ראיון עם מור קרול – רכזת הקן החדש של הנוער העובד והלומד בחריש

שלום מור, תוכלי לספר לנו קצת על עצמך? מאיפה הגעת? מה הביא אותך לחריש?

אני בת 26, במקור מתמרת (עמק יזרעאל) וכיום גרה ביפו. אני חניכה ומדריכה בתנועה מאז כיתה ד', עשיתי שנת שירות בתנועה ואחריה שירות צבאי בגרעין נח"ל. בשנים האחרונות ריכזתי את הקנים של הנוער העובד והלומד בכפר סבא וחדרה. כששמעתי שמקימים קן חדש, בעיר חדשה, הרעיון הזה ממש ריגש אותי, ליצור משהו מאפס ולראות איך הוא לאט לאט צומח יחד עם הצמיחה של העיר. לתת את החוויה של התנועה לילדים ונוער שמעולם לא פגשו אותה, לי זה חשוב מאוד.

ספרי לנו קצת על תנועת הנוער העובד והלומד.

התנועה קמה ב-1924 בישראל ע"י נערים שמעבידים ניצלו אותם בעבודה באופן מחפיר ורצו לעשות פעילות חינוכית-חברתית שתתאים גם לבני נוער שלא נמצאים במסגרת בית הספר. עם השנים התרחבה פעילות התנועה לכל חלקי החברה הישראלית – נערים עובדים, לומדים, חילונים, דתיים, צברים, עולים, יהודים, ערבים ודרוזים. כיום בתנועה יש מעל 85,000 חניכים ב-650 סניפים בכל רחבי הארץ והיא מחנכת לערכי הציונות, סולידריות חברתית ושוויון, קיימות ואהבת הארץ. פעילות בתנועה כוללת טיולים, מחנות, א"ש לילה, סמינרים וכמובן את הפעילות הקבוצתית הקבועה בקן.

מהי הפעילות בחריש כרגע? ומה מתוכנן לעתיד?

אני נמצאת בקשר צמוד עם מנהל אגף החינוך יוסי בייר ומנהל מחלקת החינוך כדי שאוכל לתכנן ולהתאים את הפעילות לילדים ולנוער ביישוב. המועצה המקומית תומכת מהרגע הראשון וכבר הקצתה לנו מבנה זמני לפעילות.

הפעילות מותאמת לגודל היישוב ומכיוון שהוא עדיין קטן כיום, הפעילות שתקיים בו התנועה בחודשים הקרובים תהיה דומה לאופן שבו אנחנו פועלים בקיבוצים ומושבים: אני המדריכה הבוגרת של כלל חניכי היישוב והפעילות היא פעם בשבוע בקבוצות רב גילאיות. במהלך השנה הקרובה וככל שהישוב יגדל, הקן ירחיב מאוד את פעילותו ותתקיים בו פעילות פעמיים בשבוע ויותר, כשהכיתה בביה"ס היא גם הקבוצה בתנועה. בקיץ הקרוב ייצאו לראשונה מדריכים מחריש לסמינר המדריכים הצעירים של הנוער העובד והלומד ביער כפר החורש ובשנה הבאה בני הנוער יהיו אלה שמדריכים את השכבות הצעירות יותר.

ומה מתוכנן לשנה הזו? המון פעילויות! טיול חורף, טיול פסח, קורס לקראת הדרכה לשכבות הבוגרות, פורימון קהילתי, התנדבות בקהילה ועוד הרבה הפתעות…

אני מזמינה את כולכם לפנות אלי עם כל שאלה או הצעה בנוגע לפעילות.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה