החלטה היסטורית: חוק השבת עבר בהחלטת רוב במליאה

חוק עזר לפתיחת עסקים וסגירתם המוכר כ"חוק השבת" אושר במליאת העיר. החוק מסדיר את שעות הפתיחה והסגירה של העסקים בשטח העיר במהלך השבוע כולו כולל בימי המנוחה.  אישור החוק משמעותו הסדרה של סטטוס קוו מוסכם בין חילונים לדתיים בעיר. ראש העיר: "החוק  מייצר מערכת איזונים עדינה בין האינטרסים של כולם. החוק הזה דואג לצרכים של כולם, וכולם מרוויחים ממנו"

חוק עזר לחריש (פתיחת עסקים וסגירתם) אושר אמש (ד') במועצת העיר. החוק מסדיר את שעות הפתיחה והסגירה של העסקים בשטח העיר, והוגדרו בו שעות פתיחת וסגירת עסקים, כולל בשעות הלילה, בימי מנוחה, בימי זיכרון ובמועדים.

האזורים המותרים לפתיחה בשכונת מעו"ף

עיקרי החוק: החוק החדש אוסר על פתיחת מרכולים ומסחר בכל רחבי העיר, וככלל חל איסור על פתיחת עסקים בימי מנוחה. עם זאת, האיסור על בית אוכל, עינוג ציבורי וקיוסקים לא יחול במספר מקומות שהוגדרו מראש, ובהם הקניון בכניסה לעיר, הפארק העירוני העתידי ורצועת מסחר עתידית בקצה שכונת המעו"ף. כמו כן, הקאנטרי העתידי יוכל להיות פתוח בשבת.

בנוסף, יותרו פתיחת קיוסקים ובתי קפה בשלושה מרכזים שכונתיים: בשכונת החורש מול פארק המועצה, במרכז אודם באבני חן, ובשדרה בין שכונת הפרחים לשכונת בצוותא.

קניון מור
קניון MORE : בתי קפה ומסעדות יהיו פתוחים בשבת

עד היום לא היה בחריש חוק עירוני שמונע פתיחת עסקים בשבת. למעשה, המצב איפשר פתיחת עסקים בשבת בכל מקום בעיר. החוק החדש, שהושג בהסכמה עם נציגי הציבור החילוניים והדתיים, מסדיר את המצב החוקי בעניין זה.

החוק עבר ברוב של שבעה תומכים מול שני מתנגדים. הוא זכה בתמיכת ראש העיר יצחק קשת, חברת סיעתו, עידית ינטוב, שלושת חברי סיעת הליברלים ושני חברי סיעת בית טב לחריש. שני חברי המליאה שהתנגדו להצעת החוק הם שלמה פרץ, מסיעת ש"ס ויוחאי פרג'י, יו"ר סיעת בית טב לחריש.

"חריש היא של כולם: חילונים, דתיים וחרדים"

יצחק קשת
יצחק קשת: "הופעלו עליי לחצים אדירים, אבל אני לא התקפלתי"

"חריש היא עיר חדשה. אין לה היסטוריה, ולכן גם אין סטטוס קוו היסטורי ומוסכם. הקו המנחה שלי מאז ומתמיד הוא שחריש היא של כולם: חילונים, דתיים וחרדים", הסביר ראש העיר יצחק קשת לאחר אישור החוק. "הציבור הסמיך אותנו לקבל החלטות והכרעות, והיום הגיע הרגע לקבל את ההחלטה החשובה ביותר בהיסטוריה של חריש. הרוב המוחלט של הציבור מעוניין בחיים משותפים. הקיצונים שמקבלים תשומת לב לא מייצגים אף אחד מלבד את עצמם. החוק שגיבשנו אחרי עבודה קשה מייצר מערכת איזונים עדינה בין האינטרסים של כולם".


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

9 תגובות לפוסט זה
  1. קחו בחשבון כל תושבי גמלא והאזור צמוד לדרך ארץ,יוקם מרכז ענק של חנן מור בקרוב וצריך להתפלל שלא יפתחו שם קיוסקים מול הבתים בתי עינוג בתי קפה וכו… אל תגידו שלא הזהרנו. זה יהיה מאוד מצער כי כבר לא תיהיה המנוחה שהייתה עד עכשיו באזור.

  2. כל הכבוד החלטה מצויינת. אין בעלות על השבת לאף מגזר ויש לשמור על צביון דתי וחילוני כאחד. זו המציאות.

  3. ההיסטוריה מוכיחה ששמירת השבת מהווה בסיס ליהדות ולחיים תקינים, מי שמתכחש לכך, אין לו מקום בארץ היהודים, שהובטחה לזרעו של אברהם אבינו בתנאי שישמור תורה ומצוות.
    כל עוד החברה החרדית שומרת תורה ומצוות בא"י, יש לכל הציבור זכות קיום.
    ברגע ששמירת המצוות ובהן השבת שהיא מצווה מעשרת הדברות, הופכות ללא קיימות,
    אזי אין זכות לעם ישראל על ארץ ישראל,
    ואלו שלא מקימים תורה ומצצות לא שייכים לכאן מבחינת החוק וההלכה.
    בעולם יש שטחים רבים לאלו שאינם מקיימים תורה ומצוות, ובן גוריון שאף – ובצדק, על פי דרכו החילונית – להקים מדינת ישראל באוגנדה.
    הזכות של עמ"י על א"י היא רק בתנאי שמירת התורה והשבת.

  4. כמה בלבלולי שכל די פרגנו כבר על העבודה והעשייה .
    לא כופה עליכם לצאת בשבת תכבדו גם את האחר כמו שמכבדים אתכם .
    מה קשור איז זכות קיום לעם ישראל לאן הלכתם?

  5. יהודייה גאה: א. תלמדי היסטוריה. בן גוריון לא שאף להקים מדינה יהודית באוגנדה. ב. ישראל חרבה לאורך השנים רק בגלל מלחמות הדת בין הפלגים היהודים. ג. מדינת ישראל המודרנית הוקמה בעיקר על ידי כוחות חילוניים, אך הדתיים שתפו פעולה הם התגייסו לצבא למדו מקצועות ליבה ויצאו לעבוד. היו בעלי מקצוע, רופאים ארכיטקטים וכו' .. הם לא חשבו שהם צריכים להיות פושטי יד לחיות על חשבון המגזר החילוני שיהווה בשביל החרדים שואבי מים וחוטבי עצים. דרך אגב מתחיל היום זרם בקרב החרדים שכן מעוניין ללמוד ליבה ולאת לעבוד ולישמור מערכת יחסים טובה עם הציבור החילוני , הבעייה היא העסקנים החרדים שרוצים להשאיר את החרדים ציבור עני ומטומטם!

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה