תשפ"ב: החלה שנת הלימודים בעיר "הצעירה ביותר בישראל"

כ-8,000 תלמידים החלו הבוקר את שנת הלימודים בחריש, פי 14 מאז החלה העיר להתאכלס. 31 גני ילדים חדשים נפתחו השנה ובסך הכל פועלים בחריש 118 גני ילדים. ראש העיר על מערכת החינוך בעיר הצומחת ביותר בישראל: "כמות התלמידים בחריש משתווה לערים עם 50 אלף תושבים"

גני ילדים חדשים בחריש; צילומים: עמוס לוזון צלמים

7,996 תלמידים מגיל גן ועד כיתה יא' החלו הבוקר את שנת הלימודים תשפ"ב בחריש. מבחינה מספרית, מערכת החינוך העירונית מציגה קפיצה גדולה מאוד במספר התלמידים. לשם השוואה, שנת הלימודים הקודמת, תשפ"א, נפתחה עם כ-6,600 תלמידים מגיל גן ועד כיתה י'.

פתיחת שנת הלימודים בחריש. צילום: לידור שקד

בחינה של התפתחות מערכת החינוך מגלה כי בהשוואה לשנת הלימודים הראשונה בחריש, תשע"ז (2016), בה למדו 570 תלמידים בלבד, מספר התלמידים בעיר קפץ פי 14.

הקפיצה במספר התלמידים בעיר במהלך השנים האחרונות. מקור: עיריית חריש

בישיבת המליאה החגיגית שהתקיימה השבוע לקראת פתיחת שנת הלימודים ציין ראש העיר יצחק קשת כי חריש היא העיר הצומחת ביותר בישראל, כך על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה. חריש היא גם העיר הצעירה ביותר, עם הכי הרבה תינוקות בני יומם עד גיל 4, המהווים 22.5 אחוז מכלל האוכלוסייה.

העיר הצומחת ביותר בישראל
חריש: העיר הצומחת ביותר בישראל; מקור: הלשכה לסטטיסטיקה

"כמות התלמידים בחריש משתווה לערים עם 50 אלף תושבים", אמר קשת.

תנופת בינוי גדולה

על פי נתוני עיריית חריש שנת הלימודים תשפ"ב החלה עם 118 גני ילדים, 31 מתוכם גנים חדשים. כל הגנים תוכננו באופן שמאפשר למידה חדשנית עם מרחב פתוח גדול (open space).

גני ילדים בשכונת בצוותא צילום: עמוס לוזון צלמים
גני ילדים בשכונת בצוותא צילום: עמוס לוזון צלמים

20 בתי ספר החלו לפעול השנה, מתוכם 5 בתי ספר חדשים, כולל שני בתי ספר יסודיים בשכונת בצוותא שהחלה להתאכלס, ממלכתי וממלכתי דתי. תיכון ממלכתי חדש שהחלה לפעול לצד תיכון אתגרי העתיד. ישיבה ואולפנה לחינוך העל יסודי ממ"ד ובית ספר טבע חדש. גם בינוי בתי הספר תוכנן בהתאם לתפישה החינוכית המתקדמת בעיר.

בית ספר ממד בצוותא - עמוס לוזון צלמים
בית ספר יסודי ממ"ד בצוותא; צילום: עמוס לוזון צלמים

"מה שנבנה במודיעין בעשרים שנה, נבנה בחריש בשבע שנים", אמר קשת בהתייחסו לתנופת הפיתוח והצמיחה בעיר ותנופת הבינוי הנדרשת עבור קליטת כלל התושבים החדשים.

על פי נתוני עיריית חריש כ-100 משפחות הגיעו בכל חודש בממוצע בחמש השנים האחרונות לעיר וכיום אוכלוסיית חריש מונה כ-29 אלף איש. על פי תחזיות הרשות המקומית, עד סוף השנה יתגוררו בחריש 33 אלף איש.

תחזית אכלוס בחריש; נתונים: עיריית חריש

בחינה של חלוקה למגזרי החינוך השונים מגלה כי על פי נתוני העירייה בשנת תשפ"ב 40% מהתלמידים שייכים לזרם הממלכתי, 40% לזרם הממלכתי-דתי ו- 20% משתייכים לזרם החרדי. לדברי קשת, מדובר בעליה בהיקף המשתייכים למוסדות החינוך הממלכתיים ביחס לשנה החולפת:  "יש עליה למגזר החילוני ביחס לשנה שעברה וזה מצביע על כך שהיחס של בתי האב מכלל האוכלוסייה גדול עוד יותר מ- 40%, היות והפילוח הנוכחי הוא בחתך של ילדים בלבד".

לקריאה נוספת: “לכוון גבוה ולייצר תמונת עתיד לחינוך משמעותי בחריש”


לוח דירות חריש

פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה