חריש מתרחבת פעם נוספת – תכנית מתאר 3 יוצאת לדרך

בשבועות האחרונים הותנעה ע”י הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש, תכנית מתאר חריש/3 הצפויה להרחיב באופן משמעותי את העיר חריש לכיוון צפון מזרח

התנעת תוכנית המתאר החדשה והשלישית במספר בחריש, נועדה להמשיך ולהרחיב את שטחי המגורים בעיר, במטרה להביא למימוש החזון של עיר בת 100,000 תושבים. לצד זאת, הושם דגש מרכזי בתכנית על פיתוח תשתיות תעסוקה שישרתו את העיר כולה ויחזקו את האיתנות הכלכלית של היישוב.

דגש נוסף עליו התבקשו המתכננים להקפיד הינו שימור והשתלבות בערכי הטבע והנוף הסביבתי המיוחד המצוי באזור זה.

התכנון יבוצע ע”י חברת דוידוביץ-מרטון בהובלת ד”ר רונית דוידוביץ והגורם המלווה והמוביל מטעם משרד השיכון הינו מר אילן טייכמן, מנהל תחום תכנון מתארי.

השטח הרלוונטי לתוכנית מתאר 3 נמצא בחלקה הצפון-מזרחי של חריש, בין היישובים אום אל קוטוף, מצפה אילן וברטעה וככל הנראה ישתרע עד לגבולה הדרומי של מחצבת ורד. הרחבת חריש לכיוון זה צפויה גם להביא ליצירת כניסה נוספת לעיר מכיוון מזרח באמצעות חיבור ישיר לכביש 65.

בשלב ראשון יידרשו המתכננים, בשילוב הוועדה המיוחדת ומשרד השיכון לקבוע “קו כחול” שיגדיר את גבולות תוכנית המתאר החדשה וכן את גבולה המורחב של העיר חריש כולה. למעשה בצידה המערבי והדרומי הגיעה חריש למיצוי של עתודות הקרקע לבנייה וזאת לאחר שלאחרונה, בסוף 2015, הותנע תהליך תכנון מפורט לשכונה הדרומית (ראו מפה) המיועדת לכלול כ-3,000 יח”ד.

בתוכניות המתאר חריש/1 וחריש/2 הושם דגש בעיקר על שטחי מגורים וכעת במטרה לענות על צרכי התושבים תתמקד התוכנית גם ביצירת מוקדים עירוניים לתרבות, חינוך ותעסוקה שימוקמו במזרח העיר אך ישרתו את העיר כולה. אחד האתגרים לפניהם ניצב צוות התכנון הוא להצליח לייצר חיבור טבעי ונוח בין חלקי העיר השונים ליצירת מערכת עירונית אחודה ומתפקדת.

לפי לוח הזמנים המואץ שהוגדר ע”י משרד השיכון צפויה הגשת התוכנית לוועדה המיוחדת לדיון להפקדה עד סוף 2016.

במסגרת תחילת העבודה על תכנית המתאר החדשה להרחבת חריש יצאו במהלך חודש פברואר נציגי צוות התכנון יחד עם נציגי משרד השיכון, המועצה המקומית חריש וחברי הוועדה המיוחדת לסיור מקצועי שנערך באזור התכנון המיועד במטרה לבחון את תחומי התכנון, האילוצים הטופוגרפיים ותוואי השטח במרחב התכנון.

דוד מגן – מונסונגו, יו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה – חריש ציין במליאת הוועדה שהתכנסה בתאריך 25.2.16 כי התכנון נועד להבטיח כי לצד פיתוח תשתיות למגורים יאותרו שטחי תעסוקה משמעותיים במטרה לחזק את האיתנות הכלכלית של היישוב. הוא הדגיש שהסיור  נועד להמחיש, במראה עיניים, למתכנני העיר את הסביבה הטבעית, הנוף ושטחי הטבע הירוקים במטרה לשמר את אופיו המיוחד של האזור.

אילן טייכמן, ראש תחום מתאר במשרד הבינוי והשיכון ציין בישיבת הוועדה המיוחדת, שהתכנון העתידי של העיר חריש,  ישלב פיתוח משמעותי  של יחידות דיור נוספות וקידום שטחי תעסוקה משמעותיים לצד שימור והשתלבות בערכי הטבע והנוף הסביבתי המיוחד במרחב התכנון העתידי.

ראש מועצת חריש יצחק קשת בירך על ההחלטה להמשיך ולהרחיב את העיר חריש: "מדובר בהבעת אמון מלא של הממשלה במועצה ובנושאי המשרות בה, ביכולת שלהם לדאוג לתושבים ולפיתוח העיר באופן אחראי ושקול. אני אעמוד על כך שההרחבות החדשות יתנו את המענה הנכון לצרכי התושבים וישלבו גם מקומות מסחר, שירותים ותעסוקה", סיכם קשת.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה