה השנייה אלא מתבצע שיתוף פעולה של הקבוצה שלך כדי לייצר מהלך. הקבוצה שמנצחת היא לא הקבוצה בעלת היכולת הטכנית הגבוהה יותר אלא זו שהכימיה בין השחקנים טובה יותר, לכן הגיבוש כל כך משמעותי להצלחת הקבוצה".

גם יאיר יגר (42) תושב חריש ואחד משחקני הקבוצה מסכים עם הנאמר ומוסיף: "לתחושתי, קבוצת הכדורעף שלנו מאפיינת את חריש. הקבוצה בבנייה וחריש היא עיר שנמצאת בבנייה. הכל חדש וכל אחד מנסה למצוא את מקומו בעיר וגם בקבוצה. לכל אחד יש גם מה להגיד. אבל בסופו של דבר, חריש היא עדיין קהילה קטנה יחסית ונוצרים בה חיבורים מכיוונים שונים, מעין פאזל כזה שהחלקים בו מתחברים לקבוצה אחת. יש פה אנשים שיצא לי להכיר בזכות הקבוצה, שלא הייתי מכיר בשום דרך אחרת, ואני שמח על כך".

יאיר שמשמש גם כ'שר התרבות' בקבוצה אחראי על יצירת מפגשים מגבשים שלא בשעות האימון והמשחק. כך יצא שחברי הקבוצה קיימו ערב הדלקת נרות בחנוכה, נפגשו על ערב בירה ופיצוחים ומתכננים בעתיד הקרוב, עם סיום העונה, לחגוג עם בשרים על האש.

ואיך מסתדרת הקבוצה מבחינה תקציבית? אילן המנג'ר אחראי על איסוף דמי חבר חודשיים מחברי הקבוצה ומעדכן שהקבוצה זוכה לתמיכה כספית מאגודת מכבי.

 

האם יש תכניות כבר לעונה הבאה?

אילן: "אנחנו בונים בחריש את המשפחות שלנו אבל גם בונים ומפתחים את ענף הספורט ההישגי. אנחנו מקווים שאולמות הספורט בחריש יהיו מוכנים בשנה הבאה ושנוכל להתאמן בהם כאולם הבית שלנו. כולנו גאים להיות חלק מקבוצה המייצגת את חריש ובעזרת השם גם נביא את הגביע".


לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. אנחנו נהיה עולים בחריש .בתי בת ה-12 אוהבת לשחק כדורעף ולוקחת הרבה שיעורים. אתה יכול להגיד לי אם יש שיעורי כדורעף לגיל הרך בחריש? תודה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה