אושרה הרחבת חריש ב-2,200 דונם נוספים ותכנון כביש עוקף מדרום

בשבוע החולף נדונו בדיוני 2 ועדות של המועצה הארצית לתכנון ובנייה שני נושאים משמעותיים מאד להמשך פיתוחה והרחבתה של חריש. ההחלטות שהתקבלו מחזקות מאד את המשך תנופת הפיתוח של העיר.

הנושא הראשון מתייחס להרחבת שטח השיפוט של העיר ב-2,200 דונם נוספים, כחלק מתוכנית מתאר 3 של חריש. הרקע לדיון כעת בנושא הרחבת גבולות העיר הינו מיצוי תחום התכנון של הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה בעיר ודרישתה להרחבת גבולות התכנון לטובת המשך פיתוחה של העיר. ב-5 השכונות הראשונות של העיר הסתיים שלב התכנון המתארי והתכנון המפורט והן צפויות להביא את העיר להיקף של כ-50,000 תושבים. עד היום ניתנו ע"י הוועדה היתרי בנייה עבור למעלה מ-8,000 יחידות דיור מתוך כ-13,000 בסה"כ בשכונות אלה.

כעת, ביקשה הוועדה להרחיב את מרחב התכנון ב-2,500 דונם נוספים, מתוכם כ-1,000 דונם בלבד הנמצאים כיום בתחום השיפוט של חריש, וכ-1,500 דונם נוספים הנמצאים בתחום השיפוט של המועצה האזורית מנשה ושל המועצה האזורית גלילי. בדיון שהתקיים בוועדה הועלו התנגדויות מצד מספר בעלי קרקעות פרטיות מהיישובים הסמוכים ולבסוף הוחלט להקטין לבקשתם את ההרחבה הנוכחית ל-2,200 דונם בלבד. משמעות ההחלטה הינה הרחבת היקף העיר בכ-10,000 יח"ד נוספות. בהחלטתה ציינה הועדה לנושאים תכנונים עקרוניים של המועצה הארצית, כי ידוע לה שנושא גבולות השיפוט של חריש נמצא עדיין בבחינה, אך עם זאת אינה רואה מקום להתעכב ולהמתין להחלטת שר הפנים, לאור הצורך לאפשר את קידום הליכי התכנון בשטח.

הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה, בשיתוף עם המועצה המקומית, יגישו בימים הקרובים את מפת התכנון עבור 2,200 הדונם הנוספים לאישורו של שר הפנים. עיקר שטח ההרחבה נמצא בחלקה הדרומי של העיר, מדרום לשכונות הפרחים ואור המזרח ומצפון לנחל נרבתה וחלק נוסף קטן יותר נמצא מדרום למחצבת ורד, בסמוך ליישוב אום אל קוטוף.

כביש עוקף חדש מדרום

הנושא השני נדון בועדת התשתיות הלאומית ונוגע לסלילתו של כביש עוקף מדרום (כביש 611), המהווה נדבך משמעותי במפת הדרכים העתידית של חריש. הועדה המיוחדת לתכנון ובניה בשיתוף עם המועצה המקומית הגישו 7 חלופות תכנוניות למתווה הכביש שעתיד להקיף את העיר מדרום, לחצות מתחת לכביש 6 ולהתחבר לכביש 574 (כביש הגישה הנוכחי לחריש היוצא מצומת מג"ב לכיוון צומת חריש). במהלך הדיון צומצם מספר החלופות מ-7 ל-3 ואושר להתחיל בעבודת תכנון מפורטת, הכוללת בחינת אפשרות עתידית אף לחיבורו של הכביש החדש לכביש 6. אם לא יהיו עיכובים נוספים, צפוי הכביש להיפתח לקראת סוף שנת 2018. בתוך כך, נמשכות גם עבודות התכנון של מחלף חדש על כביש 65 שיקל משמעותית על הגישה לחריש מכביש 65 וממחלף עירון שבכביש 6.

ההחלטות האחרונות מהוות דחיפה נוספת של חריש אל עבר היעד של 100,000 תושבים וחיזוק משמעותי להמשך תנופת הפיתוח של העיר.


פרוייקטים בחריש

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה